سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

6 ویژگی افراد بسیار محبوب

استعداد تنها پیش نیازی برای رسیدن موفقیت بالا در هر زمینه کاری است. افرادی که از مهارت های میان فردی و ارتباطی بالایی برخوردارند، معمولا در این زمینه از رقبای خود پیشی می گیرند.
6 ویژگی افراد بسیار محبوب

 

دیل کارنیج، یک قرن پیش به این موضوع مهم پی برد و شروع به تدریس مهارت های صحبت و برنامه های آموزشی موفقیت شخصی کرد که خیلی زود مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت. او به کمک همکارانش برنامه آموزشی را، بر اساس درس هایی از زندگی افراد موفقی مانند توماس ادیسون و تئودور و فرانکلین روزولت، همراه با متون روانشناسی تدوین کرد.

معروف ترین اثر او، ” چگونه با دیگران دوست شویم و روی مردم تاثیر بگذاریم”، که در سال 1936 منتشر شد مجموعه از دروس تدریسی او است. بیش از 15 میلیون نسخه از کتاب او به فروش رفته است.

بر اساس نظر کارنیج، در ادامه به 6 ویژگی افراد محبوب اشاره شده است که باعث می شود تا دیگران دست از مخالفت با آنها بردارنند و به آنها را کمک کنند.

1. آنها به دیگران علاقه دارند

کرنیج می گوید یک فرد موفق به گونه ای عمل می کند که حتی پایین ترین افراد زیر دستش هم از شهرت او صحبت می کنند برای مثال با همه آنها صحبت می کند و احوال شان را می پرسد و به آها احترام می گذارد.

2. آنها لبخند می زنند

چالز شواب، که تحت نظارت اندرو کارنیج از کارمند ساده ای تبدیل به یک مدیر بسیار پردرآمد شد، ادعا کرد که لبخند او میلیون ها دلار ارزش دارد.

کارنیج نوشته است : او احتمالا حقیقت را درک کرده است، به این دلیل که شخصیت، ابهت و توانایی جذب مردم باعث موفقیت او شده است. یکی از موثرترین عوامل موفقیت او لبخند مسحورکننده او بوده است.

3. آنها مردمی را که می بینند به خاطر می آورند

کارنیج از سیاستمداری، در مورد رمز موفقیتش سوال کرده است. او درپاسخ می گوید که توانایی او برای مذاکره با سیاستمداران به تجربیات زمانی بر می گردد که یک فروشنده سیار بود. از هر مشتری در مورد نام و خانواده اش سوال می کرد . این اطلاعات را به صورت او تطبیق می داد تا در دیدار بعدی او را به خوبی به خاطر آورد. کارنیج می گوید : بیاد داشته باشید که نام هر کسی خوشایند ترین واژه برای اوست”.

4. مردم را به صحبت در مورد خود ترغیب می کنند

بسیاری از افراد زمانی که در مورد دانسته های خود صحبت می کنند، در شرایط دشوار هم آرام می شوند. کرانیج نوشته است : در یک مهمانی گیاه شناس ماهری را دیدم و از او سوال هایی در رابطه با نحوه کارش پرسیدم. بعد از ساعت ها صحبت، در زمان خداحافظی به من گفت که جذاب ترین سخنور زندگی اش را دیده است.

5. از علایق دیگران آگاهند

کارنیج نوشته است : فرد محبوب می تواند دایره المعارف ارزشمندی از اطلاعات را به همراه دارد. برای مثال یکی از سیاستمداران خارجی، زمانی که مهمان داشت، شب قبل را تا دیروقت به مطالعه در مورد موضوعات مورد علاقه او می پرداخت.

6. آنها به روش هوشمندانه ای باعث می شوند تا افراد احساس ارزشمندی کنند

کارنیج می گوید که فیلسوف ویلیام جیمز، موثرترین قانون هدایت انسان را بیان کرد. عمیق ترین اصل در طبیعت انسان تمایل به مورد قدردانی قرار گرفتن است. تقدیر و تحسین خود را نسبت به دیگران ابراز کنید. وسعی کنید دیگران را به اندازه ایی مورد تحسین قرار دهید که ترغیب به ادامه راه شوند. ( نیکو)