سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

شهادت حضرت زهرا(س)

عَنْ فاطِمَةَالزَّهْراءِ(علیها السلام) :« مَنْ أَصْعَدَ إِلَىاللّهِ خالِصَ عِبادَتِهِ أَهْبَطَ اللّهُ إِلَیهِ أَفْضَلَ مَصْلَحَتِهِ.»
هر که عبادت خالصش را به سوى خدا بالا فرستد، خداوند متعال برترین بهره و سودش را به سوى او پایین فرستد.

ما گوشه نشینان غم فاطمه هستیم
محتاج عطا و کرم فاطمه هستیم
یک عمر چو شمع گر بسوزیم کم است
دلسوخته عمر کم فاطمه هستیم

ایام شهادت بانوی بزرگوار اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه را تسلیت می گوییم.


تعطیلی \روز 14 فروردین 92\ را به هیات دولت پیشنهاد می دهیم

تعطیلی "روز 14 فروردین 92" را به هیات دولت پیشنهاد می دهیم

 روز 14 فروردین 92، رسما بین التعطیلین است؛ چهارشنبه است، روز قبلش سیزده بدر و روز بعدش هم پنج شنبه. مطابق تجربیات گذشته، خیلی از مراکز دولتی هم نیمه فعال هستند. ضمن اینکه مدارس هم عملا نیم بند باز می شوند.

به گزارش خبرآنلاین؛ درحالی که تا همین امروز صبح، روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش از تعطیل نبودن 14 فروردین حرف زده بود و بر آن اصرار می کرد، اما وزیر آموزش و پرورش تلویحا از علاقه آموزش و پرورش به تعطیلی این روز خبر داده است. 

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه جلسه مشترک آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه در جمع خبرنگاران درباره تعطیلی زودتر از هنگام مدارس توسط برخی معلمان در روزهای پایانی سال گفت: ما خدمتگزار معلمان هستیم و معلمان هم خدمتگزار دانش‌آموزان هستند؛ اگر یک روز دانش‌آموزی به هر دلیلی مثلاً خواست با پدر و مادرش به مسافرت برود، نمی‌توانیم او را با زور سر کلاس بیاوریم.

او همچنین درباره تعطیل بودن مدارس در روز 14 فروردین 92، گفت: با توجه به اینکه 14 فروردین بین دو تعطیلی 13 بدر و پنجشنبه که روز تعطیلی مدارس است، قرار گرفته، پیشنهاد تعطیلی این روز را به دولت ارائه می‌کنیم تا در صورت موافقت دولت، 14 فروردین مدارس تعطیل باشد. آموزش و پرورش تابع تعطیلات رسمی کشور است.

وزیر آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که «آیا احتمال تعطیلی روز 14 فروردین 92 وجود دارد؟»، بیان کرد: با دولت مطرح می‌کنیم، دولت هر تصمیمی که بگیرد، اجرا می‌کنیم؛ بعضی موارد به ما بر می‌گردد و برخی موارد به بخش‌های دیگر.

یک اظهار نظر حاجی بابایی، هم جالب است. او در واکنش به خبرنگاری که گفت "وضعیت روز چهاردهم را اعلام کنید تا مردم برنامه‌ریزی کنند"، گفت: بگذارید یک مقدار لذتش بماند.

به هر حال امروز صبح علی فرهادی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت مدارس در روز 14 فروردین 92 که بین روز سه‌شنبه 13 فروردین (تعطیلی رسمی) و 15 فروردین (مدارس کشور پنج‌شنبه‌ها تعطیل است)، قرار دارد، گفت: "پس از 13 فروردین، مدارس دایر خواهد بود و روز 14 فروردین هیچ مدرسه‌ای تعطیل نیست. در صورتی که تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس در روز 14 فروردین گرفته شود، از طریق رسانه‌های جمعی اطلاع‌ رسانی خواهد شد اما در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس در روزهای یاد شده نداریم."


اول برویم سراغ خانه دل

اول برویم سراغ خانه دل

در زندگی فرصت‌هایی پیش می‌آید که از آن
غافلیم. یکی از آن فرصت‌ها که می‌تواند درس‌های زیبایی برای ما داشته باشد و انجام
سالانه آن بهترین بهانه برای دگرگون‌شدن است، سنت زیبای خانه‌تکانی قبل از آمدن سال
نو است. ما از این هفته تا پایان سال با هم می‌خواهیم آماده یک تغییر اساسی
شویم.خانه‌تکانی ما یک روز و دو روز طول نمی‌کشد، تا پایان سال، هر هفته با ما
همراه باشید.

این هفته، سری به خانه‌تان بزنید، فرش‌ها را خوب نگاه کنید، کمی آنها را جابه‌جا کنید و زیرشان را ببینید. به مبلمان، میزها، آشپزخانه، اتاق کودکان و خلاصه به همه جا با دقت نگاه کنید.

شما به عنوان یک نفر از اعضای خانواده باید از وضع بهداشت و سر و سامان داشتن و نداشتن خانه با خبر باشید، اگر خانم خانه هم هستید که دیگر به عنوان یک کدبانو، وظیفه‌تان سخت‌تر است، اما من نمی‌خواهم در این نوشتار توصیه‌های بهداشتی بگویم، این‌که چطور یخچال را تمیز کنید و با چه ماده‌ای فرش‌ها را بشویید، بلکه توصیه‌های سال نویی ما کمی متفاوت است.

ما از امروز می‌خواهیم خانه دلمان را بتکانیم. خانه روابط‌مان، احساسمان و دوست‌داشتن‌هایمان را. حیف است چاردیواری زیبای ما، زیبا‌تر و تمیز‌تر شود، اما دلمان پر از کدورت و سوء‌تفاهم باقی بماند.

حیف است آینه‌های خانه‌مان را تمیز کنیم، اما آینه احساسمان پر از لکه‌های بی‌اعتمادی باشد. حیف است دیوارهای خانه برق بزند، اما دیوارهای دوری و تنهایی بین ما و همسرمان فرو نریزد.

این سنت‌ها هرکدام با خود دلایلی بیشتر از آنچه ما در ظاهر می‌بینیم دارند. بگذارید به خانه بر گردیم و قدم اول خانه‌تکانی. قرار شد برای تکاندن خانه، اول به همه جای آن سری بزنیم، به زیر و روی همه چیز. جاهایی که ممکن است در سال چندبار به آنجا برویم مثل انباری و جاهایی که هر روز چند بار به آنجا سرک می‌کشیم مثل آشپزخانه.

حالا از چاردیواری خانه، به خودتان برگردید، به همه جای قلب و احساس‌تان سرک بکشید، به دلخوری‌هایی که هنوز باقی‌مانده، به احساس تنهایی که گاهی به سراغ‌تان می‌آید، به نارضایتی‌هایی که بی‌خیالش می‌شوید؛ اما هرازگاهی آزارتان می‌دهد. به رابطه‌تان با همسرتان و آنجاهایی که فکر می‌کنید? باید به شکلی دیگر باشد. به رابطه‌تان با فرزندان‌تان و مشکلاتی که شما و آنها را از هم دور می‌کند.

بر گردید و دوباره نگاه کنید، یک تمرین ساده برای هفته آینده. می‌خواهیم وقتی سال 92 آغاز شد، رابطه ما و همسرمان بوی تازگی بدهد، اما دقت کنید باید به جاهایی که اصلا فکر می‌کنید مهم نیست هم، سری بزنید، ببینید چقدر در طول روز دلتنگ هم می‌شوید، وقتی یکدیگر را می‌بینید چقدر حرف برای گفتن دارید.
ارتباط‌تان با خانواده هم چگونه است. بچه‌ها بودن در جمع خانواده را دوست دارند یا
ترجیح می‌دهند در اطاقشان و پای کامپیوتر باشند؟ موقع خشم، اهالی خانه چکار
می‌کنند؟

وقتی چرخی در خانه درون‌تان زدید و مشکلات و ناهماهنگی‌ها را پیدا کردید، اولین قدم را برداشته‌اید و هفته آینده قدم بعد را با هم برمی‌داریم، یادتان نرود وقتی به امید تحول قدم برمی‌دارید، زیر لب زمزمه کنید: یا محول حول والاحوال... .