سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

لیست امتیاز فرم سازماندهی همکاران آقا

 

 لیست امتیاز فرم سازماندهی همکاران آقا دوره متوسطه ی اول(راهنمایی) مرداد ماه 1392

 

رشته ادبیات              رشته دینی و عربی                 رشته علوم اجتماعی              رشته زبان                     

 رشته ریاضی               رشته علوم تجربی             رشته حرفه و فن - هنر

 


جدول زمانبندی سازماندهی نیروهای متوسطه دوره اول(راهنمایی تحصیلی

 

جدول  زمانبندی سازماندهی نیروهای متوسطه دوره اول(راهنمایی تحصیلی)

در مورد سازماندهی به نکات زیر توجه فرمایید

1-حضور همکار در روز سازماندهی طبق تاریخ اعلام شده الزامی است.

2- همکاران باید بعد از گرفتن ابلاغ حد اکثر تا سه روز  ابلاغ خود را به مدیر مدرسه ارائه دهند


اطلاعیه

با آ رزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران گرامی و تبریک به مناسبت عید سعید فطر و با عرض پوزش به اطلاع همکاران محترم می رساند که لیست امتیازات همکاران به همراه جدول زمانبندی سازماندهی دبیران دوره راهنمایی سال93-92  چند روز آینده (نهایتاً تا روز یک شنبه)از طریق همین وبلاگ به اطلاع همکاران خواهد رسید.       التماس دعا


مراقب دلیل شادی هایتان باشید

مراقب دلیل شادی هایتان باشید
نتایج جدیدترین تحقیقات نشان می دهد شادی می تواند بسته به دلیلی که موجب احساس لذت و خوشی می شود، به شیوه ای سالم یا ناسالم ژنهای انسان را تحت تاثیر قرار دهد.
به گزارش مهر، در حالی که پیش از این دانشمندان داشتن شادی را برای سلامتی توصیه می کردند اما به تازگی پژوهشگران دریافته اند عامل ایجاد شادی می تواند تاثیرات مثبت یا منفی در سلامتی فرد ایجاد کند.
محققان آمریکایی کشف کرده اند که بدن انسان در سطح مولکولی می داند که همه شادی ها به طور برابر ایجاد نمی شوند و بر همین اساس به شیوه ای که می تواند به سلامت جسمی کمک کرده یا مانع آن شود به چنین شادی هایی واکنش نشان می دهد.
افرادی که سطوح بالایی از آنچه که شادی eudaimonic خوانده می شود یعنی نوعی شادی که ناشی از داشتن یک حس عمیق هدف و معنا در زندگی است، موجب بیان ژن های مطلوب در سلول های ایمنی بدن می شود.
چنین شادی موجب می شود بدن فرد سطوح کمی از ژنی التهاب و از سوی دیگر سطوح بالایی از ژنهای ضد ویروسی و آنتی بادی را بیان کند. با این حال افرادی که از شادی ناشی از خوش گذرانی های جسمانی لذت می برند نتیجه ای درست برخلاف مورد بالا دریافت می کنند.
در این شادی ژنهایی بیان می شوند که در التهاب نقش داشته و ژنهای ضد ویروسی و آنتی بادی کمتر بیان می شوند. "استیون کول" استاد پزشکی دانشگاه کالیفرنیا لوس آنجلس و همکارانش از دانشگاه کارولینای شمالی با بررسی چگونگی واکنش نشان دادن ژنوم انسان به استرس، ناراحتی، ترس و تمامی احساسات روانشناختی منفی به این یافته ها دست یافتند.

ساده ترین راه های نابود کردن اضطراب

ساده ترین راه های نابود کردن اضطراب
امروزه پزشکان در تمامی نقاط دنیا بزرگترین دشمن انسان را استرس و اضطراب می دانند که خیلی راحت جان افراد بیشماری را در نقاط مختلف گرفته است. این مشکل شاید به ظاهر ساده و بی ضرر باشد اما پنهانی تمامی اعضای بدن شما را تحت تاثیر خودش قرار می دهد و ممکن است در یک لحظه شما را از پا در بیاورد.
برای آنکه از همه احتمالاتی که در مورد استرس و بیماری های آن داده میشود به دور باشید تنها کافی است چند حرکت ساده را انجام دهید.

ادامه مطلب...

رشته های تحصیلی دانشگاهی را چگونه شناسایی کنیم؟

رشته‌های تحصیلی دانشگاهی را چگونه شناسایی کنیم؟
از آنجایی که انتخاب رشته موضوع حیاتی در زندگی یک داوطلب کنکور به شمار می‌آید که با تمام ابعاد زندگی او سر و کار دارد، باید این کار در نهایت دقت و به بهترین شیوه انجام شود، چرا که یک انتخاب نادرست می‌تواند در آینده تحصیلی، شغلی و حتی گاهی در زندگی شخصی و خصوصی داوطلب تاثیرگذار است.
به گزارش ایسنا، سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان کنکور 92 توصیه کرد که در این مرحله نسبت به شناخت صحیح و واقع‌بینانه از رشته‌های دانشگاهی مرتبط با گروه یا گروه‌های آزمایشی که در آن شرکت کرده‌اند، اقدام کنند تا ضمن کسب آگاهی لازم و اطلاعات کافی در زمینه رشته‌های مورد نظر با آمادگی کامل و به دور از هر گونه هیجان ممکن اقدام به انتخاب رشته‌های تحصیلی در موعد مقرر کنند.
بر این اساس مواردی که می‌تواند به داوطلبان در یک انتخاب رشته صحیح یاری کند، به شرح زیر است:
***کتاب‌هایی که در زمینه معرفی رشته‌های تحصیلی تدوین شده‌اند
مجموعه آثاری که در مورد معرفی رشته‌های تحصیلی تالیف یا تدوین شده‌اند، پرشمار نیستند اما مطالعه همین عناوین محدود (از جمله انتخاب رشته انتخاب آینده) برای داوطلبان این فرصت را فراهم می‌کند که با این وقت کم با مطالعه دقیق آنها شناختی نسبی از رشته‌های مورد نظر خود کسب کنند.

*** سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه‌های کشور
از دیگر منابع قابل استفاده و بسیار مفید در زمینه انتخاب رشته تحصیلی، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی دانشگاه‌های کشور است. مراجعه به سایت دانشگاه‌ها مزایای دیگری برای داوطلبان دارد که از جمله مهم‌ترین این موارد آن است که داوطلبان می‌توانند با پیشینه و تاریخچه تاسیس رشته‌های تحصیلی گروه‌های آموزشی، دانشکده‌ها، پژوهشکده‌ها و موسسات تحقیقات وابسته به هر دانشگاه و خود دانشگاه و همچنین اعضای هیات علمی گروه‌های آموزشی و دانشکده‌ها آشنا شده و اطلاعات سودمندی در این موارد نیز حاصل کنند.

***دانشجویان، استادان، فارغ‌التحصیلان هر رشته
در مورد رشته‌های تحصیلی مورد علاقه می‌توان با دانشجویان، استادان، فارغ‌التحصیلان هر رشته یا شاغلان مرتبط با هر رشته که آگاهی‌های کامل راجع به رشته خود داشته و اشراف لازم برای پاسخگویی به پرسش‌های داوطلبان در زمینه رشته‌های تحصیلی، بازار کار رشته مورد نظر و ... را داشته باشند، در این فرصت کوتاه مذاکره کرده و اطلاعات کاملی را در زمینه‌های مورد از آنها دریافت کنند.

***اعضای خانواده
در این مورد داوطلب باید با مطالعه دقیق مجموعه‌ای از رشته‌های مرتبط با گروه یا گروه‌های آزمایشی که در آن شرکت کرده و با در اختیار قرار دادن اطلاعاتی که تاکنون راجع به شناخت این رشته‌ها کسب کرده با اعضای خانواده به مشورت پرداخته و از آنها یاری بگیرد.

مشاوران مدارس و دبیران آموزش و پرورش
برای آشنایی با رشته‌های تحصیلی مختلف می‌توان از تجارب و آموخته‌های این قشر سود برد، چرا که این افراد به لحاظ مسئولیت خطیری که در زمینه مسائل آموزشی در جامعه ایفا می‌کنند، می‌توانند در ارایه اطلاعات و آگاهی‌های مفید در مورد انتخاب رشته به بهترین شیوه کمک کنند.
داوطلبان باید توجه داشته باشند که به هیچ وجه نباید در حین انتخاب رشته به رویاپردازی مشغول شده و از واقعیت‌های موجود راجع به هر رشته دوری کنند، بلکه باید در این مرحله با واقع‌بینی، آینده‌نگری و دوراندیشی هر چه بیشتر اقدام کنند و به نتیجه مطلوب دست یابند. همچنین آخرین بررسی‌های علمی و پژوهشی در مورد انتخاب رشته نشان می‌دهد که آن دسته از داوطلبانی که بر اساس شناخت، توانایی‌ها، مهارت‌ها، ارزش‌ها، استعدادها، علایق و ویژگی‌های شخصیتی خود و همین طور با اشراف کامل در رشته‌های دانشگاهی و در نظر گرفتن تناسب آن رشته با صفات فردی اقدام به انتخاب رشته می‌کنند، بسیار موفق‌تر از افرادی هستند که فقط بر مبنای رتبه خود در کنکور برای رسیدن به عناوین خاص و همچنین القائات دیگران دست به انتخاب رشته می‌زنند.
بنابراین داوطلبان نباید به منظور قبولی در دانشگاه یا رسیدن به عناوین خاص انتخاب رشته کنند.

بد اخلاقی خونتان را کم میکند

به گزارش باشگاه خبرنگاران یکی از دلایل بروز بد اخمی و بد اخلاقی در افراد کاهش میزان آهن موجود در خون است. گفتنی است به دلیل کاهش میزان گلبول‌های قرمز که نقش انتقال اکسیژن به مغز را دارند، اکسیژن کمتری به مغز می‌رسد و این باعث خشم،‌عدم تمرکز و بی‌قراری در افراد می‌شود.

گفتنی است پزشکان برای رفع این مشکل توصیه می‌کنند تا افراد از غذاهای حاوی آهن استفاده کنند و البته قبل از آن با انجام تست خون ابتدا میزان آهن خون را دریابند. بررسی‌ها نشان می‌دهند آهن که یکی از اجزای کلیدی سلول‌های قرمز خون است به سلول‌ها اجازه می‌دهد تا اکسیژن را در بدن حمل و نقل کنند.
آهن در غذاهایی مانند گوشت قرمز، آجیل ، سبزی و منابع حیوانی مانند تخم مرغ و ماهی وجود دارد همینطور در غلات غنی شده صبحانه نیز می‌تواند وجود داشته باشد.
برای جذب بیشتر آن مصرف همزمان پرتقال توصیه می‌شود.