سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

جدول برنامه امتحانی جبرانی دانش آموزان

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات جبرانی دانش‌آموزان از دوم شهریور شروع شده و 18 شهریور به پایان می‌رسد که نتایج امتحانات قبل از آغاز سال تحصیلی جدید اعلام می‌شود.

به گزارش میگنا، عبدالامیر عرفی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آغاز امتحانات جبرانی دانش‌آموزان دوره متوسطه و پیش دانشگاهی از دوم شهریور اظهار داشت: امتحانات دانش‌آموزان تا 18 شهریور به پایان می‌رسد ونتایج امتحانات تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید اعلام خواهد شد تا دانش آموزان بتوانند به موقع ثبت نام خود را انجام دهند.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه سوم متوسطه و دوره پیش دانشگاهی که در امتحانات شهریور نیز موفق به کسب نمره قبولی نشوند باید در مدارس بزرگسالان ادامه تحصیل داده و مجدد در امتحانات دی ماه شرکت کنند.


جدول امتحانات جبرانی شهریور دانش‌آموزان سال سوم متوسطه به شرح زیر است:

تاریخ امتحان ریاضی و فیزیک علوم تجربی ادبیات و علوم انسانی علوم و معارف اسلامی ساعت امتحان
شنبه 92/6/2

قرآن و تعلیمات دینی (3)

دین و زندگی

قرآن و تعلیمات دینی (3)

دین و زندگی

قرآن و تعلیمات دینی (3)

دین و زندگی

اصول عقاید (2) 10 صبح
یک شنبه 92/6/3 حسابان زمین شناسی فلسفه و منطق فلسفه و منطق 10 صبح

دوشنبه 92/6/4

عربی (3) عربی (3) عربی (3) عربی (3) 10 صبح

چهارشنبه

92/6/6

هندسه (2) ریاضی (3) ریاضی ریاضی 10 صبح

شنبه

92/6/9

فیزیک (3) و آزمایشگاه فیزیک (3) و آزمایشگاه تاریخ ایران و جهان (2) تاریخ اسلام (2) 10 صبح

یک شنبه

92/6/10

زبان خارجی (3) زبان خارجی (3) زبان خارجی (3) زبان خارجی (3) 10 صبح

سه شنبه

92/6/12

شیمی (3) و آزمایشگاه شیمی (3) و آزمایشگاه آرایه‌های ادبی تفسیر و علوم قرآنی (2) 10 صبح

چهارشنبه

92/6/13

ادبیات فارسی (3) ادبیات فارسی (3) ادبیات فارسی تخصصی ادبیات فارسی تخصصی 10 صبح

شنبه

92/6/16

جبر و احتمال زیست شناسی (2) و آزمایشگاه جغرافیا (2) اخلاق (2) 10 صبح

یک شنبه

92/6/17

_ _ جامعه شناسی (2) جامعه شناسی (2) 10 صبح

دوشنبه

92/6/18

زبان فارسی (3) زبان فارسی (3) زبان فارسی تخصصی زبان فارسی تخصصی 10 صبح



جدول امتحانات نهایی دانش‌آموزان پیش دانشگاهی


تاریخ امتحان علوم ریاضی علوم تجربی علوم انسانی علوم و معارف اسلامی هنر ساعت امتحان
شنبه 92/6/2 معارف اسلامی معارف اسلامی معارف اسلامی اصول عقاید معارف اسلامی 10 صبح
دوشنبه 92/6/4 حساب دیفرانسیل و انتگرال زیست شناسی ادبیات فارسی فقه و اصول سیر هنر در تاریخ 10 صبح
چهارشنبه 92/6/6 زبان فارسی زبان فارسی زبان فارسی زبان فارسی زبان فارسی 10 صبح

شنبه 92/6/9

فیزیک فیزیک عربی ادبیات عرب آشنایی با میراث فرهنگی ایران 10 صبح

تفاوت های تربیتی دختران و پسران را می شناسید؟

تفاوت های تربیتی دختران و پسران را می شناسید؟
بررسی‌ها نشان داده‌اند چگونگی یادگیری پسران با دختران متفاوت است. اسکن‌های مغزی تا حدی دلیل این تفاوت را روشن کرده‌اند؛ نواحی بیشتری از مغز دختران شامل قشر مخ ( که مسوول کارکردهای حافظه، توجه، فکر و زبان است )، به کارکردهای کلامی اختصاص داده شده‌اند و هیپوکامپ ( ناحیه‌ای از مغز که برای ذخیره حافظه کلامی ضروری است )، در دخترها زودتر از پسرها رشد می‌کند و در زنان بزرگ‌تر از مردان است. این تفاوت اثر عمیقی بر توانایی‌های کلامی و نوشتن دختران و پسران دارد.

ادامه مطلب...

تیم دانشآموزی ایران قهرمان مسابقات جهانی ریاضی شد

مرتضی نوری، مدیر خانه ریاضی تهران در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: مسابقات جهانی گروهی ریاضی (IMC) با حضور 40 کشور به میزبانی بلغارستان برگزار شد که تیم خانه ریاضی تهران به مقام قهرمانی این مسابقات دست یافت.

وی با بیان اینکه تیم دانش‌آموزی ایران به مقام کمپیونی(بالاتر از طلا) دست یافته است، افزود: 4 تیم از ایران در این مسابقات شرکت کرد که تیم خانه ریاضی تهران به یک مدال طلای گروهی و 3 مدال نقره گروهی دست یافت.

مدیر خانه ریاضی تهران اضافه کرد: دانش‌آموزان 3 نشان نقره فردی و 6 نشان برنز فردی را نیز در مسابقات جهانی گروهی ریاضی به دست آوردند و امروز به کشور بازخواهند گشت.
وی تأکید کرد: دانش‌آموزان قهرمان تصمیم گرفتند مدال‌های کسب شده خود را به مقام معظم رهبری تقدیم کنند.

ثبتنام پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد تا 17 تیر

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت‌نام پذیرش بدون آزمون دانشجویان رتبه اول و برتر کارشناسی در دوره کارشناسی‌ارشد سال تحصیلی 93-92 تا هفدهم تیر خبر داد.
به گزارش میگنا، حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این که ثبت نام بدون آزمون در این دوره از بیست و هفتم خرداد آغاز شده است، اظهار کرد: دانشجویان رتبه اول و برتری که متقاضی ورود بدون آزمون به مقطع کارشناسی ارشد هستند و موفق به اخذ پذیرش از هیچ دانشگاهی نشده اند، می توانند جهت ثبت نام و انتخاب رشته تا روز دوشنبه هفدهم تیر به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.orgمراجعه کنند.

وی عنوان کرد: دانشجویان واجد شرایط آیین نامه مربوط باید فرم تقاضانامه ورود به مقطع کارشناسی ارشد را که در سایت سازمان سنجش قابل مشاهده است و در اختیار دانشگاه ها نیز قرار داده شده با تایید و مهر دانشگاه فارغ التحصیلی پس از اسکن، در سایت سازمان بارگذاری و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

توکلی درباره نحوه پذیرش این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد، تصریح کرد: جایابی توسط سازمان صرفا برای دانشگاه ها و موسساتی صورت می گیرد که مستقیما اقدام به پذیرش دانشجو براساس آیین نامه مذکور نکرده اند، بنابراین متقاضیانی که در سایت سازمان سنجش ثبت نام کنند، براساس ظرفیت های موجود گزینش خواهند شد و لزوما تمام متقاضیان ثبت نام شده جایابی نخواهند شد.

بررسی دلایل هراس اجتماعی در برخی از جوانان

ترس از جمع در روز روشن(فوبی اجتماعی)
«از زمانی که به یاد دارم هیچ وقت در حضور دیگران احساس آرامش نکرده ام. همواره نگران قضاوت دیگران درباره خودم هستم. وقتی انتظار می رود کاری انجام دهم درست مانند این است که روی صحنه هستم و همه مرا تماشا می کنند. در دوران مدرسه وقتی از من خواسته می شد پای تخته چیزی بنویسم، ذهنم خالی می شد، سرم سوت می کشید و پاهایم توانی برای حرکت نداشت، در حالی که درس ها را از قبل آماده کرده بودم.در مهمانی ها، به شدت احساس اضطراب می کردم، به همین دلیل یا از پذیرش دعوت خودداری یا در صورت حضور در مهمانی، زمانم را با سکوت کامل سپری می کردم.هیچ وقت دوست صمیمی نداشته ام. در پیدا کردن شغل هم با مشکل روبه رو شدم. زیرا از شدت ترس و اضطراب به پرسش های مطرح شده در مصاحبه های شغلی نمی توانستم جواب بدهم.
آنچه خواندید شرح حال جوانی است که به اختلال هراس اجتماعی از نوع فراگیر مبتلاست. این اختلال با اسامی مختلفی مانند هراس اجتماعی، فوبی اجتماعی، اختلال اضطراب اجتماعی یا اجتماع هراسی شناخته می شود.
سپیده دانایی در مطالبی به ویژگی های این اختلال، شیوع، علل بروز این اختلال و روش های درمان آن پرداخته است که در ادامه بخشی از آن را می خوانید:

ادامه مطلب...

کودک حسود را این گونه تربیت کنید!

پدر و مادرهای بسیاری هستند که کودکان حسود دارند و اگر این نوشتار را بخوانند چند راهکار ساده برای حل این مشکل یاد می‌گیرند.

یک آمار جالب توجه جهانی می‌گوید که تمامی‌کودکان درصدی از حسادت را نسبت به خواهر، برادر یا کودکان دیگر تجربه می‌کنند. در عین حال روانپزشکان معتقدند والدین باید حسادت کودک را به عنوان احساس طبیعی کنترل کنند زیرا اگر کودک خودش را با کوچولوهای اطراف خود مقایسه کند به مشکلاتی دچار خواهد شد. کنترل حسادت کودک به او احساس بهتری خواهد داد و می‌تواند روابط اجتماعی بهتری هنگام برخورد با دیگر کودکان داشته باشد.

از سوی دیگر کنترل نشدن چنین احساساتی باعث سرخوردگی و ناراحتی او می‌شود و روابط کودک با همسالانش را از حالت عادی خارج می‌کند. اگر دوست دارید به عنوان پدر یا مادر بتوانید حسادت کودک را راحت‌تر کنترل کنید و احتمال آسیب رساندن به خودش و دیگران را کاهش دهید از روش‌های زیر بهره بگیرید.


به احساس کودک توجه ‌کنید

ادامه مطلب...

توصیه های مهم به والدینی که دو پسر دارند!

توصیه های مهم به والدینی که دو پسر دارند!
بعضی اوقات زمانی که روی کاناپه منزل خود در حال استراحت هستید آرزو می کنید این کاش دختر داشتید و زندگی تان آرام و بدون دغدغه بود ولی غصه نخورید چون دختر داشتن هم به این سادگی ها که فکر می کنید نیست.
والدین همیشه سعی می کنند برای اولین کودک خود بهترین کارها را بکنند و به خاطر کوچکترین کارهای مثبت فرزند اول خود، بهترین تشویق ها را در نظر می گیرند و شیرین کاری های کودکانه او را تا سال های سال و شاید هم تا آخر عمر خود، در ذهن دارند. به همین جهت پسر اول شما پیشرفت بهتری نسبت به بقیه فرزندان دارد. معمولا او سریع تر و بهتر راه می افتد یا شروع به حرف زدن می کند، این نکات همان جنبه های مثبت کودکان اول خانواده است. اما جنبه های منفی!

ادامه مطلب...

فرق کودک بیشفعال با شیطان چیست؟

فرق کودک بیش‌فعال با شیطان چیست؟
آیا واقعا فرزند شما چنین مشکلی دارد یا این تنها یک ویژگی رفتاری است که در اصطلاح به آن شیطنت گفته می‌شود. حالا وقت آن است که نگاه دقیق‌تری به این مشکل بیندازید تا از سوءتفاهم درباره فرزندتان پیشگیری کنید.
فرق کودک بیش‌فعال با شیطان چیست؟
تازه وارد مهمانی شده‌اید که کوچولوی‌تان شروع می‌کند از سر و کله میزبان بالا رفتن. یک جا بند نمی‌شود و مدام وسط حرف دیگران می‌پرد. یکی از مهمانان به کنایه‌ به شما می‌گوید باید فرزندتان را نزد روانپزشک ببرید چون احتمالا بیش‌فعال است. اما آیا واقعا فرزند شما چنین مشکلی دارد یا این تنها یک ویژگی رفتاری است که در اصطلاح به آن شیطنت گفته می‌شود. حالا وقت آن است که نگاه دقیق‌تری به این مشکل بیندازید تا از سوءتفاهم درباره فرزندتان پیشگیری کنید.

ادامه مطلب...

فعال کردن ذهن و تفکر منتقدانه

فعال کردن ذهن و تفکر منتقدانه
تفکر منتقدانه یکی از آن مهارت‌های بسیار مهم است. اگر همیشه از آن استفاده نمی‌کنید، اصلاً خوب نیست چون ذهن شما به اندازه کافی فعال نمی‌شود که کمی خسته‌اش کنید. مثل این می‌ماند که عضله‌ای از بدنتان را به مدتی طولانی به کار نگرفته باشید، در این حال حتی برای فعالیت‌های آسان روزمره هم توانایی نخواهد داشت.
آیا از نظر ذهنی به خودتان فشار می‌آورید؟
این نوع فکر کردن توام با تلاش نیازمند انرژی بیشتری است تا خیلی ساده با کلماتی سریع به یک مسئله یا مشکل پاسخ دهید. این فکر کردن «سطح 2» است. با چند نمونه شروع می‌کنیم اما پیاممان این است که اگر از تفکر منتقدانه استفاده نمی‌کنید، شروع به انجام آن به صورت هر روز یا یک روز در میان کنید.میگناirاز کجا می‌توانید بفهمید که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید یا نه؟ آیا وقتی می‌خواهید جوانب مختلف یک مسئله را بررسی کنید یا دلایل پشت هر دو جنبه یک سیاست را یا مسائلی از این قبیل، ذهنتان خسته می‌شود؟ آیا برای به دست آوردن اطلاعات مربوط به چیزی تحقیق می‌کنید یا حرف‌هایی که به شما زده می‌شود را بعنوان منبع اصلی تلقی می‌کنید و چشم و گوش بسته می پذیرید؟

برای این کار از مسائل اجتماعی یا شخصی استفاده کنید
حرفمان این است که فکر کردن سنگین و زیاد گاهی اوقات برایتان مفید است. وقتی با مسئله‌ای مثلاً سیاسی روبه‌رو می‌شوید، می‌توانید دو جنبه‌ای که به شما معرفی شده است را ببینید، یا می‌توانید وقت بیشتری را صرف کنید تا ببینید آیا فقط این دو انتخاب وجود دارد یا می‌توان ایده‌های جدیدی را هم با این موضوع مرتبط دانست، و همچنین اگر می‌توانید دلیل کل این مناقشه را بفهمید، و مسائلی از این قبیل.
گاهی اوقات به روی سرسختتان برگردید
مثل این می‌ماند که بازی شطرنج انجام می‌دهید و حرکت‌های ممکن دیگر یا روش‌های دیگری که می‌توانستید قبل از اینکه به این نقطه برسید بازی کنید را بررسی می‌کنید. وقتی کامپیوتر را روی سطح آسان برای بازی شطرنج تنظیم می‌کنید، کامپیوتر در مقایسه با ما «تفکر آسان» خواهد داشت و فقط به نزدیک‌ترین حرکات و ساده‌ترین حمله‌ها نگاه خواهد کرد. وقتی کامپیوتر را روی حالت سخت تنظیم می‌کنید، ناگهان حرکات مختلفی را از قبل تحلیل کرده، انواع مختلف یک حمله، نحوه قرار گرفتن در یک موقعیت خاص و از این قبیل را بررسی می‌کند. سطح سخت کامپیوتر مطمئناً از چرخه‌های پردازنده بیشتری استفاده می‌کند اما با این کار فایده زیادی خواهد برد.
تفاوت ما با کامپیوتر در این است که اگر گاهی اوقات از سطح سختمان استفاده نکنیم، مغزمان به سطح آسان عادت کرده و بعدها رفتن روی سطح سخت برایش دشوار خواهد شد. مثل عوض کردن روغن ماشین برای بهبود سرعت و تغییر دنده‌های آن می‌باشد.
فعال کردن مغزتان نیازمند این است که هر بار بر مقاومت آن پیروز شوید
نکته دیگری که باید اینجا اضافه کنیم این است که داشتن تفکر انتقادی به طور طبیعی به دست نمی‌آید. هر بار نیاز به تلاش دارد. به مرور زمان ممکن است آسان‌تر شود اما اکثر اوقات که می‌خواهید از آن استفاده کنید نیاز به پشتکار شما دارد. مثل رفتن به دنده چهار در ماشین می‌ماند که نیازمند این است که اول به دنده یک، بعد دنده دو، بعد دنده سه و بعد به دنده چهار برسید. این نیازمند تلاش بیشتری دارد تا ماندن در دنده یک.
چیزهای زیادی هست که درمورد تفکر انتقادی باید یاد بگیرید
 اگر به طور مرتب از تفکر انتقادی استفاده نکنید چطور می‌توانید روی آن کار کنید؟ از راه‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید. می‌توانید یک سیاست خاص را در نظر گرفته و همه جوانب آن را بررسی و تحلیل کنید و شاید به جنبه‌هایی نیز خودتان برسید. یا حتی یک مشکل در زندگی شخصی خودتان را در نظر گرفته و یک صحفه کامل درمورد دلایل اتفاق افتادن آن، راه‌های مختلفی که می‌توانستید انتخاب کنید، راهکارهایی برای بهبود وضعیت، دلایل اینکه چرا یک راه خاص را انتخاب کردید یا نکردید و از این قبیل بنویسید. راه دیگر انجام نوعی پازل منطقی است که مغزتان را به کار روی احتمالات و انتخاب‌ها مشغول کند.

ذهن بعنوان یک عضله
 ازآنجاکه مغز در ساخت اتصالات عصبی خود مثل یک عضله است و اینکه چقدر این اتصالات قوی ساخت شوند به مقدار استفاده از آنها دارد، این نوع تفکر انتقادی هم باید به طور منظم انجام شود، درست مثل درازنشست زدن منظم برای ساختن عضلات شکمتان. بااینکه مکانیزم‌های آن متفاوت است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که به چالش کشیدن تجربیات یادگیری می‌تواند موجب پیشرفت بافت مغز شود درست همانطور که تمرین و ورزش می‌تواند موجب تقویت بافت‌های عضلانی شود.