سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

تبریک روز مادر

مادر، ای لطیف ترین گل بوستان هستی، ای باغبان هستی من، گاهِ روییدنم باران مهربانی بودی که به آرامی سیرابم کند. گاهِ پروریدنم آغوشی گرم که بالنده ام سازد. گاهِ بیماری ام، طبیبی بودی که دردم را می شناسد و درمانم می کند. گاهِ اندرزم، حکیمی آگاه که به نرمی زنهارم دهد. گاهِ تعلیمم، معلمی خستگی ناپذیر و سخت کوش که حرف به حرف دانایی را در گوشم زمزمه می کند.

گاهِ تردیدم، رهنمایی راه آشنا که راه از بیراهه نشانم دهد. مادر تو شگفتی خلقتی، تو لبریز از عظمتی؛

 تو را سپاس می گویم و می ستایمت. 

ولادت حضرت زهرا,تولد حضرت زهرا,میلاد حضرت زهرا

ولادت با سعادت بانوی نور و پاکی حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا(س) بر همه شیعیان مبارک باد

همچنین روز مادر و روز زن را به همه مادران فدارکار تبریک عرض می نماییم


معلم و تدریس

معلم و تدریس

معلم و تدریس

 

اصلی ترین وظیفه هر معلمی خوب تدریس کردن است. وقتی از تدریس صحبت می کنیم هر فردی، بالاخص هر معلمی نگرش و تعریف خاصی از این کنش و فراکنش دارد. اما در کل می توان تدریس را بدین گونه تعریف کرد: تعامل یا رفتار متقابل معلم و شاگرد، براساس طراحی منظم و هدفدار معلم برای ایجاد تغییر در رفتار شاگرد.

 

ادامه مطلب...

روز معلمی

روز معلم

 تعلیم و تعلم از شئون الهی است و خداوند، این موهبت را به پیامبران و اولیای پاک خویش ارزانی کرده است تا مسیر هدایت را به بشر بیاموزند و چنین شد که تعلیم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرینش  درآمد.

 انسان نیز با پذیرش این مسئولیت، نام خویش را در این گروه و در قالب واژه مقدس ?معلم? ثبت کرده است. معلم، ایمان را بر لوح جان و ضمیرهای پاک حک می کند و ندای فطرت را به گوش همه می رساند. همچنین سیاهی جهل را از دل ها می زداید و زلال دانایی را در روان بشر جاری می سازد.

 

ادامه مطلب...

اضطراب

کسانی که همیشه مضطرب هستند

اختلال اضطراب منتشر

این طبیعی است که بعضی مواقع نگران باشید. اما برخی افراد هر روز، حتی زمانی که نگرانی بی مورد می باشد، احساس ناراحتی و دلواپسی دارند. اگر این نگرانی بیشتر از 6 ماه طول بکشد، فرد دچار اختلال اضطراب منتشر Generalized Anxiety Disorder  یا GAD می باشد.

اضطراب

 

 

 

 

 

ادامه مطلب...

یادگیری فعال

یادگیری واقعی در پرتو مشارکت فراگیران در تولید مفاهیم آموزشی شکل می گیرد.

فرایند فعال یادگیری فرایند درک و فهم است. یادگیری از طریق انتقال صورت نمی پذیرد. دانش ها فرایند هایی نیستند که تولید شده باشند و اینک از طریق جریان آموزش لازم باشد آن ها در اختیار مصرف کنندگان (فراگیران) قرار دهیم.

 فرایند فعال یادگیری فرایند درک و فهم است.

تدارک فرصت های مناسب و فعالیت های در خور که با مدیریت خودورزانه معلم فراهم می گردد موجب می شود که دانش آموزان با استفاده از آگاهی و آموخته های پیشین خود به مباحثه، آزمایش و تجربه های تازه روی آورند و به این ترتیب، توسعه مفاهیم و آفرینش مفاهیم تازه که هدف اصلی آموزش و پرورش است توسط خود دانش آموزان صورت می گیرد و یادگیری معنا دار می شود.

 منبع:سایت سنجش وارزشیابی تحصیلی و تربیتی


پروتزهای عصبی

مغز یکی از پیچیده ترین قسمت ها در بدن انسان است و هرگونه اختلال و نقص در سیستم عملکرد آن به سختی قابل درمان است . امروزه بسیاری از انسان ها به دلایل مادرزادی و یا تصادف دچار ضایعه در سیستم عصبی و به دنبال آن نابینایی، ناشنوایی،عدم توانایی حرکتی و . . . می شوند.  یکی از رشته های مهندسی نوین که به بررسی راه های درمان و ساخت پروتز  برای این دسته از بیماران می پردازد، مهندسی عصبی است.
پروتزهای عصبی
 

ادامه مطلب...

ده تکنولوژی برتر ماه

ده تکنولوژی برتر ماه

 


در این مطلب با ده تکنولوژی برتر ماه آشنا می شویم.

 

هواپیمای جت با موتورهایی روی بال

حتماً دیده اید که هواپیماهای جت موتورهایشان را در زیر بال ها قرار می دهند اما اخیراً یک طرح مفهومی از یک هواپیمای جدید با نام AMELIA توسط ناسا معرفی شده است که در کمال تعجب موتورهایش روی بالها تعبیه شده است. در این طرح جدید به کارگیری موتورها و در نتیجه خروج با شدت هوا از قسمت بالای بال باعث شده که طی پدیده ای به نام اثر کواندا می تواند هنگام بلند شدن از سطح زمین تا 75 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی کند. در این طراحی همچنین گفته می شود که نویز و صدای مزاحم برای سرنشینان کمتر شده و در نهایت باعث سفر هوایی دلپذیرتر و ارزان تر می شود

ده تکنولوژی برتر ماه

 

ادامه مطلب...