سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

جزئیات جدید پذیرش دانشجوی کارشناسی و ارشد در دانشگاه فرهنگیان

جزئیات جدید پذیرش دانشجوی کارشناسی و ارشد در دانشگاه فرهنگیان

جزئیات جدید پذیرش دانشجوی کارشناسی و ارشد در دانشگاه فرهنگیان
سرپرست دانشگاه فرهنگیان ضوابط و جزئیات جدید پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان را تشریح کرد.
جهانبخش محبی‌نیا در گفت‌وگو با پانا، در خصوص تعداد پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی دانشگاه فرهنگیان در سال آینده تحصیلی، بیان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در این مراکز، مطابق با اعلام نیاز آموزش و پرورش صورت می گیرد.
وی افزود: با آغاز سال تحصیلی جدید در مهرماه تنها پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی صورت می گیرد و امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد نیز آغاز شود و در سال تحصیلی 93-92 شاهد راه اندازی این مقطع در دانشگاه فرهنگیان باشیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: افق‌های روشنی می‌توان برای دانشگاه فرهنگیان متصور شد که از جمله آن ایجاد مقطع کارشناسی ارشد در تمامی مراکز و تمامی رشته ها و نیز تلاش برای تبدیل تمامی مراکز به پردیس دانشگاهی است.

امکان تحصیل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تهران در مقطع کارشناسی ارشد فراهم شد
محبی‌نیا پردیس را محیطی آموزشی میان دانشکده و دانشگاه برشمرد و گفت: بنا به برنامه ریزی‌های صورت گرفته باید در سطح کشور 64 پردیس و در هر استان مراکز ویژه پسران و واحدی ویژه دختران راه اندازی شود.
وی افزود: در حال حاضر دانشجویان می توانند در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و پیوسته و به زودی در مقطع کارشناسی ارشد تنها در تهران، در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل شوند و بحث پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان در حال پیگیری‌های جدی است.
وی اضافه کرد: تشکیل این مقطع تحصیلی در دستور کار دانشگاه فرهنگیان است و با برنامه‌ریزی
دانشگاه فرهنگیان در پی این است که هم از خود دانشجویان دانشگاه و معلمان و هم از خارج از دانشگاه و داوطلبان آزاد اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد کند

هایی که صورت گرفته از سال تحصیلی آینده شاهد پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد خواهیم بود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه پنج رشته برای مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه فرهنگیان ایجاد خواهد شد و در مراحل پایانی اخذ مجوز آنها هستیم، خاطرنشان کرد: این رشته ها شامل "علوم تربیتی با گرایش آموزش ابتدایی ویژه معلمان ابتدایی"، "مدیریت آموزشگاهی ویژه مدیران و معاونان"، "مشاوره و راهنمایی ویژه مشاوران"، "رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی ویژه دبیران تربیت بدنی"، "مدیریت و برنامه ریزی فرهنگی تربیتی ویژه مدیران حوزه های اداری و ستادی" است.

وی اضافه کرد: البته در تلاش هستیم به تدریج کارشناسی ارشد را برای تمامی رشته ها توسعه بخشیم و تامین نیروی متخصص در مقاطع بالاتر همواره از دغدغه های آموزش و پرورش بوده است و آینده این دانشگاه تامین نیروی متخصص آموزش و پرورش است، تا آنجا که حتی طی سال های آینده معلمان مقطع متوسطه هم از طریق هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان به مدارس ورود پیدا کنند.

محبی‌نیا تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در پی این است که هم از خود دانشجویان دانشگاه و معلمان و هم از خارج از دانشگاه و داوطلبان آزاد اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد کند و البته صلاحیت هایی نیز مد نظر قرار می گیرد و باید احراز شود.
وی ادامه داد: آئین نامه آموزشی پذیرش دانشجوی ارشد هنوز نهایی نشده است، اما باید به زودی به مراحل نهایی برسد که طبق آن دانشجویان از طریق آزمون سراسری کارشناسی ارشد که توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام خواهد شد، به دانشگاه ورود می یابند.

به گفته سرپرست دانشگاه فرهنگیان هدف از تاسیس دانشگاه فرهنگیان پیش برد برنامه‌های سند عالی آموزش و پرورش است و یکی از رسالت های مهم این دانشگاه تربیت دبیرانی متخصص در آموزش و پرورش است.
وی در خصوص تبدیل وضعیت مدرسین به هیات علمی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات اساسی در دانشگاه فرهنگیان همین مسئله است و با توجه به آیین نامه‌ها در شورای عالی فرهنگی، موارد تدوین شده در جذب مدرسین و نیروهای آموزشی به اجرا در می‌آید.
محبی نیا یادآور شد: هم اکنون 700 نفر عضو هیات علمی و مدرس در این دانشگاه فعالیت می کنند. به گفته سرپرست دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر مقطع کارشناسی ارشد تنها در تهران راه اندازی شده است اما برخی از استان ها نیز پتانسیل تشکیل این مقطع را دارند.

چگونگی اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه د

چگونگی اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی
نتایج آزمون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی سال تحصیلی 93 - 92، از تاریخ 13 خرداد 92 بر روی سایت های ادارات کل استان ها قرار خواهد گرفت.

به گزارش میگنا جدول زمان‌بندی اعلام نتایج و ثبت نام پذیرفته‌شدگان این آزمون بر اساس دستورالعمل وزارتی، به شرح ذیل می باشد:
1- اعلام نتایج مدارس راهنمایی استعداد های درخشان: یک روز بعد از اتمام امتحانات پای? ششم ابتدایی (13/3/1392)
2- اعلام نتایج مدارس راهنمایی نمونه دولتی: یک هفته بعد از اعلام نتایج مدارس راهنمایی استعدادهای درخشان (20/3/1392)
3- اعلام نتایج دبیرستان‌های استعدادهای درخشان: یک روز بعد از اتمام امتحانات پایه سوم راهنمایی (16/3/1392)
4- اعلام نتایج دبیرستان ها و هنرستان های نمونه دولتی: یک هفته بعد از اعلام نتایج دبیرستان های استعدادهای درخشان (23/3/1392)
5- مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان مدارس استعدادهای درخشان: 10 روز پس از اعلام نتیجه
6- مهلت ثبت نام پذیرفته شدگان اصلی مدارس نمونه دولتی: 10 روز پس از اعلام نتیجه

 

 

نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان

نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان اواخر نیمه اول خرداد اعلام کرد
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش از اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در اواخر نیمه اول خرداد امسال خبر داد.
به گزارش ایلنا، عبدالامیر عرفی، رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش اظهار داشت: آزمون ورودی مدارس راهنمایی استعدادهای درخشان و نمونه دولتی با حضور 370 هزار دانش‌آموز شامل 190 هزار دانش‌آموز دختر و 180
استان تهران دارای بیشترین شرکت کننده و استان ایلام دارای کمترین شرکت کننده بود.

هزار دانش‌آموز پسر برگزار شد.
وی به تعداد شرکت‌کنندگان از استان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: بیشترین آمارشرکت کنندگان در این آزمون به استان تهران با 39هزار و 82نفر و کمترین استان به ایلام با یکهزار و 156نفر اختصاص دارد.
عرفی با بیان اینکه تمام سؤالات آزمون ورودی مدارس راهنمایی استعدادهای درخشان از محتوای پایه ششم ابتدایی طراحی شد، ادامه داد: نتایج آزمون از دهم خرداد ماه به بعد اعلام می‌شود.
وی درباره اعلام نتایج آزمون گفت: نتایج آزمون ورودی مدارس متوسطه استعدادهای درخشان یک روز پس از پایان امتحانات خردادماه سوم راهنمایی اعلام می شود .
عرفی افزود: داوطلبان پذیرفته شده در این آزمون ها 10روز
نتایج آزمون از طریق سایت ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام می‌شود؛ به این معنی که نتایج در تمام استان‌ها در همان سایت ثبت‌نام آن استان اعلام می‌شود.

بعد از اعلام نتایج، باید نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
وی به نحوه اطلاع‌رسانی درباره نتایج آزمون اشاره کرد و افزود: نتایج آزمون از طریق سایت ثبت‌نام دانش‌آموزان انجام می‌شود؛ به این معنی که نتایج در تمام استان‌ها در همان سایت ثبت‌نام آن استان اعلام می‌شود.
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش به نظارت بر آزمون اشاره کرد و بیان داشت: ناظران طی دو روز گذشته بر روند آزمون نظارت داشتند و هیچ موردی مبنی بر تخلف گزارش نشده است.
وی در مورد آزمون ورودی دوره راهنمایی مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) و نمونه دولتی با اشاره به اینکه 100 درصد محتوای سؤالات آزمون از پایه ششم ابتدایی طراحی خواهد شد، ادامه داد: دارا بودن حداقل معدل کل 19 و 16 در پایه پنجم ابتدایی به ترتیب شرط ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی است.
وی درباره آزمون ورود به پایه اول دبیرستان افزود: 100 درصد محتوای سؤال آزمون از پایه سوم راهنمایی طرح شده و دارا بودن حداقل معدل کل 19 و 15 در سال دوم راهنمایی به ترتیب از شرایط ورود به مدارس سمپاد و نمونه دولتی است.

برگزاری مسابقات ریاضی «کانگورو» در 16 شهر ایران

برگزاری مسابقات ریاضی «کانگورو» در 16 شهر ایران
هدف از برگزاری این مسابقات ارتقاء درک ریاضی دانش‌آموزان، رشد توانمندی دانش‌آموزان برای لذت بردن از فعالیت‌های هوشمندانه، اهمیت دادن به آموزش ریاضی در تمام دنیا، ایجاد چالش برای توسعه ریاضی و کمک به دانش‌اموزان برای درک کاربرد ریاضی در فعالیت‌های روزانه و قوانین طبیعی عنوان شده است.
برگزاری مسابقات ریاضی «کانگورو» در 16 شهر ایران
رئیس هیأت‌مدیره انجمن شورای خانه‌های ریاضیات ایران با اشاره به برگزاری دومین دور مسابقات کانگورو از اعلام برندگان نهایی مسابقات تورنمنت بین‌المللی شهرها(مسکو) تا پایان خردادماه خبر داد.
دکتر سید مجید شریفی با اعلام این خبر به ایسنا، درباره مسابقه بین‌المللی تورنمنت شهرها(مسکو) گفت: یازدهمین دوره این مسابقات اسفندماه سال گذشته با شرکت گروه‌هایی از شهرهای اصفهان، ‌تبریز، یزد، کرمان، خمین، ‌بروجن، نیشابور و شهرکرد توسط خانه ریاضیات شهر اصفهان برگزار شده است.
به گفته وی نتایج قطعی این مسابقات اواخر خردادماه برای تعیین دو تیم شرکت‌کننده اعزامی به اردوی تابستانی مسکو، اعلام خواهد شد.
مسابقات تورنمنت بین‌المللی شهرها(مسکو) هر سال با حضور تیم‌های سه‌نفره از مقطع دبیرستان در دو سطح پیشرفته و مقدماتی برگزار می‌شود. این مسابقات که نخستین مسابقات گروهی ریاضی در ایران است از سال 1979 میلادی به ابتکار ریاضیدان و آموزشگر روسی «نیکولای کونستانتینو» برگزار می‌شود و تمامی شهرهای جهان می‌توانند برای حل مسائل ریاضی، در آن شرکت کنند.
به گفته رئیس هیات مدیره انجمن شورای خانه‌های ریاضیات ایران، حل مسائل مسابقات تورنمنت بین‌المللی شهرها به دانش و تکنیک بالای ریاضی وابسته نیست بلکه به فکر پویا و قدرت ذهنی نیار دارد.
حضور چهل‌هزار دانش‌اموز ایرانی در مسابقات کانگورو
 دکتر شریفی همچنین با اشاره به دومین دور برگزاری مسابقات کانگورو در بیست‌ودوم فروردین‌ماه سال جاری، درباره شرکت‌کنندگان این مسابقات گفت: 40 هزار دانش‌آموز مقاطع ابتدایی و راهنمایی از 16 شهر ایران در این مسابقات شرکت کردند که سؤالات پنج‌گزینه‌یی مسابقات پس از ترجمه و بومی‌سازی در اختیار آنان قرار داده شده بود.
به گفته رئیس انجمن شورای خانه‌های ریاضیات ایران شهرهای یزد، تهران، نیشابور، خمین، بندرانزلی، همدان، شهرکرد، سامان، صحنه، بروجن، کاشمر، سبزوار، قزوین، بجنورد، شاهین‌شهر و گنبدکاووس ایران همزمان با شهرهای 50 کشور جهان از شرکت‌کنندگان در این مسابقات بوده‌اند.
هدف از برگزاری این مسابقات ارتقاء درک ریاضی دانش‌آموزان، رشد توانمندی دانش‌آموزان برای لذت بردن از فعالیت‌های هوشمندانه، اهمیت دادن به آموزش ریاضی در تمام دنیا، ایجاد چالش برای توسعه ریاضی و کمک به دانش‌اموزان برای درک کاربرد ریاضی در فعالیت‌های روزانه و قوانین طبیعی عنوان شده است.
مسابقات بین‌المللی کانگورو در سال 1991 میلادی توسط دو معلم فرانسوی به نام‌های «آندره لدیک» و «ژان پیر بودین» ابداع شده است.

مدارس هوشمند در ابتدای تحول

مدارس هوشمند در ابتدای تحول
در شرایطی که جوامع با شتاب از مرزهای دانش عبور می‌کنند باید پنجره‌های مدارس زودتر ازهر نهاد دیگری به روی علم و فناوری باز شود تا نسل جدید با نگاهی نو و از دریچه دیگری خاطرات دوران مدرسه خود را ثبت و ضبط کنند و در این میان هوشمندسازی مدارس یعنی ورود به دنیای جدید آموزش و فضای مجازی و خداحافظی با روشهای سنتی یادگیری و یاددهی.
شیوه نامه هوشمند سازی مراکز آموزشی و پرورشی کشور مرداد ماه سال 90 با امضای وزیر به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشورابلاغ شد و براساس این بخشنامه ادارات و مناطق آموزشی و پرورشی مکلف شدند تا از تمام امکانات خود برای هوشمند سازی مدارس استفاده کنند؛ در این میان برخی از مدارس بسیار زودتر از آموزش وپرورش گام برداشته و فناوری‌های نو را به درون کلاس‌های خود برده‌اند.

در یک روز بهاری مدرسه شاهد "شهید مجید محسنی" منطقه 17 آموزش و پرورش شهر تهران میزبان خبرنگار و عکاس ایسنا شد تا فرآیند هوشمند سازی از زبان دانش‌آموزان و معلمان و مسوولان این مدرسه بازگو شود. مدرسه‌ای که بیشتر به یک دانشگاه شبیه بود و در جای جای آن همه امکانات و تجهیزات رنگ و بوی تازه‌ای داشت. ورودی این مدرسه که با نقاشی مکتب خانه‌ای آغاز می‌شود، نشان از نماد آغاز تحصیل در ایران دارد و درگاه زیبایی که قرآن را به روی شانه‌هایش نگه‌داشته تا هر روز دانش‌آموزان در هنگام ورود و خروج از مدرسه از زیرآن عبور ‌کنند، حس خوبی را القا می‌کند. وارد سالن مدرسه که می‌شویم فضا یکباره رنگ و بوی جدیدی به خود می‌گیرد؛ همه چیز تازه و از نسل جدیدی است و در میان این تجهیزات به روز، سرو صدا و ههمهه‌ای آشنا به گوش می‌رسد. صدای بچه‌ها در سالن پیچیده؛ زنگ تفریح است؛ معاون مدرسه ما را به دفتر مدیر راهنمایی می‌کند. دفتر مدیر مجهز به یک تلویزیون بزرگ LCD است وپنجره‌های کوچک و تصاویر نقش برجسته ساکن و متحرک به روی صفحه آن از دوربین مداربسته‌ای خبرمی‌دهد که تمام مدرسه را تحت کنترل دارد، از کلاس تا حیاط مدرسه.

ادامه مطلب...

تشخیص بقایای مواد مخدر در اثر انگشت

تشخیص بقایای مواد مخدر در اثر انگشت
اثر انگشت انسان علاوه بر خاصیت ذاتی خود به عنوان هویت منحصر به فرد هر شخص، دارای برخی اطلاعات زیستی و ملکولی از شخص است.
یک عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی از یافته‌های پژوهشی درباره تشخیص بقایای مواد مخدر در اثر انگشت خبر داد.
دکتر مرتضی غلامی در نشست علمی پژوهشی که با عنوان «تشخیص بقایای مواد مخدر در اثر انگشت» برگزار شد، دراین باره گفت: اثر انگشت انسان علاوه بر خاصیت ذاتی خود به عنوان هویت منحصر به فرد هر شخص، دارای برخی اطلاعات زیستی و ملکولی از شخص است. وی افزود: از لحاظ تاریخی، تلاش‌ها برای کسب اطلاعات شیمیایی از اثر انگشت، روی بررسی پروفایل متابولیت‌های سلول‌های موجود در اثر انگشت افراد مختلف، استفاده از تکنیک‌های دستگاهی نوین جهت تشخیص انواع مواد و اخیرا روی تشخیص مواد مخدر و داروهای باقیمانده در اثر انگشت، توسط نانو ذرات متصل به آنتی بادی‌های ویژه متمرکز شده‌اند.
این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: در طی چند سال اخیر، مطالعات اندکی روی روش‌های حساس کروماتوگرافی و اسپکترومتری جرمی جهت تشخیص باقیمانده مواد در اثر انگشت انجام شده است.
غلامی ادامه داد: در این پژوهش از نمونه‌برداری از اثرات انگشت بوسیله حلال‌های شیمیایی و استفاده از تکنیک‌های کروماتوگرافی گازی/اسپکترومتری جرمی (GC/MS) و کروماتوگرافی مایع با کارایی بسیار بالا (UHPLC)/ اسپکترومتری جرمی (QTOF) تلاش شد تا پس از بهینه‌سازی روش، بعضی مواد مخدر از اثر انگشت استخراج و شناسایی شود.
وی افزود: نمونه‌برداری با استفاده از اسلایدهای شیشه‌ای و استخراج با انواع حلال‌های شیمیایی انجام شد و آنالیز و تشخیص بقایای مواد با استفاده از کروماتوگرافی مایع/ اسپکترومتری جرمی و همینطور با استفاده از مشتق‌سازی و کروماتوگرافی گازی/ اسپکترومتری جرمی به انجام رسید.
غلامی بیان داشت: نتایج نشان داد که استفاده از مشتق‌سازی به همراه کروماتوگرافی گازی/ اسپکترومتری جرمی به‌عنوان روشی حساس‌تر که قابلیت انجام در داخل کشور را دارد، منجر به تشخیص مقادیر بسیار اندک مواد مخدر در نمونه‌های موجود شد.
وی یادآور شد: نتایج این پژوهش می‌تواند به عنوان مقدمه‌ای جهت تشخیص باقیمانده مواد مخدر در اثر انگشت و در نهایت ارائه یک روش استاندارد جهت آنالیز این مواد شود.

یک کودک 5ساله به جمع باهوشترینهای دنیا پیوست

یک کودک 5ساله به جمع باهوش‌ترینهای دنیا پیوست
یک کودک 5ساله به جمع باهوش‌ترینهای دنیا پیوست+عکس
گاس دورمن یکی از باهوشترینهای دنیا است که با بهره هوشی 147 تنها 5 سال سن دارد و اخیرا به عضویت در انجمن بین المللی منسا در آمده است.
به گزارش مهر، این پسر بچه نابغه پس از اثبات اینکه از بهره هوشی تأثیرگذار 147 برخوردار است در انجمن بین المللی تیزهوشان منسا پذیرفته شده است.
راب دورمن، پدر گاس گفت: وقتی که گاس 18 ماهه بود شروع به خواندن کرد و روزنامه می خواند. در آن زمان بود که متوجه شدم گاس علاقه دارد به نقشه ها نگاه کند به همین دلیل برایش نقشه آوردم و ظرف یک هفته وی تمام جزئیات نقشه را حفظ بود. درحالی که همبازیهای گاس در مهدکودک روی الفبا و شمارش کار می کنند، این کودک 5 ساله که در کولینزویل، ایالت ایلینویز آمریکا زندگی می کند، از خواندن کتابهایی چون "کارتنک شارلوت" ( نام یک داستان بلند کودکان است که ای بی وایت در سال 1952 منتشر کرد) لذت می برد و ضرب و شمارش را در ذهن خود انجام می دهد، جدول تناوبی حفظ می کند و موضوعاتی را درباره سیاهچاله ها و نجوم از والدین خود می آموزد.

پدر گاس اظهار داشت که پسرش به قدری باهوش است که گاهی وی را نیز به چالش می کشد. وی سر پایتخت آلاسکا با من مجادله می کرد. من تصور می کردم که شهر انکوریج پایتخت آلاسکا است درحالی که ژونو پایتخت آلاسکا به شمار می رود. درحالی که برخورداری از موهبت هوش برتر دارای مزایای خاص خود است اما نزدیکان گاس تصدیق کرده اند که این موهبت چالشهایی هم با خود به همراه می آورد که این امر در تجربه حضور گاس در مهدکودک به خوبی مشخص است، چرا که آموزشهای مهدکودک برای وی خسته کننده است.
خانواده دورمن تلاش می کنند که آموزش و پرروش شهر خود را متقاعد کنند تا برای گاس و سایر کودکان شبیه به وی آموزش ویژه فراهم کند. درحالی که ماجرای گاس بی تردید بسیار چشمگیر است اما این پسر بچه 5 ساله تنها کودکی نیست که با بهره هوشی خود دنیا را شگفت زده کرده است.
پیش از این شروین سرابی کودک 3 ساله ایرانی با بهره هوشی 136 عضو انجمن بین المللی منسا شد. همچنین گفته می شود که برخی از اعضای این انجمن حتی کمتر از سه سال سن دارند.
انجمن بین‌المللی تیزهوشان با گروه‌های مختلف ملی و منطقه ‌ای در سراسر جهان، اقدام به گردآوری افرادی کرده که دارای بهره هوشی بالا هستند و با برنامه‌ ها سازماندهی شده خود تلاش می کنند از هوش این اعضا بهتر استفاده کند.
انجمن جهانی منسا در سال 1946 توسط یک وکیل اتریشی به نام رولند برییل و یک دانشمند و وکیل انگلیسی به نام دکتر لنسلوت ور با هدف جمع کردن افراد هوشمند، صرف ‌نظر از هر نوع گرایش، ملیت، مذهب و نژاد و همچنین خدمت به آنها، پایه گذاری شد. شرط عضویت در انجمن جهانی تیزهوشان، کسب امتیاز لازم در یکی از آزمون‌ های تعیین ضریب هوشی انجمن و یا سایر آزمون‌های معتبر و استاندارد مورد تایید انجمن است.
نحوه رده بندی نتایج حاصل از آزمون به این صورت است که نتیجه آزمون بر حسب فراوانی مدل سازی شده و با نمودار استاندارد مطابقت داده می ‌شود و جایگاه هر یک از شر کت کنندگان در آزمون نسبت به سایر افراد مشخص می ‌شود و کسانی که بالاترین امتیاز را در گروه شرکت کننده خود کسب کنند، امکان عضویت در منسا را به دست می ‌آورند. علاوه بر آزمون اصلی منسا، شاخه‌های ملی و محلی منسا در کشورهای مختلف سالانه آزمون‌های متعددی برگزار می ‌کنند.