سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

ساخته50ساله معلم برای کرولال ها

دست ساخته 50 ساله آقا معلم برای آموزش به دانش‌آموزان کرولال


مؤسس مدارس کر و لال‌های اصفهان، آموزگاری بود که با اشتیاق به آموزش دانش‌آموزان کر و لال می‌پرداخت و حدود بیست تابلو الکتریکی برای کمک به آموزش این کودکان تهیه کرد.

به گزارش فارس ، حسین گلبیدی در سال 1307 در محله بیدآباد اصفهان به دنیا آمد و پس طی مراحل تحصیل، تدریس را از سال 1330 آغاز کرد.

وی در سال 1333 و زمانی که آموزگار کلاس سوم دبستان ملی جعفری اصفهان بود با کودک کر و لالی آشنا شد که در آن مدرسه حضور داشت؛ کودک نمی‌توانست با بچه‌ها ارتباط برقرار کند و گلبیدی در زنگ‌های تفریح سعی می‌کرد با ایما و اشاره با وی صحبت کند تا کودک کر و لال خوشحال شود.

به تدریج گلبیدی چند کلمه‌ای به او آموخت و وقتی متوجه شد که کودک می‌تواند کلمات را به خوبی تلفظ کند، به مدیر دبستان پیشنهاد داد تا اجازه دهد این کودک را آموزش دهد؛ مدیر مدرسه پذیرفت و گلبیدی آموزش کودک را آغاز کرد.

 

ادامه مطلب...

کودک شما هم می ترسد؟

کودکان از عوامل مختلفی مثل تاریکی، تنهایی، برخورد با افراد غریبه و ... می ترسند. ترس را می توان از جمله مسائل تاثیرگذار در رشد شخصیت کودک دانست. این نکته را باید مدنظر داشت که دست کم گرفتن و یا بیش از حد جدی قلمداد کردن ترس، هر دو اشتباه است بلکه روش صحیح، آشنا کردن کودک با عوامل ترس و نحوه غلبه بر آن است.


بسیاری از والدین تلویزیون و بازی های کامپیوتری را مسبب ترس فرزندانشان می دانند، در حالی که این وسایل از ارکان اصلی رشد کودک محسوب می شوند. در واقع ترس که غالبا با اضطراب نیز همراه است، در شکل گیری شخصیت کودک تاثیر مهمی دارد. نکته قابل تامل در این باره، شناخت انگیزه های ترس توسط والدین و همراهی آنان با فرزندانشان است.
علل ترس در سنین مختلف

ادامه مطلب...

آشنایی با 4 خوراکی چرب مفید

آشنایی با 4 خوراکی چرب مفید

همشهری آنلاین:
بسیاری از خوراکی‌هایی که ما روزانه آنها را مصرف می‌کنیم دارای چربی‌های مختلفی هستند که باعث آسیب رسیدن به بدن ما می‌شود و همچنین می‌توانند بیماری‌های مختلفی را در بدن ما ایجاد کنند.

البته در این میان می‌توانیم خوراکی‌های چربی را نیز پیدا کنیم که خوردن آنها برای بدن بسیار مفید و همچنین لازم است. این خوراکی‌ها دارای چربی‌های خاصی هستند که بودنشان می‌تواند به تقویت قوای بدن کمک بسزایی کند.

هسته انگور


شاید این روزها فصل انگور نباشد اما به یاد داشته باشید که هسته انگور یکی از منابع سرشار از چربی‌های گیاهی است. این خوراکی می‌تواند بدن شما را در مقابل بسیاری از بیماری‌ها محافظت کند. میزان زیاد ویتامین E و همچنین آنتی‌اکسیدان‌های این خوراکی بدن انسان را بیمه می‌کنند.

گردو


یکی از خوراکی‌های معروف که همیشه از آن به‌عنوان یک معجزه‌گر یاد می‌شود گردو است. این خوراکی را می‌توانید صبح‌ها همراه با صبحانه میل کنید یا اینکه آن را در غذاهای مختلف بریزید. گردو منبعی سرشار از امگا-3 است و می‌تواند برای دستگاه‌های عروقی و همچنین قلب شما بسیار مفید باشد.

نارگیل


یک میوه با پوستی خشن و بدنه‌ای ضدضربه اما با قلبی سفید و پر از فایده میوه‌ای نیست جز نارگیل. این میوه بسیار خوشمزه بوده و می‌تواند از بسیاری از بیماری‌های انسان جلوگیری کند. روغن نارگیل یکی از روغن‌های بسیار مفید برای پخت و پز است و همچنین باعث افزایش متابولیسم بدن نیز می‌شود.

تخم کتان

یکی از بهترین خوراکی‌ها که روغنی بسیار سالم و همچنین سرشار از چربی‌های مفید دارد تخم کتان است. از روغن تخم کتان می‌توانید در غذاهای مختلف و همچنین در تهیه سالادهای خوشمزه استفاده کنید. بسیاری از تحقیقات نشان داده است که این خوراکی حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان و امگا-3 است.


نقش رفتارهای عبادی در بهداشت روانی

نقش رفتارهای عبادی در بهداشت روانی

آیا ایمان و عمل صالح فقط برای رستگاری و آخرت فرد می‌باشد یا اینکه تاثیراتی در امور دنیوی فرد نیز دارد.

چکیده

در این مقاله آثار رفتارهای عبادی و اخلاقی را بر بهداشت روانی بررسی می‌کنیم.

برای رستگاری انسان صرفا ایمان و اعتقاد کافی نیست بلکه انجام عمل و رفتارهای شایسته عبادی و اخلاقی نیز لازم است. در قرآن کریم هرجا سخن از ایمان به میان آمده به دنبال آن از عمل صالح نیز صحبت شده است و این خود موید سخن فوق است. اما سوال اینست که آیا ایمان و عمل صالح فقط برای رستگاری و آخرت فرد می‌باشد یا اینکه تاثیراتی در امور دنیوی فرد نیز دارد.
در تحقیق حاضر این مسئله را به بحث و بررسی گذاشته‌ایم. مقاله حاضر در شش فصل به بررسی رابطه رفتارهای عبادی، اخلاقی بر بهداشت روان پرداخته است. در فصل اول این مقاله تعریف مختصری از عبادت بیان شده است. در فصل دوم انگیزه های عبادت از دیدگاه آیات و روایات و در فصل سوم انواع عبادت را به همراه چند مصداق بیان کرده است. در فصلهای پایانی این مقاله به بررسی آسیب شناسی عبادت و چگونگی تاثیرهای عبادی بر بهداشت روانی و بررسی مسائل اخلاقی و بهداشت روان پرداخته است.


کلید واژه: رفتارهای عبادی، فضائل اخلاقی، بهداشت روان، آسیب شناسی عبادت، انگیزه های عبادت

 

ادامه مطلب...

جملاتی که مدیران دوست ندارند بشنوند

یکی از بهترین راه ها برای داشتن زندگی کاری رضایت بخش و بدون دغدغه و قرار داشتن در مسیر پیشرفت این است که حرف های مدیر خود را به خوبی گوش کنید و در جبهه او باشید. شاید این مساله برای بعضی افراد بسیار ساده به نظر برسد، اما هستند افرادی که نمی توانند با این موضوع کنار بیایند.


یکی از بهترین راه ها برای داشتن زندگی کاری رضایت بخش و بدون دغدغه و قرار داشتن در مسیر پیشرفت این است که حرف های مدیر خود را به خوبی گوش کنید و در جبهه او باشید. شاید این مساله برای بعضی افراد بسیار ساده به نظر برسد، اما هستند افرادی که نمی توانند با این موضوع کنار بیایند.

مشکل آنها اغلب این است که به طور ناخواسته کارهایی می کنند تا حرف هایی می زنند که باعث می شود مدیرانشان فکر کنند چه آدم های بی کفایت، بی تجربه و ناکارآمدی هستند؛ مواردی که هیچ مدیری دوست ندارد در کارمند خود ببیند.

 



نمی خواهید چنین کارمندی باشید؟ از بیان جملات انجام کارهایی که در ادامه ذکر کرده ایم، پرهیز کنید.

1. «تقصیر من نبود»

حتی اگر واقعا مشکل پیش آمده تقصیر شما نبوده است، این جمله را به زبان نیاورید زیرا شما را همچون یک بچه شش ساله نشان می دهد. بزرگ ترها همیشه مسوولیت کارهای خود را به عهده می گیرند و برای حل مشکلات به دنبال راه چاره هستند. مدیران همیشه دوست دارند کارمندان بخشی از راهکار باشند، به ویژه زمانیکه که خودشان مشکلی را به وجود آورده اند.

2. «این وظیفه من نیست»

کار شما فقط محدود به مواردی نیست که در قرارداد ذکر شده است. وقتی مدیری از شما می خواهد تا کاری را انجام دهید، انجام آن وظیفه شماست. اگر جلوی مدیر خود از قبول آن کار سرباز بزنید، به نظر او کودک، غیرمتعهد و بدون حس همکاری خواهید بود.

3. «مشکل ارتباطی بوده است»

از آنجا که بیشتر مشاغل این روزها در رقابت تنگاتنگ با هم هستند، شرکت ها اصولا برای افرادی که ارتباطات ضعیفی دارند، زیاد هزینه نمی کنند. مدیرهای مختلف نیازهای اطلاعاتی مختلفی نیز دارند، بنابراین ببینید مدیر شما جزو کدام دسته است و به همان ترتیب رفتار کنید. داشتن ارتباطات خوب برای موفقیت یک شرکت، یک مدیر و حتی شغل کارمند بسیار ضروری است.

4. «نمی توانم آقا/خانم X را تحمل کنم»

مدیرها بدشان می آید تا وقت ارزشمند خود را به جای تمرکز روی کارهای مهم، روی مشاجره کارمندان و اختلاف های آنها صرف کنند و اصولا دوست ندارند وقتی دو نفر نمی توانند به طور حرفه ای مشکلات خود را حل کنند، آن را به بخش منابع انسانی بکشانند. آنها تمایل دارند تا کارمندان احساس مسوولیت داشته باشند و همچون آدم های بزرگ با هم رفتار کنند.


5. «من حالم خوب نیست»

اگر واقعا بیمار شده اید و نمی توانید کار کنید، مشکلی نیست اما اگر به دروغ خود را به بیماری زده اید، اگر مدیرتان به این مساله پی ببرد بسیار برای شما گران تمام خواهد شد. احتمال لو رفتن این دروغ زمانی بیشتر می شود که شما در فیس بوک، توئیتر یا دیگر رسانه های اجتماعی خود پست جدیدی بگذارید و مدیرتان آن را ببینید. یا یک دوست دهن لق شما را بفروشد.

6. «خیلی کم یا خیلی زیاد»

کارمندان اصولا خیلی به خود زحمت نمی دهند تا بپرسند کی و چگونه مدیر می خواهد آنها را ببیند و ممکن است با اطلاعات ضروری که مدیر نیاز به شنیدنشان دارد، بی خیال در جای خود بنشینند یا با مسایل خیلی ساده و پیش پا افتاده باعث عصبانیت او شوند.

7. «شکوه و شکایت کردن»

وقتی از کارمندان خواسته می شود تا بیشتر کار کنند، بیشتر آنها از این مساله شکایت می کنند. اما از آنجا که مشکلات شرکت برای همه یک پیامد دارد، این شکایت ها در واقع باعث رنجش و عصبانیت مدیران می شود زیرا آنها خودشان به اندازه کافی خسته و ناراحت هستند. شما باید زمان خود را برای یافتن راهکارها صرف کنید. همیشه به یاد داشته باشید برای هر موقعیت شغلی دست کم 5 نفر آماده به خدمت هستند. شاید مدیر شما حوصله تحمل شکایت های شما را نداشته باشد!


8. «من تقاضای افزایش حقوق دارم»

این وظیفه مدیر شما نیست تا نیازهای مالی شما را برطرف، صورت حساب های شما را پرداخت کند یا هزینه سفرتان را بپردازد. شما با توجه به کاری که انجام می دهید حقوق دریافت می کنید. اگر تقاضای افزایش حقوق دارید، این را با کارهای خود نشان بدهید و به جای درخواست یکطرفه، رو در رو با مدیرتان صحبت کنید.

9. «من استعفا می دهم اگر ... »


هیچ گاه مدیر خود را تهدید به استعفا نکنید زیرا ممکن است احترام خود را پیش مدیر و حتی کار خود را از دست بدهید.


عوامل پنهان در چاقی

وقتی انسان دچار استرس می‌شود سندرم پرخوری به جانش می‌افتد و مدام دوست دارد هر چیزی که دم دستش می‌بیند برای کاهش استرس و اضطرابش در دهان بگذارد


 

1+12 عامل پنهان موثر در چاقی


وقتی که تب مانکن شدن در وجودتان شعله‌ور می‌شود و تصمیم می‌گیرید به هر قیمتی که شده از شر اضافه‌وزن‌تان خلاص شوید چه کار می‌کنید؟ حجم غذای‌تان را کم می‌کنید؟ ساعات ورزش و فعالیت‌تان را افزایش می‌دهید؟ عادات بد غذایی‌تان را کنار می‌گذارید؟ همه اینها درست. اما خوب است بدانید که در کنار تمام این کارها شما باید به چند نکته مهم دیگر هم توجه داشته باشید، نکاتی در مورد چگونگی کارکرد سیستم بدن‌تان و چگونگی سوخت و ساز غذاها در آن. آشنا شدن با کارکرد سیستم داخلی بدن به افرادی که قصد اضافه یا کاهش وزن را دارند کمک زیادی در رسیدن به هدف‌شان می‌کند. حالا اگر می‌خواهید هرچه بهتر و سریع‌تر به هدف‌تان نزدیک‌تر شوید این 13 نکته را خوب به خاطر بسپارید...

ادامه مطلب...