سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

راههای تقویت حافظه

امیرمحمد شهسوارانی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره انواع حافظه و راه‌های تقویت آن، اظهار داشت: یکی از مهمترین ارکان مغز و فرایندهای مغزی حافظه است.

حافظه به زبان ساده؛ شامل توان به یاد سپاری رخدادها و  مواردی است که پیرامون فرد در جریان است. این موارد دامنه‌ای از محتوای درسی تا فعالیت‌های روزمره زندگی را شامل می‌شود.

وی افزود حافظه به عنوان عاملی کلیدی در مباحث مرتبط با مطالعه، درس خواندن، امتحانات، کنکورهای دانشگاه و مهارت‌‌هایی که به عنوان هوش یاد می‌شود نقش مهمی در زندگی فرد ایفا می‌کند.

* انواع حافظه

این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: در حافظه سه مرحله عمده؛ سپردن اطلاعات، نگهداری و بازیابی و فراخوانی آنها از حافظه مد نظر است، همچنین دو حافظه کوتاه مدت و بلند مدت در کنار حافظه فعال برای دسته‌بندی مدت زمان باقی‌ماندن نتایج در مغز به کار می‌روند.

وی افزود: حافظه کوتاه مدت حافظه‌ای است که اطلاعات در آن به مدت 30 ثانیه باقی می‌ماند، حافظه بلند مدت محدودیتی در نگهداری محتوای حفظ شده نداشته و در بسیاری موارد مادام‌العمر است. حافظه فعال حدود 5 ثانیه باقی می‌ماند و بیشتر در برگیرنده حافظه حسی و به نوعی ثبت اولیه محرک‌ها در ذهن است.

این روانشناس ادامه داد: به عنوان مثال وقتی تصویری را می‌بنیم، اجزای آن به مدت چند ثانیه در ذهنمان باقی می‌ماند که این چند ثانیه باقی ماندند، حافظه حسی یا فعال است. اگر به کمک روش‌‌هایی این اجرا را در ذهن مرور کنیم، منجر به باقی‌ماندن در حافظه کوتاه مدت که در حدود 30 ثانیه است خواهد شد اما اگر به تکرار مداوم آنها در ذهن بپردازیم به گونه‌ای که بتوانیم هنگام شب یا چند روز بعد آن اجزا را به یاد آوریم، این وضعیت حافظه بلند مدت است.

* راه‌های تقویت حافظه

این متخصص حوزه بهداشت روان اظهار داشت: مهمترین راه‌های تقویت حافظه حفظ الگوی مناسب خواب، پرهیز از مصرف دخانیات مانند سیگار، قلیان، پیپ،‌ تنباکو و ... ، کاهش مصرف قهوه و ترکیبات آن، 20 دقیقه ورزش صبحگاهی،‌ کاهش استرس‌های شغلی یادگیری مهارت‌های دهگانه زندگی و تمرین‌های مخصوص افزایش حافظه است.

وی خاطر نشان کرد: بهترین گزینه برای حفظ و تقویت حافظه، مراجعه به متخصصان حوزه بهداشت روان برای دریافت آموزش و راهنمایی‌های لازم است. 

 


9 رشته جدید به هنرستان ها می آید

9 رشته جدید به هنرستان ها می آید
مصطفی آذرکیش در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: این رشته ها با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به رشته های کار و دانش افزوده در هر هنرستان کار و دانش این رشته ها آماده پذیرش هنرجو است.
وی افزود: این رشته ها شامل هتلداری، گردشگری، آشپزی و شیرینی پزی، جواهرسازی، بورس، طراحی فرش، آتش نشانی، هوانوردی و پرورش گیاهان دارویی است.

آذرکیش از پرداخت حق الزحمه تولید به هنرجویان هنرستان ها خبر داد و گفت: این حق الزحمه که به صورت ماهانه پرداخت می شود، به هر محصول تولیدی هنرجویان که در بازار به تولید صنعتی رسیده باشد و به فروش برسد، اختصاص خواهد یافت.
وی خاطر نشان کرد: در بودجه امسال 10 میلیارد تومان برای اجرای این طرح در هنرستان ها در نظر گرفته شده است.
آذرکیش یادآور شد: بیش از 7 هزار و 100 هنرستان در کشور داریم که 4 هزار و 400 هنرستان به هنرجویان کار و دانش اختصاص دارد و این هنرجویان در 264 رشته در شاخه کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

حذف کلمه \غیرانتفاعی\ از اسم دانشگاهها / تقسیمبندی جدید دانشگاهه

حذف کلمه "غیرانتفاعی" از اسم دانشگاه‌ها / تقسیم‌بندی جدید دانشگاه‌ها

 

 

به گزارش میگنا دکتر محمد فرهادی وزیر علوم در گفت و گو با ایسنا از اجرای طرح منطقه بندی دانشگاه ها خبر داد و افزود: طبق طرحی که به زودی ابلاغ می شود، منطقه بندی دانشگاه ها با هدف رسیدگی بهتر به امور آن ها صورت می گیرد. طبق این طرح، دانشگاه ها به 9 منطقه تقسیم می شوند، این منطقه بندی بیشتر تشکیلاتی بوده و در جهت هم افزایی و هم فکری دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد که در این راستا بخشنامه منطقه بندی دانشگاه ها تا ماه آینده ابلاغ می شود.

 

وی به مقایسه رتبه بندی با منطقه بندی دانشگاه ها پرداخت و اظهار کرد: رتبه بندی بر مبنای معیارهای علمی بوده اما منطقه بندی بیشتر تشکیلاتی است و هدف آن هم افزایی و هم فکری دانشگاه‌ها است.

 

وزیر علوم در ادامه درمورد برنامه های وزارت علوم در سال جدید توضیح داد: وزارت علوم فعالیت خود را در راستای برنامه های رئیس جمهور در حوزه علم،تحقیقات و فناوری که اهم آن ها کیفی سازی آموزش عالی است، ادامه می دهد.کیفی سازی آموزش عالی مفاهیم گسترده ای دارد که یکی از آن ها بازبینی رشته های تحصیلی است،هدف از این بازبینی این است که تا پایان تابستان محتوای درسی کلیه رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف بازبینی شود تا بسیاری از رشته هایی که عمرشان تمام شده متوقف شوند و رشته های جدید در راستای نیاز کشور به تخصص ها و نیروی انسانی کارآمد در دستور کار گسترش شورا قرار گرفته و مجوز تاسیس و راه اندازی کسب کنند.همچنین توسعه پارک های علم و فناوری ،مراکز رشد،راه اندازی مراکز رشد علوم انسانی، کرسی های آزاد اندیشی نیز جزو برنامه های امسال وزارت علوم است.

 

 

صندلی خالی دانشگاه ها،فرصت خوبی برای جذب دانشجوی خارجی

 

دکتر فرهادی با بیان اینکه نظارت و ارزشیابی مراکز آموزش عالی، دانشگاه ها، موسسات دولتی و غیردولتی در سال آینده به صورت جدی تر دنبال می شود، افزود: باید یک نظام جامع ارزیابی وجود داشته باشد و دانشگاه های برتر مشخص شوند.مشخص شدن دانشگاه های برتر در زمینه بین المللی کردن دانشگاه ها هم مورد توجه است.زیرا یکی از اهداف مهم وزارت علوم در سال جاری بین المللی کردن دانشگاه ها و پذیرش دانشجوی خارجی است.

 

وی از پذیرش حدود 4500 نفر دانشجوی خارجی در سال گذشته خبر داد و گفت:صندلی های دانشگاه ها خالی است و این ظرفیت و پتانسیل خوبی برای پذیرش دانشجوی خارجی است که در این مورد در اجلاس وزرای علوم کشورهای عضو جنبش عدم تعهد هم صحبت شد. دانشگاه ها مخصوصا دانشگاه های برتر باید در این مورد فعال تر شوند و در همه مقاطع دانشجوی خارجی پذیرش کنند.

 

وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه فرصت های مطالعاتی فعال تر شده است، افزود: طبق تفاهم وزارت علوم با وزرات صنعت،معدن،تجارت آیین نامه مشترکی تهیه شده که طبق آن اساتید از امسال می توانند فرصت مطالعاتی خود را در رشته های مرتبط و در محیط های صنعتی بگذرانند، درواقع محدودیت ظرفیت در این مورد وجود ندارد و این امر ارتباط بین دانشگاه و صنعت را افزایش می دهد.

 

پیشنهاد حذف کلمه "غیرانتفاعی"

 

دکتر فرهادی درمورد موسسات غیر انتفاعی و حذف کلمه غیر انتفاعی اظهار کرد: عنوان این موسسات طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی غیر دولتی و غیر انتفاعی است.پیشنهاداتی مبنی بر حذف عنوان غیر انتفاعی مطرح شده و پیشنهاد شده این موسسات غیر دولتی شوند،زیرا هنگامی که موسسه ای عنوان غیر انتفاعی دارد،افراد راغب به هزینه کردن نیستند زیرا اگر فعالیت موسسه متوقف شود اموال به وزارت علوم واگذار می شود.پیشنهاد دیگری که در مورد این موسسات مطرح شده این است که موسسات غیر دولتی با یکدیگر همکاری و هم افزایی کنند که وزارت علوم از این پیشنهاد به شدت استقبال می کند.


کمبود ویتامین D در میان دانشآموزان

به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر سیاری امروز در مراسم هفته سلامت که در دبیرستان راضیه شکرایی در شهرری برگزار شد، گفت: 76 درصد دانش‌آموزان 14 تا 20 سال کشور کمبود ویتامین D دارند.

وی ادامه داد: این کمبود در مناطق کوهستانی غرب، شمال و شمال‌غرب کشور بیش از سایر نقاط است. به گفته معاون بهداشت وزیر بهداشت میزان کمبود ویتامین D در شهر تهران از سایر نقاط کشور بیشتر است.

وی همچنین به توزیع مکمل ویتامین D در مراسم اشاره کرد و گفت: 30 دانشگاه علوم پزشکی کشور توزیع مکمل ویتامین D میان دانش‌آموزان مدارس تحت پوشش خود را آغاز کرده و به مدت 9 ماه این کار را انجام می‌دهند.
سیاری ادامه داد: پس از 9 ماه بررسی اثر توزیع ویتامین D انجام می‌شود.


نتایج کنکور دکترا چهارشنبه منتشر میشود/ اعلام زمان انتخاب رشته

به گزارش میگنا دکتر حسین توکلی در گفتگو با مهر گفت: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری (phd)نیمه متمرکز سال 94 کلیه شرکت کنندگان بر روی کارنامه تنظیم شده است.

وی ادامه داد: این کارنامه از بعدازظهر روز چهارشنبه 26 فروردین برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.org/ قرار می گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: کلیه داوطلبان می توانند بعد از ظهر روز چهارشنبه 26 فروردین 94 به سایت سازمان سنجش مراجعه و با وارد کردن شماره داوطلبی و سایر مشخصات فردی (نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه،سال تولد، کد ملی) نسبت به مشاهده کارنامه اولیه اقدام و پرینت آن را تهیه کنند.

وی ادامه داد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، براساس برنامه زمانی پیش بینی شده از روز دوشنبه 31 فروردین 94 لغایت پنجشنبه سوم اردیبهشت 94 می توانند به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته، از طریق این سایت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه اقدام کنند.
توکلی افزود: سپس می توانند کد رشته محل های انتخابی خود را به ترتیب اولویت علاقه وارد فرم انتخاب رشته اینترنتی کنند.

جزئیات برگزاری آزمونهای سال 94/برگزاری آزمون سراسری طی دو روز

آزمون‌های سازمان سنجش به صورت منظم و برنامه ریزی شده در سال جاری برگزار می‌شود که جزئیات و زمان برگزاری این آزمون‌ها در ذیل آمده است: 
 
 کارت شرکت در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 94 در روز 12 اسفند ماه سال گذشته بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده شد و این آزمون روز جمعه 15 اسفند ماه برگزار شد. 
 
طبق برنامه ریزی‌های سازمان سنجش نتیجه اولیه آزمون نیمه متمرکز سال 94 به صورت کارنامه تنظیم و در دهه سوم فروردین ماه از طریق سایت این سازمان منتشر می‌شود، همچنین در نیمه اول اردیبهشت ماه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته و اطلاعیه‌های منتشره سازمان با رعایت کلیه ضوابط نسبت به انتخاب حداکثر 50 کد رشته محل از میان کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود از کد رشته‌های امتحانی مربوط اقدام و کد رشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه مرتب کرده و با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت به ثبت آن‌ها در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند. نتیجه نهایی نیز نیمه اول شهریور اعلام می‌شود. 
 
نتایج اولیه آزمون ارشد در نیمه اول اردیبهشت ماه
 
بنا به این گزارش کارت ورود به جلسه آزمون ورودی دوره‌های کار‌شناسی ارشد ناپیوسته و بیستمین المپیاد دانشجویی کشور 12 تا 14 بهمن ماه از طریق سایت سازمان سنجش توزیع شد و این آزمون در روزهای 15 و 16 و 17 بهمن ماه سال 93 در 102 حوزه امتحانی برگزار شد. 
 
به گفته سخنگوی سازمان سنجش نتیجه اولیه آزمون کار‌شناسی ارشد ناپیوسته سال 94 نیمه اول اردیبهشت و نتیجه نهایی نیز شهریورماه سال آینده اعلام می‌شود. 
 
اول اردیبهشت آغاز توزیع کارت کار‌شناسی ارشد پیام نور
 
بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده کارت شرکت در آزمون کار‌شناسی ارشد پیام نور سه شنبه اول اردیبهشت ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود و داوطلبان تا پنج شنبه سوم اردیبهشت ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت این سازمان نسبت به پرینت کارت خود اقدام کنند. این آزمون جمعه 4 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و نتیجه نهایی اواخر مرداد ماه اعلام می‌شود. 
 
برگزاری آزمون سراسری طی دو روز
 
ثبت نام برای آزمون سراسری سال 94 از ساعت 18 روز یکشنبه 19 بهمن ماه آغاز شد و با توجه به مهلت تمدید شده دوم اسفند ماه به پایان رسید. آمارهای سازمان سنجش نشان داد در این آزمون تعداد 150 هزار و 625 نفر ثبت نام کردند که آمار داوطلبان ثبت نام کننده این آزمون نسبت به سال گذشته 14. 60 درصد کاهش داشته است. 
 
با توجه به اینکه ماه رمضان امسال از اواخر خرداد ماه آغاز می‌شود لذا بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون سراسری تنها طی دو روز و در روزهای 21 و 22 خرداد برگزار خواهد شد و مانند سال گذشته برگزاری این آزمون طی 3 روز نخواهد بود. نتیجه اولیه این آزمون به صورت کارنامه تنظیم و هفته اول مردادماه بر روی سایت سازمان قرار داده می‌شود. 
 
اعلام جزئیات ثبت نام در آزمون ارشد فناوری اوایل اردیبهشت ماه
دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سال 94 نیز همچون سال گذشته در مقطع کار‌شناسی ارشد شامل دوره کار‌شناسی حرفه‌ای ارشد و مهندسی فناوری ارشد پذیرش دانشجو خواهد داشت و با هماهنگی شورای گسترش وزارت‌ علوم تا اواسط اردیبهشت سال 94 زمان نهایی ثبت نام در این دوره‌ها مشخص خواهد شد. البته در خصوص نوع رشته‌ها و ظرفیت پذیرش در دوره‌های ارشد فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی هنوز بررسی نهایی صورت نگرفته است و تا اردیبهشت ماه جزئیات ثبت نام در این دوره‌ها نیز اعلام می‌شود. 
 
ثبت نام آزمون کاردانی به کار‌شناسی از سوم خرداد
بنا بر این گزارش ثبت نام آزمون کاردانی به کار‌شناسی سال 94 از سوم تا دهم خرداد ماه انجام می‌شود و این آزمون عصر روز جمعه 16 مرداد ماه برگزار خواهد شد.

جزئیات دوره فراگیر ارشد اعلام شد

دکتر اصغر ابوالحسنی با اشاره به آزمون کارشناسی ارشد دوره فراگیر نوبت پانزدهم دانشگاه پیام نور گفت: ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دوره فراگیر 21 الی 28 دی 93 انجام شد.

وی شیوه پذیرش در این دوره را آموزشی - پژوهشی و الکترونیکی اعلام کرد و افزود: آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور 4 اردیبهشت 94 برگزار می شود. معاون آموزشی دانشگاه پیام نور اظهارداشت: نتایج آزمون اواخر مرداد ماه 94 اعلام می شود و شروع به تحصیل پذیرفته شدگان از مهرماه 94 خواهد بود.

وی افزود: ظرفیت ایجاد شده در کل در دو شیوه (آموزشی - پژوهشی و الکترونیکی ) را 16 هزارو 80 نفر اعلام کرد.

ابوالحسنی گفت: ظرفیت ایجاد شده در شیوه پذیرش الکترونیکی 4 هزار و 240 نفر و ظرفیت ایجاد شده در شیوه آموزشی-پژوهشی 11 هزار و 840 نفراست. وی تعداد کل رشته محل ها را 705 رشته محل عنوان کرد و افزود: تعداد رشته محل شیوه آموزشی - پژوهشی 592 رشته محل و تعداد رشته محل به شیوه الکترونیکی 113 رشته محل است. معاون آموزشی دانشگاه پیام نور ظرفیت پذیرش در هر کد رشته محل پذیرش به شیوه آموزشی پژوهشی را 20 نفر و ظرفیت پذیرش به شیوه الکترونیکی در هر کد رشته محل به استثنای برخی رشته محل ها را 40 نفر عنوان کرد.

وی تعداد شهرستان محل برگزاری آزمون را 101 شهر، تعداد حوزه های امتحانی را 118 حوزه و تعداد حوزه های فرعی (غیرپیام نور) را 11 حوزه اعلام کرد.

ابوالحسنی تعداد داوطلبان زن در کل کشور را 38 هزارو 668 نفر و تعداد داوطلبان مرد در کل کشور را 41 هزاو 801 نفر اعلام کرد و افزود: 80 هزار و 469 نفر جمع کل داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دوره فراگیر دانشگاه پیام نور را تشکیل می دهند.

استفاده از شبکه های اجتماعی شما را گوشه گیر و افسرده می کند

بنابر تحقیقات انجام شده، استفاده مکرر از فیسبوک با علائم افسردگی در ارتباط است. در اصل خلق و خوی شما توسط پست های دوستان فیسبوکی تحت تاثیر قرار می گیرد که در نتیجه مقایسه خود با دوستان فیسبوکی می تواند موجب افسردگی شما شود.
همان طور که می دانید احساسات، هم مثبت و هم منفی، به راحتی از طریق پست هایی که کاربران در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند گسترش می یابد. همچنین ورود مرتب به فیسبوک بر میزان شادی جوانان تاثیرگذار است.از سوی دیگر، مشارکت منفعل و یا احساس طرد شدن در این شبکه ها به آثار روانی منفی منجر می شود.

تحقیقات نشان داده است؛هرچه زمان بیشتری را در فیسبوک می گذرانیم،احتمال آن که احساس افسردگی کنیم بیشتر است.مکانیزم اصلی در این زمینه مقایسه اجتماعی است.در نتیجه، دلیل ایجاد چنین احساسی به تمایل ما برای مقایسه اجتماعی خود با دوستانمان باز می گردد. صرف وقت بسیار زیاد در فیسبوک یا بازدید مکرر از آن ارتباطی مثبت با تمایل به مقایسه خود با دیگران در کاربر ایجاد می کند که این شرایط نیز با افزایش علایم افسردگی در ارتباط است. اگر عکس های منتشر شده توسط دوستان موجب احساس افسردگی در ما می شوند شاید بهتر باشد تا از این شبکه اجتماعی بیشتر فاصله بگیریم.
طی مطالعه ای که دو سال پیش توسط پژوهشگران دانشگاه میشیگان انجام شد نشان داد هرچه میزان استفاده از فیسبوک توسط جوانان بیشتر باشد آنها احساس بدتری پیدا می کنند، یعنی استفاده از فیسبوک به کاهش شادی لحظه به لحظه و رضایت کلی از زندگی میان افرادی که در سن کالج قرار دارند منجر می شود.

رسیدن به آرامش در 5 دقیقه

رسیدن به آرامش در 5 دقیقه

ظرف غذا از دست تان سر خورده و در وسط آشپزخانه ریخته است؟ تلفن میز کارتان مرتب زنگ می خورد ودست تان بند است؟ چای روی شلوارتان ریخته، آن را کثیف کرده و جلسه تان 10 دقیقه دیگر شروع می شود و شما هنوز تایپ گزارش تان را هم تمام نکرده اید؟ همه خانه تان به هم ریخته است و مهمان ها تا 10 دقیقه دیگر می رسند؟
-

اشتباه نکنید حالا وقت آن است که آرامش پیدا کنید! سفر به یک جزیره خوش آب و هوا، پیاده روی در جنگل یا لب ساحل در یک آخر هفته رویایی راه حل ایده آلی برای خداحافظی با نگرانی ها و استرس هاست ولی خیلی وقت ها ما فقط 5 دقیقه یا کمتر وقت داریم تا خودمان را پیدا کنیم و به آرامش برسیم. راهش را بلد نیستید؟ نگران نباشید ما 8 روش را برای رسیدن به آرامش برای تان پیدا کرده ایم.

1 - تمرکز : نیازی نیست به سراغ دشت و کوه بروید! 5 دقیقه سکوت و آرامش می تواند به شما در انجام بقیه کارهای تان کمک زیادی کند. شواهدی وجود دارد که نشان می دهد اختصاص دادن یک زمان کوتاه برای آرامش و سکوت در طول روز می تواند افسردگی و استرس را در افراد کاهش دهد. روی تنفس تان، تمرکز و احساس کنید همه اضطراب ها از وجودتان خارج می شود.

2 - شمارش معکوس: وقتی نگرانی های تان بیش از حد شد، سعی کنید از یک تا 10 بشمارید و سپس شروع به شمارش معکوس کنید. وقتی مشغول شمردن و تمرکز روی اعداد هستید، فکر مصاحبه های کاری و مشغله های دیگر خانه تان کمرنگ تر می شود.

3 - بستن چشم ها: کافی است در شلوغی و هیاهوی روزمره چند دقیقه پلک های تان را روی هم بگذارید. این کار یکی از روش های بسیار آسان برای به دست آوردن آرامش و تمرکز است.

4 - نفس عمیق کشیدن: نفس های آرام، شمرده و عمیق به کاهش فشارخون و ضربان قلب کمک می کند. سعی کنید روش های مختلفی را برای عمیق نفس کشیدن امتحان کنید. همچنین شما می توانید سراغ آب خنک هم بروید. وقتی استرس و اضطراب سراغ تان آمد، مقداری آب خنک روی مچ دست تان بریزید و کمی هم به پشت لاله گوش‌تان بزنید. این کار کمک می کند در تمام بدنتان احساس آرامش کنید.

5 - تنهایی: بعضی افراد فقط به 5 دقیقه زمان برای تنها ماندن نیاز دارند تا بتوانند افکارشان را مرتب و آرامش پیدا کنند. یک جای خلوت پیدا کنید و به یک برنامه ریزی مناسب برای انجام کارهای تان فکر کنید.

6 - تماشای منظره بیرون: قرار نیست به کوچه یا خیابان بروید تا حال تان را متحول کنید. وقتی اوضاع کمی پیچیده شد، کار را فقط برای 5 دقیقه رها کنید و از پنجره منزل یا محل کار نگاهی به بیرون بیندازید. نگاه کردن به مناظر طبیعی مانند درخت ها، پارک های عمومی و رفت و آمد مردم خیلی بیشتر از نگاه کردن به تلویزیون می تواند فکر شما را آرام کند و اضطرابتان را کاهش دهد.

7 - بخندید: «من؟استرس؟چی می گی؟! 

ها ها ها» خنده یکی از راه های عالی برای مبارزه با استرس است. یک کتاب پر از لطیفه های خنده دار کنار دست تان داشته باشید یا حتی سری به سایت هایی که کلیپ های خنده دار دارند، بزنید.

8 - بو کنید: حتما شما هم موافقید که عصبانی بودن آن هم وقتی مشغول بو کردن گلی هستید، کار خیلی سخت و دشواری است! یک گلدان پر از گل های محبوب تان را نزدیک میز کار قرار دهید و هرگاه احساس خستگی کردید سراغ آن ها بروید و بویشان کنید.