سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

ترفند های امتحانی

ترفندهای امتحانی

 


از طریق مرور اطلاعات در سریع ترین زمان ممکن، شما نه تنها میزان مطالبی را که حفظ می کنید، افزایش می دهید بلکه همچنین ساعات مورد نیاز قبل از امتحان برای مطالعه را کاهش می دهید...

 

مطالعه اساسی ترین مهارت زندگی

در این مقاله قصد داریم نکات مهمی که در هنگام امتحان و بعد از امتحان باید رعایت کنید را برای تان بازگو می کنیم.

قبل از ارایه نکات لازم توجه داشته باشید که برای داشتن یک مطالعه خوب نخست ، محیط مطالعه خوب، میز مناسب، صندلی راحت، نور خوب، دمای مناسب اتاق، و یک جو ساکت فراهم کنید. مقصود این است که شما باید تمامی چیزهای درونی و بیرونی را که موجب حواسپرتی می شوند، حذف کنید.

دوم، پیش از شروع به کار، مروری بر تکلیف محوله انجام دهید. ببینید انتظار می رود که با چه مهارتها، واقعیتها و ایده ها در حد تسلط آشنا باشید. زمینه ای که انتظار می رود به آن مسلط باشید چیست.

 

ادامه مطلب...

ویدئو پرژکتور همراه


شرکتDell نخستین ویدئو پروژکتور همراه خود را با نام Dell M110 عرضه کرد. کوچکی این ویدئو پروژکتور به حدی است که به راحتی بر روی کف دست قرار می گیرد. این ویدئو پروژکتور با استفاده از تکنولوژی DLP ساخته شده و رزولوشن آن 1280*800 با کنتراست 10000:1 است.

 

Dell M110 هم چنین دارای 1 گیگابایت حافظه داخلی است. از دیگر قابلیت های آن می توان به پخش فایل ها از طریق اتصال مستیقیم به حافظه های فلش و microSD ، ورودی HDMI و A/V و پخش کننده صدا با قدرت 1W اشاره کرد.


مشکلات میان معلم ودانش اموز

همه ما در هر سن و سالی که باشیم، هیچ‌گاه خاطره‌های خوشی را که از معلم‌های خوبمان در دوران تحصیل داشته‌ایم از یاد نمی‌بریم. در واقع همین‌قدر که این خاطره‌ها برای ما شیرین و به یادماندنی هستند، تأثیراتی هم که از خود به جای می‌گذارند قابل توجه و ماندگارند. بنابراینرابطه بین دانش‌آموز و معلم یکی از بهترین ارتباطاتی است که ما در طول زندگی خود تجربه خواهیم کرد.

ادامه مطلب...

نحوه ی برخورد با تک فرزندها

تک‌فرزندی خوب است یا بد؟ همه می‌گویند یک بچه دیگر هم داشته باشید. نمی‌دانم چه‌ کنم. می‌گویند این فرزند شما چون تنهاست مشکل دارد. بعضی‌ها هم می‌گویند شما والدین خودخواهی هستید که فقط به فکر رفاه خودتان هستید. بچه اولتان دارد بزرگ می‌شود، نگذارید فاصله سنی دومی با اولی زیاد شود...» این‌ها حرف‌های پدر و مادر یک فرزند تنهاست؛ یا به عبارتی تک فرزند. امروزه می‌گویند تک فرزندی عوارضی دارد و البته امتیازاتی...

درباره تک فرزندی دو باور وجود دارد. باور نخست اینکه چند فرزندی بسیار دشوارتر از تک فرزندی است. حال آنکه تک فرزندی مشکل‌تر است چون والدین فقط یک فرصت تکرار نشدنی برای تربیت فرزند خود دارند و باور دوم اینکه تک فرزندی بسیار ساده تر از چندفرزندی است. به دلیل کمتر بودن هزینه‌ها، نبود اختلاف بین خواهر و برادرها و... حال آن که تک فرزندی مشکلات روانی خاص خود را پدید می‌آورد. به هر حال تک فرزندی شمشیری دو لبه است که نقاط ضعف و قوت گوناگون دارد.

ادامه مطلب...

چگونه می توان مدیری موفق واثر بخش بود؟

مطالعاتی که در مورد مدیران موفق آموزشی انجام شده است، نشان می دهد که قوانینی برای موفقیت همه ی این مدیران در مدرسه وجود دارد...

اگر می خواهید در مقام یک مدیر موفق به اهداف خود نایل شوید یا مدیری اثر بخش باشید، متن زیر را با دقت بخوانید:

ادامه مطلب...

سال ششم ابتدایی

براساس سوالات مکرر همکاران محترم  در مورد خروجی سال پنجم ابتدایی در سال تحصیلی جاری به اطلاع می رساند با عنایت به آخرین مصاحبه های منتشره از سوی مسوولین ذیربط وزارتی، دبستانها در سال تحصیلی جاری ،ورودی به دوره راهنمایی تحصیلی نخواهند داشت ودانش آموزان پنجم ابتدایی به سال ششم ارتقاء می یابند.

بدیهی است در صورت کسب اطلاعات بیشتر ، موارد به اطلاع خواهد رسید


رابطه مدیر با معلمین

معلمین رکن اساسی تعلیم و تربیت هستند. برقراری روابط حسنه و جلب نظر و رضایت آن ها یکی از اساسی ترین کارهای مدیر آموزشگاه می باشد. اگر مدیری قادر باشد که با بر آوردن نیازهای معلمین، برقرار کردن شرایط مناسب رشد همه معلمین احساس خوشحالی و رضایت خاطر کنند.

ادامه مطلب...