سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

اقدام ناجوانمردانه ISI در قطع دسترسی ایران به منابع الکترونیک

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه قطع بودن دسترسی به منابع الکترونیک یکی از مهمترین مشکلات جاری پژوهش کشور است، گفت: قطع دسترسی دانشگاه ها به منابع و مجلات الکترونیک خارجی بزرگترین صدمه را به رشد پژوهش کشور وارد کرده است.

دکتر شاهین آخوندزاده در گفتگو با مهر افزود: اولین مشکلی که در شروع دولت جدید در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت داشتیم این است که حدود یکسال است دسترسی به منابع الکترونیک و مجلات علوم پزشکی در وزارت بهداشت قطع شده البته وزارت علوم هم با همین مشکل مواجه است.

وی افزود: این در حالی است که دانشجویان دکتری، دستیار تخصصی و فوق تخصصی پزشکی و هیات علمی برای اینکه تحقیق کنند باید بتوانند دیده بانی علم داشته باشند و بدانند در دنیا چه کارهایی انجام می شود، خودشان را مقایسه کنند و ایده بگیرند در غیر این صورت شبیه آدمی است که به او می گویند برود در یک اتاق با چراغ خاموش تحقیق کند.

آخوندزاده خاطرنشان کرد: وضعیت ما در یکسال گذشته به همین شکل بوده و هنوز هم منابع الکترونیک مورد نیاز کشور به دلیل نپرداختن پول حق اشتراک مجلات و منابع قطع است.

وی یادآور شد: پول اشتراک این منابع از سال 2011 به این طرف پرداخت نشده و در واقع چهار سال است که این پول پرداخت نشده است. قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: واقعیت این است که اشتراک هر جایی را که بخواهیم بگیریم باید ابتدای سال پول اشتراک آن را پرداخت کنیم.
با این وجود تا یکی دو سال با تعامل میان مدیران ناشران الکترونیک و مسئولان وزارت بهداشت، اشتراک قطع نشده بود اما آنها هم پس از سه سال که پول نگرفتند اشتراک را قطع کردند. وی تاکید کرد: قطع اشتراک منابع علمی صدمه بسیار شدیدی را در یک سال گذشته به پژوهش کشور وارد کرد و به عنوان بزرگترین معضل ما در شروع کار در معاونت تحقیقات بسیار تلاش کردیم تا بتوانیم پول را پرداخت کنیم.

آخوندزاده یادآور شد: اکنون پول 2012 را با وضعیت بسیار سختی پرداخت کردیم چرا که به دلیل تحریم ها ریال داشتیم اما نمی توانستیم آن را به دلار پرداخت کنیم. حدود چهار ماه با این وضعیت مشکل داشتیم که در نهایت پرداخت شد. وی گفت: البته بخش هایی مانند ISI ناجوانمردانه و به دلیل مسائل سیاسی ما را تحریم کرده اند و در این مورد بحث مالی مطرح نبود.
قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: آخرین خبر این است که تا سال 2012 پول اشتراک را پرداخت کردیم و هنوز پول اشتراک 2013 و 2014 را پرداخت نکرده ایم اما با این وجود اکثر مجلات و منابع علمی به غیر از ISI که به خاطر تحریم نمی توانیم از آن استفاده کنیم، دسترسی شان تا هفته آینده برقرار خواهد شد و در این بخش از وزارت علوم جلوتر هستیم.

وی درباره میزان بدهی اشتراک منابع علمی گفت: میزان بدهی متنوع است و در مجموع 12 میلیون دلار یا حدود 40 میلیارد تومان در سال هزینه این منابع است که البته به دلیل تحریم ها کارمزدی که از ما می گیرند حدود 20 درصد کل مبلغ است.
آخوندزاده اظهار داشت: برای 2013 و 2014 تمهیداتی ایجاد کردیم که مشکلی بوجود نیاید و این منابع را برای محققان فراهم کنیم.


استفاده مداوم از هندزفری، کمشنوایی را به دنبال دارد

خسرو گورابی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به پرسش شهروندان درباره حد مجاز استفاده از هدفون و هندزفری اظهار داشت: افراد در استفاده از هدفون یا هندزفری باید دقت داشته باشند که صدای ورودی را فقط خود بشنوند چرا که اگر فرد کنار دستی آنها صدای ورودی هدفون را بشنود مسلماً شدت صدا بالاتر از 85 دسی‌بل است و می‌تواند اثرات سوء برای فرد به همراه داشته باشد.
رئیس انجمن شنوایی‌شناسان ایران گفت: صدای بالای 85 دسی‌بل صدای آزاردهنده‌ای است که می‌تواند به دنبال خود آسیب‌رسان نیز تلقی شود و کم‌شنوایی را به طور قطع همراه داشته باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، تصریح کرد: اگر چه شدت صدای مناسب 60 دسی‌بل است، اما استفاده مداوم از هدفون با این شدت صدا هم می‌تواند آسیب‌رسان باشد و علاوه بر ایجاد خستگی، سلول‌های عصبی را نیز درگیر کند.
متخصص شنوایی‌شنایی تأکید کرد: افراد مدت‌زمان کمتری به استفاده از هدفون، گوشی و هندزفری اختصاص دهند ‌چرا که هرچه مدت تماس کمتر باشد، آسیب‌ وارده کمترخواهد بود.
گورابی افزود: افرادی که نتوانند مدت زمان استفاده خود از این وسایل را - حتی با داشتن شدت صوت مجاز- محدود کنند، قطعاً کم شنوایی پیدا می‌کنند اما با تأخیر زمان بیشتری؛ اما کسانی که به اصوات با شدت صوت بالاتری گوش دهند، به سرعت دچار کم‌شنوایی خواهند شد.

گزارشی درباره \پو\، سرگرمی این روزهای دختران جوان!

گزارشی درباره "پو"، سرگرمی این روزهای دختران جوان!
«پو» (pou) یک بازی برای گوشی و تبلت با سیستم عامل های اندروید و آی او اس و غیره است که طراحی و فرایند آسانی دارد.
گزارشی درباره "پو"، سرگرمی این روزهای دختران جوان!
چه کسی فکرش را می کرد که یک موجود قهوه ای عجیب و غریب با چشمهای بزرگ که روی صفحه ی تبلت یا گوشی آرام ایستاده و نگاهمان می کند، یک روز برایمان جان بگیرد و رسیدگی به او بشود یکی از بزرگترین دغدغه ها و همه فکر و ذکرمان!

وسط جلسه نشسته است و تند و تند از حرف های رییس نت برمی دارد تا چیزی از قلم نیفتد. یکهو صدای آشنایی از گوشی بلند می شود که نشان می دهد بچه از خواب بیدار شده. وقتی این بچه از خواب بیدار می شود خودش را کثیف کرده و طبیعتا گرسنه است. زمان در اینجا حیاتی ست. باید هر چه زودتر به «پو» برسی تا وضعش خراب تر از این که هست نشود.

ادامه مطلب...