سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

بیش از 20 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند

دیروز خبرگزاری ایرنا به نقل از سرپرست دانشگاه فرهنگیان از احتمال پذیرش نشدن دانشجو (بر خلاف ظرفیت بیش از 16 هزار نفری اعلام شده برای پذیرش در سال جاری) در این دانشگاه در مهرماه به دلیل پاره ای از مشکلات خبر داد در حالی که رئیس سازمان سنجش، یک مسئول وزارت آموزش و پرورش و سرپرست دانشگاه فرهنگیان خبر مذکور را تکذیب کردند و مشخص شد در سال جاری بیش از 20 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند.

به گزارش ایرنا جهانبخش محبی نیا سرپرست دانشگاه فرهنگیان از احتمال پذیرش نشدن دانشجو در سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت:به دلیل مشکلات به وجود آمده احتمال می رود در مهر ماه امسال دانشگاه فرهنگیان دانشجو نپذیرد. در حالی که وی در گفت وگو با خراسان ضمن رد این موضوع اعلام کرد: این دانشگاه آمادگی کامل برای پذیرش دانشجویان ورودی مهرماه را دارد.

درهمین رابطه دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با رد پذیرش نشدن دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در سال جاری به خراسان گفت: تعداد سی هزار نفر برای انجام مصاحبه های تخصصی به مرکز آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش معرفی شده اند که درنهایت این مرکز 22هزار نفر را برای اعلام نتایج نهایی به این سازمان معرفی کرد.
اسدا... گرمارودی رئیس مرکز آمار،فن آوری و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش نیز در گفت وگو با خراسان پذیرش نشدن دانشجو در دانشگاه فرهنگیان را تأیید نکرد و گفت:وظیفه گزینش و آموزش نیروی انسانی و دانشجو دروزارت آموزش و پرورش به عهده این مرکز است و دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی در سال تحصیلی آینده 20هزار و 700نفر دانشجو از بین 22هزار نفری که وزارت آموزش و پرورش پس از انجام مصاحبه های تخصصی به سازمان سنجش معرفی کرده است پذیرش خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد:در حال حاضر 100هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند که تمامی این افراد از بدو ورود به دانشگاه به عنوان دانشجو معلم شناخته شده و حقوق نیز دریافت می کنند.
گرمارودی گفت:دانشجو معلم ها در طول دوران تحصیل خود در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی مجاز به تدریس در مدارس نیستند و تنها پس از فراغت از تحصیل می توانند در مدارس کشور به عنوان معلم مشغول به کار شوند.

رشته های پرطرفدار دانش آموزان هنرستانی کدامند؟

رشته های پرطرفدار دانش آموزان هنرستانی کدامند؟
مدیر کل دفتر فنی و حرفه‌‎ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش، گفت: 600 عنوان کتاب درسی و 900 هزار دانش‌آموز (که حدود 45 درصد محصلان دوره متوسطه هستند) در هنرستان‌ها درس می‌خوانند و طلاسازی و آسانسورسازی از رشته‌های پر طرفدار است.

به گزارش میگنا، محمد شریف‌زاده، مدیر کل دفتر فنی و حرفه‌‎ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس و با بیان اینکه به دنبال توسعه هنرستان‌ها هستیم، اظهارداشت: برنامه‌‌ریزی خاصی‌ با استان‌ها داشته‌ایم تا اگر مبلغ اعتبارات سال جاری هنرستان‌ها تخصیص پیدا نکند بتوانیم در شرایط تحریم هم این توسعه را ادامه دهیم.
وی افزود: «تکمیل ظرفیت» و «هنرستان‌های نوبت دوم» از جمله برنامه‌هایی است که به عنوان بهره‌وری از تجهیزات موجود هنرستان‌ها خواهیم داشت. حتی اگر اعتبارات مربوط به هنرستان‎ها تخصیص داده نشود، با برنامه‌ریزی تجهیزات را در اختیار تمام دانش‌آموزان قرار خواهیم داد.

*استفاده از نوبت دوم هنرستان‌ها در صورت عدم تخصیص اعتبارات
به گفته شریف‌زاده، اگر اعتبارات مورد نظر فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در سال جاری اختصاص پیدا نکند به عنوان راه حل آخر از نوبت دوم هنرستان‌ها استفاده خواهیم کرد؛ راه حل‌های دیگری هم داریم مانند تکمیل ظرفیت که قسمت کارگاهی را دانش‌آموز در نوبت عصر حضور خواهد یافت و در نوبت صبح برنامه‌های تئوری انجام و در هفته یک روز صبح از فضای کارگاه استفاده می‌کنند.
مدیر کل دفتر فنی و حرفه‌‎ای و کار و دانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در آموزش و پرورش برای ما از اولویت‌های مهم است، تصریح کرد: توسعه هنرستان‌ها برای ما بسیار با اهمیت است و ناچار هستیم با شرایطی که داریم جلوی توسعه را نگیریم و برای اینکه تجهیزات نداریم فکرهایی را داشته باشیم.

*توسعه هنرستان‌ها با برون سپاری/ تعامل با 50 دستگاه بیرون از آموزش و پرورش
وی اضافه کرد: آموزش دیگری به نام «آموزش خارج» داریم که بیرون از آموزش و پرورش انجام می‌شود؛ در این روش می‌توانیم با دستگاه‌های مختلف قرارداد بسته و با تجهیزات، فضا و نیروی انسانی آنها آموزش‎ها را دنبال کنیم؛ یعنی دانش‌آموز بخش عمومی که شامل دروس تئوری است را در هنرستان آموزش دیده و برای بخش عملی و تخصصی و اصلی کار در قانون داریم که می‌توانیم برون سپاری کرده و از آموزش‌های خارج استفاده کنیم که امسال هم برای توسعه روی این موضوع فکر کرده‌ایم.
شریف‌زاده در پاسخ به این پرسش که «آیا آماری از دستگاه‌هایی که در بخش برون سپاری با آموزش و پرورش همکاری می‌کنند وجود دارد؟»، گفت: تعامل ما با 50 دستگاه بیرون از آموزش و پرورش است که می‌توانند آموزش لازم را به ما بدهند؛ به این دستگاه‌ها مراجعه می‌کنیم و آنهایی که بتوانند استاندارد آموزشی را به ما ارائه دهند، با آنها تعامل می‌کنیم. وی افزود: در جایی که تجهیزات نداریم و شرایط راه‌اندازی رشته برای آموزش و پرورش صرف نمی‌کند، در این موارد قانون به ما اجازه داده است که با دستگاه‌های دیگر تعامل کنیم.

*طلاسازی و آسانسورسازی از رشته‌های پرطرفدار
مدیر کل دفتر فنی و حرفه‌‎ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش به دستگاه‌هایی که با آموزش و پرورش تعامل دارند اشاره و خاطرنشان کرد: وزارت صنایع، جهاد کشاورزی، آموزشگاه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای، اصناف و .. از جمله دستگاه‌هایی هستند که در بخش هنرستانی با‌ آنها تعامل داریم؛ در برخی هنرستان‌ها هم رشته‌های طلا و جواهر و آسانسورسازی را داریم که از رشته‌های بسیار پرطرفدار هستند و در این باره با یک شرکتی که در این زمینه فعال است، وارد مذاکره شدیم.
وی با بیان اینکه هنوز نگاه‌های سنتی وجود دارد که دانش‌آموز باید حتماً وارد رشته‌های نظری شود، عنوان کرد: با وارد شدن دانش‌آموز به رشته‌های نظری مشخص نیست که آینده او به کجا ختم می‌شود، در صورتی که ما در هنرستان‌ها وقتی برنامه‌ریزی برای توسعه رشته‌ها می‌کنیم به دنبال اضافه کردن رشته‌هایی هستیم که مطابق با بازار کار باشد.
وی ادامه داد: امسال 23 رشته تحصیلی جدید برای اول مهر به بعد ایجاد می‌کنیم؛ با دستگاه‌هایی که خارج از آموزش و پرورش هستند هماهنگ شدیم و محتوای آموزشی و کتاب‌ها را هماهنگ کردیم تا این کار انجام شود. به دنبال رشته‌هایی هستیم که بلافاصله پس از فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان بتوانند وارد بازار کار شوند.
شریف‌زاده با بیان اینکه محتوای کتاب‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش بازنگری و به روزرسانی می‌شود، خاطرنشان کرد: محتوای آموزشی ما به روز است و در برخی رشته‌ها هر سال و در برخی رشته‌های دیگر هر 3 سال بازنگری محتوای آموزشی را داریم.

*سال تحصیلی گذشته 50 کتاب جدیدالتألیف داشتیم
این مقام مسئول در آموزش و پرورش ادامه داد: هر سال کتاب‌های جدیدالتألیف بسیاری در بخش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش داریم؛ در سال تحصیلی گذشته بیش از 50 کتاب جدیدالتألیف داشتیم و تعداد زیادی کتاب وجود داشت که به عنوان نمونه یک فصل یا یک بخش آنها را تغییر داده‌ایم؛ برای سال تحصیلی آینده تغییر در کتب و محتوای درسی را خواهیم داشت. به گفته شریف‌زاده، بالغ بر 600 عنوان کتاب درسی داریم که اگر تمام کتاب‌های آموزش و پرورش را جمع کنید، 600 عنوان نمی‌شود.

مدیر کل دفتر فنی و حرفه‌‎ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش به تعداد هنرستان‌های کشور اشاره و گفت: در حال حاضر 6700 هنرستان در کشور وجود دارد و با توجه به اینکه هنوز برنامه توسعه اجرایی نشده است تا اول مهر فرصت داریم تا به این تعداد اضافه شود؛ در استان‌هایی که شرایط مهیا باشد، هنرستان‌های جدیدی احداث می‌کنیم.

*تحصیل 900 هزار دانش‌آموز در فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
وی تعداد دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در کشور را 900 هزار نفر عنوان و اظهارکرد: با توجه به اینکه مبنای ما در هنرستان پایه دوم متوسطه است، هم‌اکنون نزدیک به 45 درصد دانش‌آموزان متوسطه در هنرستان‌ها مشغول تحصیل هستند؛ پیش بینی می‌کنیم برای سال تحصیلی جدید این آمار از مرز 50 درصد عبور کند.

*وجود 300 رشته تحصیلی در هنرستان‌ها
شریف زاده با بیان اینکه امروز برای خانواده‌ها اشتغال از مدرک تحصیلی مهمتر است، گفت: در حال حاضر 300 رشته تحصیلی در هنرستان‌ها وجود دارد که این آمار در رشته‌های نظری 4 رشته است؛ با توجه به این تعداد رشته دانش‌آموزان با هر نوع استعداد و علاقه می‌توانند رشته مورد نظر خود را انتخاب و ادامه تحصیل هم بدهند.

دوره های ضمن خدمت پایه هفتم

قابل توجه همکاران محترم 

1-همکارانی که ساکن منطقه فلاورجان و پیربکران هستند برای آگاهی از برنامه دوره ها با مدارس خود تماس بگیرند.

2- همکارانی که ساکن سایر مناطق و نواحی هستند تا 15شهریور  برای دریافت معرفینامه به کارشناسی ارتقاء مراجعه نمایند.

شروع کلاسها از تاریخ 16/6/92 خواهد بود.


سخنرانی ریچارد فاینمن در هنگام دریافت جایزه ی نوبل

ریچارد فیلیپس فاینمن (به انگلیسی: Richard Phillips Feynman)‏ (زاده 11 مه 1918، نیویورک - درگذشته 15 فوریه 1988، کالیفرنیا∗) از تأثیرگذارترین فیزیکدان‌های آمریکایی قرن بیستم بود. وی نظریه? الکترودینامیک کوانتومی را تا حد زیادی گسترش داد. او همچنین مدرسی تأثیرگذار، نوازنده? غیرحرفه‌ای موسیقی و از بسیاری جهات فردی خاص و آزاداندیش به‌شمار می‌آمد. وی در پروژه? ساخت بمب اتم مشارکت داشت و بعدها یکی از افراد گروهی بود که به بررسی واقعه? انفجار فضاپیمای چلنجر پرداخت. ریچارد فینمن در سال 1959 در انجمن فیزیک آمریکا در سخنرانی مشهور خود به بررسی بعد رشد نیافته? علم مواد پرداخت و توجه دانشمندان را به توانایی بشر برای دست کاری مواد در مقیاس اتمی جلب نمود. سخنرانی که می‌توان آنرا اولین بحث در زمینه فناوری نانو دانست. در دوران دبیرستان ضریب هوشی وی را 125 اندازه گیری کردند.فاینمن بعدها تست های روانشناسی را مسخره خواند. او وقتی به 15 سالگی رسید مثلثات،هندسه تحلیلی،دیفرانسیل و انتگرال و حد مجموع را از بر بود. وی در سال 1965 بدلیل پژوهش‌هایش در زمینه? الکترودینامیک کوانتومی، جایزه نوبل فیزیک را به همراه جولیان شووینگر و سین‌ایترو تومونوجا دریافت کرد. همچینین وی به دلیل ماجراجویی‌های فراوانش که در کتاب‌های «حتماً شوخی می‌کنید آقای فاینمن؟» و «چه اهمیتی می‌دهید که مردم دیگر چه فکر می‌کنند؟» به تفصیل راجع به آن‌ها صحبت شده، مشهور است

 

ادامه مطلب...

نظر سرپرست آموزش و پرورش درباره تعطیلی پنجشنبه مدارس

به گزارش میگنا، حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تعداد روزهای تحصیل دانش‌آموزان اظهار داشت: در دنیا بر اساس مطالعات تطبیقی روزهای تحصیل بین 180 تا 220 روز است که این دوره در کشور ایران براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش 200 روز اعلام شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به تعطیلی پنج شنبه‌های مدارس روزهای تحصیل دانش‌آموزان کمتر از 200 روز است با این حساب احتمال لغو تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس وجود دارد؟ گفت: آقای فانی معتقد است که پنج‌شنبه‌ها تعطیل نباشد و فعالیت‌های فوق برنامه، پرورشی و ورزشی در این روز در مدارس انجام شود.

سرپرست روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در برنامه درسی پنج شنبه‌ها باید به فعالیت‌های پرورشی و آموزشی اختصاص یابد، گفت: قرار بود در روزهای پنج‌شنبه‌ برنامه‌های فوق برنامه و پرورشی در مدارس انجام شود اما هم‌اکنون عملا پنج‌شنبه‌ها مدارس تعطیل هستند در حالیکه پنج شنبه‌ها باید به انجام فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و تربیتی پرداخت؛ آقای فانی در این زمینه معتقد است که باید به تدریج مدارس را به سمتی سوق داد که در روزهای پنج‌شنبه به فعالیت‌های فوق برنامه بپردازند.

وی در رابطه با دیدگاه فانی در رابطه با برون‌سپاری هنرستان‌ها عنوان کرد: هم‌اکنون نیز بخشی از آموزش‌های مهارتی به بخش خصوصی واگذار شده است؛ اگر یک دانش‌آموز در حوزه کار و دانش از موسسات مورد تائید سازمان فنی و حرفه‌ای گواهینامه بگیرد این گواهینامه معادل چند واحد درسی محسوب می‌شود ولی آقای فانی معتقد است که باید با برنامه‌ریزی و توسعه بیشتر در این حوزه گام برداشت و از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر استفاده کرد.

آغاز ثبت نام پنجمین المپیاد دانش آموزی نانو

به گزارش باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ فائقه اسلامی پور، مدیر باشگاه نانو در مراسم اختتامیه چهارمین دوره المپیاد علوم و فناوری نانو که صبح امروز 5 شهریور ماه در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد، اظهار داشت: در چهارمین دوره المپیاد دانش آموزی نانو 20486 نفر ثبت نام کردند که این تعداد نسبت به سال گذشته 27/39 رشد داشته است.
وی افزود: استان های فارس، تهران و بوشهر به ترتیب تعداد بیشترین شرکت کننده را در این المپیاد داشته که 32 درصد شرکت کنندگان دانش آموز پسر و 68 درصد دختر بودند. مدیر باشگاه نانو گفت: به نفر برگزیده المپیاد علوم و فناوری نانو کمک هزینه تحصیلی و به نفرات اول تا چهارم این آزمون مبلغ 250 هزار تومان به صورت ماهیانه و به مدت 2 سال اعطا می گردد.
اسلامی پور تصریح کرد: استان بوشهر با همکاری و فعالیت چشم گیر در چهارمین دوره المپیاد دانش آموزی نانو به عنوان نهاد ترویجی برتر و دبیرخانه اطلاع رسانی المپیاد پنجم انتخاب شد.
وی یاد آور شد: ثبت نام پنجمین دوره المپیاد علوم و فناوری نانو از 15 مهر تا 15 بهمن امسال انجام خواهد شد.
گفتنی است؛ در این مراسم به آقایان یوسف شلاگه ، محمدرضا صادقیون ، محمد فرهادپور،مدال طلا اعطا شد و آقایان صادق قربانزاده، گودرز فیروزی و علی انصاری مدال نقره دریافت کردند.

کنکور فراگیر کارشناسی ارشد

معاون آموزشی دانشگاه پیام نور، زمان ثبت نام کنکور فراگیر کارشناسی ارشد را در مهرماه اعلام کرد.
علیرضا دل افکار در گفتگو با مهر، گفت: ثبت نام در کنکور فراگیر کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از اواسط مهرماه در سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: کنکور فراگیر کارشناسی ارشد اواخر آذر یا اوایل دی سال جاری برگزار می شود. به گفته معاون آموزشی دانشگاه پیام نور، در هر رشته محل، بین 10 تا 15 نفر پذیرش می شوند.

پرخاشگری و درمان آن

 

بسیاری از پژوهش های انجام شده بیانگر آن است که نوجوانان و جوانانی که پرخاشگر هستند در دوره کودکی از طرف والدین خود مورد پرخاشگری زیادی قرار گرفته اند

پرخاشگری
پرخاشگری

 

تعریف و بیان موضوع به طور کلی، روان شناسان در مورد تعریف پرخاشگری با هم توافق ندارند. موضوع اصلی آن ها این است که آیا پرخاشگری را باید بر اساس پی آمدهای قابل مشاهده تعریف کرد، یا بر اساس اهداف کسی که پرخاشگری را از خود بروز می دهد(اکبری، 1385: 189).
روان شناسان اجتماعی نیز اگر چه پرخاشگری را به صورت «آسیب رسانی عمدی»تعریف می کنند، ‌اما آن ها می دانند تعیین این که آیا عملی که باعث آسیب وارد شدن به دیگری شده است از روی قصد و عمل بوده یا نه، کاری بسیار دشوار است(بارون و همکاران، ‌1388: 619).

ادامه مطلب...