سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

2 راه ادامه تحصیل اول راهنماییهای ترک تحصیل کرده

2 راه‌ ادامه تحصیل اول راهنمایی‌های ترک تحصیل کرده
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزانی که در پی ترک تحصیل، امسال باید در پایه دوم راهنمایی درس بخوانند، می‌توانند ادامه تحصیل در نظام جدید یا قدیم را انتخاب کنند.
 ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: در پی اجرای نظام جدید آموزشی و با ایجاد پایه ششم در سال تحصیلی جاری، امسال پایه اول راهنمایی نداشتیم. وی با بیان اینکه دانش‌آموزانی که سال گذشته در پایه اول راهنمایی درس می‌خواندند، در سال تحصیلی جاری به پایه دوم راهنمایی رفتند، ادامه داد: در سال تحصیلی آینده پایه دوم راهنمایی نخواهیم داشت زیرا ورودی پایه اول راهنمایی در سال تحصیلی جاری نداشتیم.

سحرخیز درباره آن دسته از دانش‌آموزانی که مدرک پایه اول راهنمایی را دارند اما در سال گذشته به پایه دوم نرفته‌اند و به عبارتی یک سال ترک تحصیل کرده‌اند، گفت: این دسته از دانش‌آموزان دو راه حل دارند یعنی باید تحصیل در نظام جدید یا نظام قدیم آموزشی را انتخاب کنند.
وی اضافه کرد: در صورتی که دانش‌آموز بخواهد در نظام جدید تحصیل کند به پایه اول «متوسطه اول» (اول راهنمایی) خواهد رفت و در صورتی که بخواهد در نظام قدیم ادامه تحصیل دهد، در پایه دوم راهنمایی بزرگسالان درس می‌خواند.