سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

پدر واقعی اینترنت کیست؟

او که این روزها حدود 71 سال سن دارد تا چند سال پیش (سال 86) به عنوان رییس سازمان نظارت برنامه‌ها و ارقام اینترنتی (آیکان) فعالیت می‌:رد اما در این سال از سمت خود کناره گیری کرد و فعالیت‌های خودی را به عنوان یکی از مدیران ارشد اجرایی گوگل ادامه داد.

ادامه مطلب...

18 روش برای آن که بهتر فکر کنید

این 18 نکته به شرح زیر است:

1. فکر کردن یک نظم است

اگر می خواهید در آن بهتر شوید، باید روی آن کار کنید. می توانید برای برنامه ریزی فکر کردن تان وقت بگذارید مثلا هر دو هفته یک بار یک نصفه روز، هر یک ماه یک روز کامل و هر سال یک تا دو روز کامل.

 

ادامه مطلب...

چالش های پیش روی رویکرد مبتنی بر بازی در یادگیری

 

چالش های پیش روی رویکرد مبتنی بر بازی در یادگیری

 

بازی های دیجیتال حیطه وسیعی از تکنولوژی را در بر می گیرند که شامل بازی های ویدئویی یا کنسولی (مانند بازی های PlayStation)، بازی های رایانه ای و بازی هایی که توسط ابزارهای قابل حمل انجام می گیرند، می باشد.

 

ادامه مطلب...

نقش خود باوری در کار آفرینی

خودباوری یک عامل وادارکننده در عملکرد اعضای یک مجموعه است. خودباوری تأثیر انتظار خود شخص از توانایی های خویش است. بدین معنی که عقاید شخصی در مورد توانایی فرد و خودباوری پیرامون عملکرد خود، به طور گسترده ای عملکرد آن شخص را تعیین می کند. به یاد داشته باشیم که جهان نیازمند آفتاب لبخندهای هرچه بیشتر است، یادمان باشد که سهم خود را ادا کنیم.

 

ادامه مطلب...

داشتن شخصیت مثبت

تناسب ذهنی همانند تناسب اندام است. با آموزش و تمرین می توانید خودباوری و نگرش ذهنی مثبت بسیار بالایی را در خود پرورش دهید.برای اینکه شخص کاملا مثبت اندیشی شوید هفت کلید وجود دارد

موفقیت: برایان تریسی حدود دو ماه پیش کتاب جنجالی جدیدی به نام «قورباغه را ببوس!» عرضه کرد. این کتاب سال 2012 توسط برایان و دخترش کریستینا نوشته شده، درباره روش های کنار گذاشتن احساسات منفی و داشتن شخصیتی شاد و با انگیزه صحبت می کند.

در این کتاب به 12 روش خارق العاده برای تبدیل شرایط ناخوشایند به شرایط مثبت و مفید صحبت شده است. چند روز قبل ترجمه این کتاب را به پایان رساندم و به زودی چاپ خواهد شد. فکر کردم دوستان خوب مجله موفقیت، قبل از دیگران و قبل از چاپ کتاب، بخشی از مطالب آن را بخوانند، امیدوارم لذت ببرید.

ادامه مطلب...

ده راه کار برای ارزشیابی معلمان

محاسن و معایب روش‌های ارزشیابی معلمان


 

ارزشیابی ابزاری است که در تأمین نیازهای گوناگون کارکنان و سازمانها می‌تواند موثر باشد، اگر این ابزار به خوبی طراحی گردد و به نحو صحیح مورد استفاده قرار گیرد وسیله مناسبی برای تشویق، آموزش، بهسازی و بعضاً تنبیه کارکنان خواهد بود، در سالهای گذشته از روشهای گوناگون برای طراحی و اجرای ارزشیابی کارکنان، مورد استفاده قرار گرفته و مطالعات وسیعی نیز در زمینه اثربخشی هر یک از روشها به عمل آمده و اصلاحات لازم در خصوص آنها معمول گردیده است و هم‌اکنون نیز تلاش صاحب‌نظران و کارشناسان در جهت بهبود طرح مذکور ادامه دارد.

ادامه مطلب...

نگاهی به سند تحول آموزشی

علی عباسپورتهرانی: آنچه همواره در نظام آموزشی ما حرف اول را می‌زند تربیت دانشجویان و دانش‌آموزان بوده است. شاید نتوانیم بگوییم واژه «تربیت» این روزها به رکنی در حاشیه تبدیل و به انزوا گذاشته شده، لااقل می‌توانیم بگوییم به نظر می‌رسد در فشار سیستم نمره‌گیری و استرس‌های غول کنکور در درجات بعدی اولویت پس از فاکتورهای آموزشی قرار داده شده است.

 

ادامه مطلب...

کار ریشه ای در تربیت چیست؟

پیشگیری تربیتی یعنی کاری کنیم که مترّبی حتّی المقدور سراغ زمینه های انحراف نرود

این یک دیدگاه مدبّرانه و عاقلانه است که علاج واقعه را قبل از وقوع آن به عمل آوریم. عقلا معتقدند که مبارزه با علّت همیشه موثّرتر و کارسازتر از مبارزه با معلول است. اوّلی با فراغ بال و با ملاحظه کامل جوانب صورت می گیرد امّا موفقیّت ما در دوّمی بحران زده و کاملاً در جهت درمان است. لذا چه بسا نتوانیم عوارض و مضرّات پیش آمده را به طور کامل بر طرف کنیم. مبارزه با علّت یک رویکرد اساسی و بنیادین یا به تعبیر مرحوم استاد علّامه یک «کار ریشه ای» است.

 

ادامه مطلب...

شخصیّت شناسی کودکان

والدین قادرند ازهمان ابتدا نوع شخصیّت فرزندان خود را تشخیص دهند و ازاین شناخت بعنوان وسیله ای در راستای کمک به آنان استفاده نموده، این کودکان را بعنوان افرادی خلّاق و یا بعبارتی به نمونه ای سالم در نوع شخصیّتی خود مبدّل سازند .

 

ادامه مطلب...