سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

مضرات غذاهای چرب برای دانش آموزان

مصرف میان وعده و غذاهای شور بین دانش آموزان نه تنها سبب دفع کلسیم، بلکه زمینه ساز بیماری‌های قلبی- عروقی و فشارخون بالا در بزرگسالی می‌شود.

مضرات غذاهای چرب برای دانش آموزان

 

به گزارش فارس، در حال حاضر مصرف زیاد غذاهای چرب و سرخ شده، فست‌فودها و مصرف زیاد نمک از جمله مشکلاتی است که در الگوی مصرف غذای دانش‌آموزان وجود دارد.
مصرف زیاد نمک زمینه را برای فشار خون بالا در بزرگسالی فراهم می‌کند همچنین مصرف زیاد روغن و چربی علاوه بر بالا بردن چربی خون و بیماری‌های قلبی و عروقی، به دلیل دریافت کالری زیاد اضافه وزن و چاقی را به دنبال دارد.

ادامه مطلب...

وزیر و معاونان سابق آموزش و پرورش کجا هستند؟

وزیر و معاونان سابق وزارت آموزش و پرورش این روزها هر یک مشغول فعالیت در پُست‌های جدیدی هستند.

وزیر و معاونان سابق آموزش و پرورش کجا هستند؟

 

با روی کار آمدن دولت یازدهم و گرفتن رأی اعتماد وزرای کابینه یازدهمین، تغییر و تحولات بسیاری در دستگاه‌های مختلف اتفاق افتاد. وزارت آموزش و پرورش هم به عنوان بزرگترین وزارتخانه کشور هم دستخوش تغییرات بسیار زیادی شد و وزیر، معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش تغییراتی را شاهد بودند.

خبرگزاری فارس سری به معاونان سابق این وزارتخانه که امروز دیگر جایی در این دستگاه عظیم و طویل ندارند زد و محل کار کنونی آنها را جویا شد.

ادامه مطلب...

مشکلات کمبود مشاور مدارس / به ازای هر 615 دانشآموز یک مشاور

مدارس کشور کمبود نیروی مشاور را احساس می‌کنند و به ازای هر 615 دانش‌آموز یک مشاور در مدارس حضور دارد.

مشکلات کمبود مشاور مدارس / به ازای هر 615 دانش‌آموز یک مشاور

 

به گزارش خبرگزاری فارس، راهنمایی و مشاوره تحصیلی یکی از راهکارهای موثر در دنیای امروزی برای دانش‌آموزان در مدارس محسوب می‌شود. وجود مشاوران مجربی که برای دانش‌آموزان زمان مناسب صرف کنند و پای صحبت‌های آنها بنشینند می‌تواند از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه جلوگیری کند. معلمانی که در مناطق محروم فرهنگی مشغول به تدریس هستند می‌توانند این موضوع را بیشتر از دیگران لمس کنند، زیرا برخی دانش‌آموزان به علت داشتن ناهنجاری‌های اجتماعی که البته از خانه و اجتماع با خود به مدرسه می‌آورند، نیاز به مشاور و راهنمایی دارند.
دانش‌آموزانی که مشکلات روحی و روانی و فرهنگی خود را از بیرون به داخل مدرسه می‌آورند باید تحت نظر نیروهای مشاور مجرب قرار گیرند تا مشکلات آنها به دیگر دانش‌آموزان سرایت نکرده و باعث از بین رفتن نظم در مدرسه نشود؛ از طرفی هم هدایت، مشاوره و راهنمایی این گونه دانش‌آموزان می‌تواند آنها را در جامعه با وضعیت بهتری مواجه کند. این اتفاقات درست همان وظیفه‌ای است که بر دوش آموزش و پرورش قرار گرفته است؛ اگر نظام تعلیم و تربیت راه تهذیب و تحصیل را به درستی برای مخاطبانش روشن کند آن وقت است که وظیفه ذاتی خود را به خوبی انجام داده است. اما با توجه به این نیاز بسیار با اهمیت، آموزش و پرورش کمبود قابل توجهی در بحث نیروهای مشاوره خود دارد و تعداد نیروهای مشاور در مدارس ناامید کننده است.

ادامه مطلب...

ماشارون مخدر جدید کاغذی

ماشارون مخدر جدید کاغذی
ماشارون ماده ای مخدر از گروه مخدرهای صنعتی و واحد اندازه گیری آن «برگ» است که به شکل یک برگ کاغذ شامل قطعات کوچک مکعب شکل با ابعاد چند سانتی متری با قطری به اندازه قطر کاغذ، است. این ماده مخدر که قدرت توهم زایی آن چند برابر سایر مخدرهای صنعتی است، با قیمتی بسیار گزاف، اخیرا وارد بازار ایران شده و اولین توزیع کننده آن در شیراز دستگیر شده است.
سردار سیروس سجادیان فرمانده انتظامی فارس گفت:«محمدرضا .م»، توزیع کننده این ماده مخدر که چند برگ از این ماده از وی کشف شده است در بازجویی ها اعلام کرده، ماده مذکور توسط یکی از دوستانش از کشوری در شمال غرب ایران، برای او ارسال شده است.

وی با تصریح اینکه این ماده مخدر دقیقا شبیه به کاغذ بوده و رنگ و بویی ندارد، آن را بسیار خطرناک توصیف و تصریح کرد: تاکنون در شیراز و فارس سابقه کشف این ماده مخدر وجود نداشته است.

فرمانده انتظامی فارس گفت: این ماده مخدر به شکل پازل در کنار هم قرار گرفته و تشکیل یک برگ کاغذ را می دهد و هر قطعه آن با ابعاد کمتر از چهار سانت را به قیمت 175 هزار تومان به مصرف کنندگان می فروشند. (ایسنا)

10 ابتکار علمی-فناوری سال 2013

این دستاوردها با خود هزاران فناوری و روش جدید را آورده‌اند که تنها با گذشت زمان ارتقا پیدا کرده و جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل می‌کنند.

10 ابتکار علمی-فناوری سال 2013

 

روزانه اکتشافات علمی زیادی صورت می گیرند که جهان را در زمینه‌های مختلف از فیزیک و پزشکی گرفته تا زیست‌شناسی و فناوری تغییر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، در این گزارش به معرفی ابتکارات علمی و فناورانه سال 2013 پرداخته شده که روزگاری تنها در داستانهای علمی و تخیلی تصور می‌شدند اما امروزه در زندگی روزانه مورد استفاده بوده یا در حال تولید هستند.
این دستاوردها با خود هزاران فناوری و روش جدید را آورده‌اند که تنها با گذشت زمان ارتقا پیدا کرده و جهان را به جای بهتری برای زندگی تبدیل می‌کنند.

ادامه مطلب...

مقایسه دو روش خاموش کردن رایانه ها

"Hibernate" و "Sleep" دو روش خاموش کردن رایانه ها هستند،اما اینکه هر کدام چه ویژگی دارند در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است.

مقایسه دو روش خاموش کردن رایانه ها

 

اغلب کاربران حرفه ای برای خاموش کردن سیستم به جای استفاده از خاموشی کامل یا Shut Down از Sleep یا Hibernate استفاده می‌کنند، تا در مراجعه بعدی، سیستم سریع‌تر آماده به کار شود. در سال‌های اخیر با پیشرفت سخت‌افزار مدت زمان بوت کامل ویندوز بسیار کوتاه‌تر از گذشته شده و شاید به نظر برسد دیگر نیازی به هایبرنیت نداریم اما این موضوع حقیقت ندارد.
اشاره شد سخت‌افزار در سال‌های اخیر پیشرفت قابل‌توجهی کرده است. درایوهای SSDهایی بسیار سریع، رم‌هایی با پهنای باند فوق‌العاده بالا و در نهایت پردازنده‌های قدرتمند، همه و همه از این نکته حکایت می‌کنند که مدت زمان بوت سیستم عامل بسیار کوتاه‌تر شده است.

ادامه مطلب...