سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

بهشت آدم

بهشت آدم کدام بهشت بود؟

 

 


 

آنچه از آیات دیگر قرآن و روایات استفاده مى‏شود، باغى که آدم در آن مسکن گزید، بهشت موعود نبوده است زیرا:

الف)آن بهشت، براى پاداش است و آدم هنوز کارى نکرده بود که استحقاق پاداش داشته باشد. ب)کسى که به بهشت وارد شود، دیگر خارج نمى‏شود. «وَ ما هُمْ مِنْها بِمُخْرَجِینَ» (حجر، 48) ج)در آن بهشت، امر و نهى و ممنوعیّت و تکلیف نیست، در حالى که آدم از خوردن درخت نهى شد. به علاوه در روایات اهل بیت علیهم السلام نیز آمده است که بهشت آدم، بهشت موعود نبوده است.

 

ادامه مطلب...

شخصیت شناسی با امضا و کفش!

بهتر است قبل از خواندن متن بدانید که این دستورالعمل‌ها به طور کلی در مورد همه افراد صادق نیست و روان‌شناسان تنها با استفاده از تجربیات و مشاهدات‌شان از روی عده‌ای از انسان‌ها، خود به این نتایج رسیده‌اند. بنابراین چندان قابل اعتماد نیستند و نمی‌توان با استفاده از این فرمول‌ها، به راه‌کاری قطعی دست یافت!

روان‌شناسی افراد از روی امضا

کسانی که مطابق حرکت عقربه‌های ساعت، امضاء می‌کنند، انسان‌هایی منطقی هستند.

 

ادامه مطلب...

وسواس کودکان

اگر می‌بینید کودکتان بیش از اندازه به مرتب بودن لباسش حساس است و دائم لباس عوض می‌کند یا مرتب دست‌هایش را می‌شوید و وقتی نوبت مسواک زدن می‌شود دست بر نمی‌دارد یا در مرور درس‌هایش افراطی عمل می‌کند و بیش از اندازه لازم درس می‌خواند و مشق می‌نویسد، بهتر است به این نکات توجه کنید.
 

ادامه مطلب...

آیینه دل

خود را به همان گونه که می خواهید باشید , در

آیینه دل بنگرید; شاد , موفق , مثبت , خوشبخت

, سالم , این صفات را برازنده خویش بدانید , در

 آن صورت است که با آهن ربای ذهنی خود ,

خوشبختی و آسایش و ارامش و تندرستی و

نشاط را به سوی جذب خواهید کرد !


قوانین دوران تاهل

بسیاری معتقدند دوران تجرد، دورانی است که افراد در آن آزادانه زندگی می کنند، هر چه بخواهند می خورند، می گویند، ‌می روند و... اما همین که با کسی عقد کنند باید با آزادی ها و خوشی ها خداحافظی کنند

 

ادامه مطلب...

سعه صدر وقدرت خود کنترلی مدیر واحد آمورشی

 

مدیران از نظر توان تسلط بر خود متفاوت هستند. بعضی از آن ها می توانند بر خود تسلط داشته و رفتار خود را کنترل کنند. برخی دیگر، زود به هیجان می آیند و ممکن است در یک شرایط خاص نتوانند عواطف و احساسات خود را کنترل کنند.

 پژوهش ها نشان می دهد، مدیرانی که توان خود کنترلی (self – control) بیشتری دارند، در مقایسه با افرادی که کنترل کمتری دارند، در مدیریت خود موفق تر هستند. افرادی که به سرعت عصبانی می شوند و خلق خود را از دست می دهند، در مقابل کسانی که دارای قدرت اراده قوی هستند و می توانند از درون خود را کنترل کنند، از نظر برقراری روابط انسانی ضعیف تر عمل می کنند.

 

ادامه مطلب...

سه رمز مشکل گشا

همه انسان‌ها در طول زندگی خود با مشکلات و سختی‌های فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند. با اینکه برخی از آدم‌ها در ناز و نعمت و خوشی هم به سر می‌برند باز هم گرفتاری‌های ویژه خود را دارند و گاه خود را بدبخت‌ترین موجود عالم می‌دانند.

 

ادامه مطلب...