سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

ویژگی های کودکان تیزهوش

ویژگی های کودکان تیزهوش
ویژگی های کودکان تیزهوش
کودکان تیز هوش از جمله نعمت هایی هستند که در جامعه ما متولد می شوند، رشد می کنند و نقش مهمی در توسعه ی کشور دارند. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های این کودکان و نحوه ی تربیت آنها، خواندن مطالب زیر می تواند سودمند باشد.

در اینجا به بعضی از ویژگی هایی که در غالب کودکان تیزهوش در سنین قبل از مدرسه قابل مشاهده است و می تواند برای پدران و مادران تا حدودی ملاک ارزیابی قرار بگیرد به شرح زیر اشاره می شود :
1 – استفاده از خزانه لغات وسیع و بکارگیری صحیح کلمات در سنین کودکی .
2 – مهارت زبان و بکاربردن جملات کامل و توانایی ساختن و گفتن داستان در سنین کم .
3 – علاقه در مشاهده دقیق و کنجکاوانه و زیرکانه و به خاطر سپردن مشاهدات و اطلاعات و موضوعات مورد مشاهده .
4 – علاقه مندی به کتاب و اطلس ها و دایرةالمعارف و مجلات مختلف و ...
5 – توجه و علاقه به ساعت ها و تقویم ها در سنین کم .
6 –توانایی تمرکز فکری روی موضوع خاصی به مدت طولانی تر از دیگر همسالان خود .
7 – علاقه و توانایی و مهارت فوق العاده در نقاشی ، موسیقی و دیگر کارهای هنری .
8 – توجه و کشف رابطه علت و معلولی در سنین کودکی .
9 – رشد توانایی خواندن در سنین کودکی ( قبل از مدرسه )
10 – رشد و توسعه علایق متنوع .

ادامه مطلب...

روز شمار هفته معلم 92

جزئیات برنامه‌ها و روزشمار هفته معلم سال 92 تشریح شدقائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم به تشریح جزئیات برنامه‌ها و روزشمار هفته معلم پرداخت و گفت: 68 معلم، برگزیده کشوری شدند.
اسدالله اسدی گرمارودی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در ستاد بزرگداشت مقام معلم در نشست خبری که امروز در آستانه هفته معلم در ساختمان شهید باهنر وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار داشت: بیست و نهمین یادواره بزرگداشت مقام معلم با ایجاد انگیزه برتر برای بهره‌گیری از روش‌های مناسبت‌تر و به روز معلمان در عرصه روش‌های آموزشی و معرفی تعدادی از معلمان نخبه در هفته معلم برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در برنامه‌های هفته معلم تلاش شده است تا نقش دستگاه‌های بیرون آموزش و پرورش در استان‌ها و شهرستان‌ها را برجسته‌تر کنیم، گفت: استانداران در سطح استان و فرمانداران در سطح شهرستان‌ها مسئولیت برگزاری ستاد بزرگداشت مقام معلم را بر عهده گرفتند.
اسدی گرمارودی به پژوهشی در خصوص جایگاه معلم از نظر منزلت اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس این تحقیق، معلمان، جایگاه اول را از نظر منزلت اجتماعی در کشور دارا هستند.
وی با بیان اینکه در ستاد بزرگداشت مقام معلم به دنبال افزایش انگیزه معلمان بوده‌ایم، اضافه کرد: انتخاب نمونه‌های برتر و معرفی آنها به جامعه معلمان، آشنایی معلمان با فعالیت‌هایی که معلمان برتر انجام داده‌اند، الگوسازی و استفاده سایر معلمان از تجارب معلمان برتر، از اهداف انتخاب معلم نمونه است.

ادامه مطلب...

پدرانی که دختر دارند این مطلب را بخوانند!

پدرانی که دختر دارند این مطلب را بخوانند!
پدرانی که دختر دارند این مطلب را بخوانند!
آیا عکس العمل پدر نسبت به فرزند دختر یا پسرش متفاوت است؟
این مسئله در بین همه مردان یکسان نیست و در درجه اول به دوران کودکی خود او بر می گردد. برخی از مردان تصور می کنند که می توانند در آینده پدر خوبی برای یک دختر باشند و گروه دیگر خود را پدری ایده آل برای یک پسر می دانند. اما به آن معنا نیست پدری که منتظر تولد پسری است و پس از سونوگرافی متوجه شود به زودی صاحب دختری می شود نتواند پدر خوبی باشد.
طرز رفتار مردها در مقابل فرزند دختر یا پسر ، متفاوت است. به همین دلیل است که هیچ یک از ما تا موقعی که بچه نداشته باشیم، نمی توانیم بفهمیم چه والدینی هستیم. اما به هرحال باید بدانیم که نوازش، ابراز محبت و گفتن کلمات محبت آمیز دررشد کودک بسیار مهم است.
علاقه شدید مردان به داشتن فرزند پسر، به رابطه آنها با جنس مؤنث بر می گردد. چنانکه می بینیم پدرانی که تمایل دارند فقط دختر داشته باشند، معمولا ترس از اینکه فرزندشان رقیب آنها شود، در وجودشان شکل گرفته است. اما باید گفت که چنین رفتارهای افراطی به ندرت دیده می شود.

نگاه ارزشمندانه به خانم ها و تاثیر آن در رابطه پدر ودختر
این مسئله
دختر بچه ها شیرین تر و نازتر هستند و خود را بیشتر پیش پدر محبوب و لوس می کنند و در یک کلمه بسیار مورد علاقه پدر هستند.

یکی ازنکات بسیار مهمی است که در این باره باید مدنظر داشت. امروزه خانم ها به تحصیلات عالیه می رسند، در شغل های مهمی مشغول به کار می شوند، در زندگی اجتماعی بسیار موفق هستند و... که این نکته می تواند تا حد زیادی نگرانی پدر و مادر را در مورد آینده دخترشان برطرف کند. اما نمی تواند تنها دلیل این علاقه شدید باشد. با این حال، تصوراتی هستند که در زندگی همه ما سایه افکنده است.
دختر بچه ها شیرین تر و نازتر هستند و خود را بیشتر پیش پدر محبوب و لوس می کنند و در یک کلمه بسیار مورد علاقه پدر هستند. ناز و نوازش پدرانه نسبت به دختر برای همه آشناست و پدر سعی دارد تا نهایت عشقش را به پرنسس کوچولو ابراز کند. اما توجه داشته باشید، اگر محدودیت هایی برای کوچولوی نازنین که از 20-18 ماهگی سعی می کند ناز بیاورد ، قائل نشویم، مشکلاتی در آینده پیش خواهد آمد. به عبارت دیگر، برای اینکه او را برای ارتباط با دیگرمردان در آینده آماده کنیم، از همین الان باید فاصله هایی را در نظر بگیریم.
اعمال محدودیت در این پیوند شیرین
پدر باید با صحبت و رفتارهای صحیح این مسئله را مدیریت کند. دختر بچه ها در یک برهه زمانی آرزو دارند پدر را فقط برای خود داشته باشند. آنها حتی دوست دارند مادر را نیز از این رابطه دور نگه دارند؛ چرا که او را برای خود رقیب می دانند. در این شرایط پدر باید هوشمندانه بر این رفتارها کنترل داشته باشد و به او بگوید: " من تو را خیلی دوست دارم، اما همسر مادرت نیز هستم. تو نیز وقتی بزرگ شدی با مردی متناسب خودت ازدواج می کنی."

نقش پدر در رشد شخصیت زنانه دختر
شناخت پدر از حالات زنانگی دختر یکی از مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت
تصورات دختر بچه ها از زمان نوزادی تا 3 سالگی در مورد جنس مؤنث، عملا به خانم های اطرافشان برمی گردد. اما معمولا تنها مرد زندگی آنها پدر است.

است. به عنوان مثال، او باید به دخترش بگوید که زیباست، چه لباسی به او می آید، برای تولدش هدایایی مثل عروسک، گردنبند و... بدهد. اگر دختر از طرف پدر احساس شناخت و توجه نکند و یا بر عکس، به شیوه ای افراطی خانم ها را جنس برتر و ارزشمندتر بداند، در رشد شخصیت او در آینده و حتی پذیرش جنسیت خود دچار مشکلاتی می شود.

جایگاه مادر در رابطه پدر و دختری
تصورات دختر بچه ها از زمان نوزادی تا 3 سالگی در مورد جنس مؤنث، عملا به خانم های اطرافشان برمی گردد. اما معمولا تنها مرد زندگی آنها پدر است. طبیعتا مادر در شکل گیری ارتباط پدر و دختر نقش دارد، چرا که رابطه با یکی از والدین در برقراری ارتباط با طرف دیگرنیز تاثیر گذار است. پدر، مادر و فرزند مثلث اساسی خانواده را می سازند. پدر نقشی جداکننده را در رابطه مادرو فرزندی دارد. مادر باید به همسرش اجازه دهد تا او نیز به کارهای بچه برسد، حتی اگر نتواند مانند خودش به همه چیز مسلط باشد. او باید به همسرش اعتماد کند، زیرا اوقاتی که فرزند با پدرش تنهاست، برای آنها بسیار مهم است.

خانواده های تک والد
در اکثر موارد جدایی ها، فرزند با مادر زندگی می کند. در این صورت، پیوند شدید مادر و دختر می تواند این خطر را در پی داشته باشد که او همیشه پیش مادرش بماند. دختر کوچولو می تواند نقش حامی را داشته باشد و همیشه وابسته به مادر است که این مسئله می تواند زمینه ساز مشکلاتی از قبیل عدم شناخت و اعتماد به نفس در این بچه ها باشد. بسیار مهم است که مفهوم پدر را در قالب کلمات به بچه بیاموزیم و بگذاریم تا وجود شخصی دیگر مانند دایی، پدربزرگ، همسر جدید مادر و... را به جای پدر درکنار خود حفظ کند. بچه به پدر و مادر نیاز دارد، آنها نقش های متفاوتی در زندگی او دارند و هیچ کدام نیز نمی تواند در غیاب دیگری، جای او پر کند.

منبع:
www.infobebes.fr

هفتة معرفی مشاغل چیست؟

هفتة معرفی مشاغل، که هر ساله در هفتة اول اردیبهشت ماه در مدارس برگزار می گردد، فرصت مغتنمی است تا دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی بامشاغل گوناگون و لزوم آنها در جامعه آشنا شوند.
آشنایی با مشاغل مختلف این امکان را به دانش آموزان می دهد تا متناسب بااستعداد،توانایی،رغبت ،هوش وعلائق خود نسبت به انتخاب رشتة تحصیلی مناسب که منجر به انتخاب شغل مورد علاقة آنها می شود ، اقدام نمایند.

راهنمایی شغلی:
راهنمایی شغلی نوع دیگری ازراهنمایی است که بدان وسیله به فرد کمک می شود تابراساس شناخت استعدادها،رغبتهاومحدودیتها ونیز نیازهای شغلی جامعه ومحیط زندگی خود، بتواند شغل مناسبی انتخاب کند و پس ازگذراندن دوره های آموزشی به طورموفقیّت آمیز و رضایتبخشی به آن اشتغال ورزد.
فرانک پارسونز که از بنیانگذاران نهضت راهنمایی شغلی در آمریکا است،در این مورد می گوید: ‹‹راهنمایی شغلی کمک به فرد است تا شغل مناسبی را انتخاب کند،برای انجام دادن آن آماده شود و به طور موفقیّت آمیزی به انجام آن بپردازد. ››
از دیدگاه وی راهنمایی شغلی سه مرحله دارد:
1-شناخت توانائیها ،رغبتها ومحدودیتهای فرد.
2-شناخت خصوصیات مشاغل وفرصتهای شغلی جامعه .
3-برقراری سازش منطقی بین خصوصیات فردی با خصوصیات شغلی.

شیوه های اجرایی راهنمایی شعلی:
1-بازدید از مراکز و محیطهای شغلی.
2-معرفی مشاغل(بخصوص در هفته معرفی مشاغل)
3-ارائه واحد شناسایی مشاغل د دروس مختلف مرتبط.
4-مقاله نویسی شغلی.
5-اجرای نمایشنامه شغلی.
6-اشتغال در ایام فراغت.
7- انجام مصاحبه های شغلی توسط دانش آموزان.

اهداف راهنمایی شغلی در دوره های مختلف تحصیلی :
مهمترین هدف راهنمایی شغلی دردورة ابتدایی آن است که دانش آموزان متوجه شوند که وجود تمام مشاغل مشروع و نیز اشتغال در آنها برای ادامة زندگی افراد و بقای جامعه لازم است.
دردورة راهنمایی تحصیلی ،دانش آموزان از طریق راهنمایی شغلی،باید از توانائیها وخصوصیات خود بیشتر آگاه شوند و با تاکید بر خودشناسی و شناخت مشاغل مختلف، برای طرح ریزی شغلی آماده شوند. در این دوره ،خودشناسی بر شغل شناسی مقدم است.
دردوره متوسطه ،راهنمایی شغلی دو هدف اصلی را دنبال می کند:
اول آنکه با فراهم کردن امکانات و موقعیت ، دانش آموز باخودشناسی و شغل شناسی کاملتر و دقیق تر طرح ریزی شغلی را انجام دهد و مشکلات موجود را درانتخاب شغل برطرف نماید.
دوم آنکه باید اطلاعات دقیق تری دربارة نتایج آزمونهای روانی ، شناسایی مشاغل متعدد وامکانات وفرصتهای استخدامی دردسترس دانش آموزان قرار گیرد.

رابطة راهنمایی تحصیلی با راهنمایی شغلی :
انسان در طول زندگی،با سه انتخاب مهم و سرنوشت ساز روبرو است :
انتخاب رشتة تحصیلی ، انتخاب شغل و انتخاب همسر.
راهنمایی تحصیلی مقدمه ای برای راهنمایی شغلی محسوب می شود و به عبارتی دیگر،راهنمایی تحصیلی ،پایه و اساس محکمی برای راهنمایی شغلی است. یک انتخاب مناسب رشتة تحصیلی می تواند مقدمه ای برای انتخاب یک شغل مناسبتر باشد.

تعریف کار و شغل : ازنظر راهنمایی شغلی ،کار فعالیتی است نسبتا” دائمی که با تولید کالا و یا ارائة خدمتی همراه است و برای آن دستمزدی پرداخت می شود.

کار دارای چند خصوصیت است:
1-نوعی فعالیت فکری یا جسمی است که به منظور رفع نیازهای انسان انجام می گیرد. این تلاش در نهایت باعث خستگی عضلانی وعصبی می شود وفردپس از مدتی کارکردن به استراحت نیاز دارد. 2-تلاش نسبتا” دائمی است و فعالیت های زودگذر و موقتی را شامل نمی گردد.
3-از طریق کار،کالایی تولید می شود یا خدمتی ارائه می شود.لذامشاغل کاذب در جامعه جزء شغل و کار به حساب نمی آیند.
4-دربرابر انجام دادن کار،دستمزدی پرداخت می گردد. اگر فردی برای تفریح و بدون دستمزد به تولید کالا و یا ارائه خدمتی اقدام کند،به عمل او سرگرمی گفته می شود.
5-فرد باید از انجام کار لذت نیز ببرد.
علل کار کردن:
1-کار کردن وسیله مناسبی برای به مصرف رساندن انرژی بدن در راه مطلوب و نیل به تعادل فیزیولوژیک محسوب می شود. از طریق کار کردن ، انرژی به مصرف می رسد و بی نظمی های داخلی سیستم بدن کاهش می یابد و حیات سلول ها به درستی ادامه می یابد.
2- کار کردن وسیله ای برای برقراری و تحکیم روابط اجتماعی با همنوعان است. درمحیط های کاری که از محبّت و صمیمیت مملو باشد ،نیازهای روانی ارضاء می گردد و کارکنان احساس یاس و بیگانگی نمی کنند.
3-انسان از طریق کار کردن نقش معینی را به عهده می گیرد و خودش را جزیی از جامعه به حساب می آورد. ارزش هر فرد در جامعه به شغلی بستگی دارد که عهده دار آن است.
4-کار کردن موجب شناخت تواناییها و محدودیتهای افراد می شود و شخص با مقایسه خود با دیگران می تواند به رفع کمبودهای خود اقدام نماید.
5-کارکردن موجب استقلال می شود.انسان بیکار فرد وابسته ای است و نمی تواند آرزوها و خواسته هایش را عمل کند .استقلال و تامین نیازها در سایه کار و تلاش حاصل می شود.

نقش مشاوران در مدارس:
مشاوران مدارس در این هفته با کمک از کلیه امکانات مدرسه و انجام فعالیت های ذیل،می توانند نقش موثری را در آشنایی بهتر دانش آموزان با مسیر شغلی آینده خود داشته باشند:
- سخنرانی مشاوران در زمینه های موفقیت،کارآفرینی ،برنامه ریزی درسی و مطالعاتی و...
-تهیه بروشورهای شغلی ،تراکت ،پلاکارد و نصب پیام های مناسب شغلی بر روی تابلوهای مشاوره مدارس با کمک از دانش اموزان علاقمند
- دعوت از چهره های موفق کارآفرینی و خوداشتغالی شهر
- دعوت از متخصصان موفق رشته های گوناگون تحصیلی و دانشگاهی مثل پزشکان،اساتید دانشگاه و... برای ایراد سخنرانی و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ
- بازدیدهای علمی و شغلی از مراکز و کارخانجات تولیدی و صنعتی،بیمارستان ها،دانشگاه ها و...
- نمایش فیلم و اسلایدهای معرفی مشاغل گوناگون
- بازدید از هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای
-بازدید از نمایشگاه های مشاغل برپاشده در سطح منطقه و استان
- انجام مسابقات مقاله نویسی،نقاشی،روزنامه دیواری، انجام مصاحبه های شغلی ،وبلاگ نویسی با موضوع شغل
-معرفی رشته های دانشگاهی در هفته معرفی مشاغل
- دعوت از نفرات برتر کنکور سالیان گذشته جهت صحبت
-جلسه آموزش خانواده برای آشنایی اولیاء داشن آموزان پایه اول با روند هدایت تحصیلی و شغلی

 


مناظره دوستیابی بین والدین و فرزند

مناظره دوست‌یابی بین والدین و فرزند
دوستی های دوره نوجوانی به دلایل پیچیده متعددی، والدین را نگران می کند و رسانه ها بدون نشان دادن جنبه های مثبت آن به این نگرانی دامن می زنند. معمولا وقتی والدین کنار هم می نشینند، از تاثیرات منفی گروه همسالان گفتگو می کنند.
مادری می گوید: از وقتی دخترش با فلان دختر دوست شده، دیگر فرزندش در کلاس های فوق برنامه شرکت نمی کند و سطح نمراتش پائین آمده است و او هر شب با دخترش بر سر مارهای نیمه تمام، تلفن های طولانی و استفاده زیاد از اینترنت بگو مگو دارد و تنها نتیجه این بگو مگوها، عمیق تر شدن رابطه دخترش با دوست تازه اش بوده است.
مادر دیگری از این گله مند است که دوست جدید پسرش دچار بلوغ زودرس است و چشم و گوشش زیاد از حد باز است، مادری هم نگران میهمانی های است که گروه جدید دوستان فرزندش به راه می اندازند و هیچ نظارتی بر آنها وجود ندارد و....

ادامه مطلب...

بیماری مرموز

نگذارید کودکتان در خودش بماند!
نگذارید کودکتان در خودش بماند!
توجه چندانی به محیط اطراف ندارد، صدایش که می‌کنی هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد حتی یک نگاه خشک و خالی را هم از من که مادرش هستم، دریغ می‌کند. انگار نه انگار! اینها که خوب است الان ‌دو سالش است و دریغ از این‌که کلمه‌ای یا جمله‌ای را درست به زبان آورد. همیشه در عوالم خودش است و گاهی به چیز بی‌ربطی گیر می‌دهد و ساعت‌ها با آن ور می‌رود.
انگار از سر و کله زدن با چیزهای بی‌ربط خسته نمی‌شود. خلاصه خیلی نگرانم!» اینها عموما اوصافی است که والدین برخی کودکان با گله و البته تشویش بر زبان می‌آورند و حق هم دارند.
این علائم بسیار مهمند و باید از سوی هر پدر و مادری جدی گرفته شوند؛ اگر در چنین شرایطی والدین بموقع دخالت نکنند و اقدام موثری صورت ندهند، ممکن است فرزندشان بر اثر ابتلا به بیماری «اوتیسم» یا «درخودماندگی» سال‌ها یا حتی تا پایان عمر واقعا «در خود بماند» و به هیچ‌ وجه نتواند مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی را فرا گیرد.
طبیعی است که در بزرگسالی چه بلایی ممکن است بر سر چنین فرزند دلبندی بیاید.


ادامه مطلب...

فرزندتان را لای پر قو بزرگ نکنید!

 
فرزندتان را لای پر قو بزرگ نکنید!
پنهان کردن واقعیت‌ها از کودکان نه تنها به سلامت روحی و روانی آنها کمک نمی‌کند بلکه در آینده آنها را دچار مشکلات روحی جدی می‌کند.
فرزندتان را لای پر قو بزرگ نکنید!

سال جدید بهتری برای فرزندانمان بسازیم.
 عادات سالم در افراد از سنین ابتدایی زندگی شکل می‌گیرند، در سال جدید به فرزندانتان کمک کنید زندگی بهتری داشته باشند.

* الگوی خوبی باشید تا فرزندانتان بیاموزند از خشونت دوری کنند
کتک زدن، سرزنش کردن و تحقیر کردن به کودکان می‌آموزد که می‌توانند با دیگران چنین رفتارهایی داشته باشند و این‌گونه، مشکلات را حل کنند. هرگز برای تربیت فرزندانتان از تنبیه بدنی استفاده نکنید.
از ابتدا زمانی که فرزندتان تازه متولد شده با لحن آرام با او صحبت کنید حتی زمانی که از دستش عصبانی می‌شوید هرگز سر او داد نکشید. این کار دو اشکال عمده دارد: اول این‌که داد زدن شما برایش عادی می‌شود و در آینده برای تربیت او دچار مشکل می‌شوید. دوم این‌که می‌آموزد برای رسیدن به اهدافش باید فریاد بکشد و با دیگران دعوا کند. تردید نکنید روش‌های تربیتی که در آنها با کودکتان آرام و بدون خشونت برخورد می‌کنید تاثیر بهتری دارند

ادامه مطلب...

ساعات آموزشی در سه پایه اول ابتدایی ، 45 دقیقه و پایه های بالاتر

 

ساعات آموزشی در سه پایه اول ابتدایی ، 45 دقیقه و پایه های بالاتر 50 دقیقه می باشد


معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش از اجرای ساعات آموزشی در دوره ابتدایی خبر داد و مدت آن را در سه پایه اول ابتدایی 45 دقیقه و در پایه های بالاتر 50 دقیقه اعلام کرد .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام و المسلمین دکتر محی الدین بهرام محمدیان در مراسم رونمایی از سند برنامه درسی ملی در سالن سینما فلسطین تهران با اشاره به این که اجرای این سند 6 سال به طول می انجامد ، گفت : ساعت آموزش رسمی خارج از کلاس 100 ساعت است که برنامه ریزی 50 درصد آن با ستاد و 50 درصد دیگر با مدارس و ادارات شهرستان هاست .

وی اضافه کرد : براساس سند تحول بنیادین ، محیط یادگیری محدود به کلاس درس نمی باشد ، این محیط باید متنوع و مدرسه کانونی برای یادگیری محله باشد که این مهم نیز تغییر نقش و کارکرد دانش آموزان ، معلمان و اولیا را می طلبد .

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور تصریح کرد : در برنامه درسی ، ماده درسی زبان خارجه در دوره اول و دوم متوسطه گنجانده شده است و بر این اساس با توجه به نیاز ملی و علاقه و ذوق دانش آموزان می توان   ویترینی از زبان ها ی خارجه را پیش بینی کرد .

وی تاکید کرد : براساس مطالبه رهبری، اجرای بند بند سند تحول بنیادین مد نظر است که برنامه درسی نیز یکی از بندهای مهم این سند می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان، شکوفایی فطرت را رویکرد برنامه درسی ملی قلمداد و خاطر نشان کرد : این رویکرد در 5 عنصر ؛ تفکر ، ایمان ، علم ، عمل و اخلاق در چهار عرصه ارتباطی ؛ خدا، خلق ،‌خلقت و خود و 11 حوزه یادگیری ؛ تفکر و حکمت ، قرآن و معارف اسلامی ، ریاضیات ، مطالعات اجتماعی ، فرهنگ و هنر ، کار وفناوری ، زبان و ادبیات فارسی، علوم تجربی، بهداشت و سلامت ، آداب و مهارت زندگی وخانواده و زبان های خارجه تعریف شده است .


بی پناهی کودکان درگیر با اعتیاد

بی پناهی کودکان درگیر با اعتیاد
تعداد کودکان معتاد در خانواده ها کم نیست جالب این که نوزاد خانه ای که درآن تریاک مصرف می شود، به دلیل اعتیاد بوی آن نمی تواند در مکان دیگری غیر از آن خانه بخوابد
بی پناهی کودکان درگیر با اعتیاد
صورتش را موهای طلایی رنگش پوشانده، بلوز آبی و شلوار قرمز رنگ کهنه ای به تن دارد، به دست هایش که نگاه می کنی، آن قدر پینه بسته و کثیف است که نمی توانی تصور کنی که این دست های یک پسرک 6 ساله باشد، سیگاری را پشت سرش مخفی کرده، وقتی از او می پرسم، مگر سیگار می کشی؟ می گوید: نه برای مادرم خریدم او را دعوت به نوشیدن آب میوه می کنم، با خوشحالی قبول می کند و سر گفت وگو را با او باز می کنم. مادرش معتاد است و پدرش هم گرفتار اعتیاد و در حبس به سر می برد، برادر بزرگش هم که به گفته او شاگرد بنا است مواد مصرف می کند. از «یاسر» می پرسم تو که مانند آن ها نیستی؟ کمی فکر می کند و می گوید: من که پول ندارم فقط گاهی وقت ها که به گفته مادرم پسر خوبی باشم و به حرف او گوش کنم می توانم «نشئه کنم» به یاسر می گویم چه وقت هایی پسر خوبی می شوی، دیگر حرفی نمی زند و دوان دوان دور می شود.

ادامه مطلب...

ممنوعیت صدور مجوز تاسیس موسسات غیردولتی غیرانتفاعی در کل کشور

ممنوعیت صدور مجوز تاسیس موسسات غیردولتی غیرانتفاعی در کل کشور
ممنوعیت صدور مجوز تاسیس موسسات غیردولتی غیرانتفاعی در کل کشور
مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم از ممنوعیت صدور مجوز برای تاسیس موسسات غیردولتی غیرانتفاعی در کل کشور خبر داد.
غلامعلی نادری در گفتگو با مهر،
تنها مجوز راه اندازی موسسات غیرانتفاعی تک جنسیتی برای مراکز هر استان صادر می شود.

گفت: به علت اشباع شدن تعداد موسسات غیردولتی در تمام استانهای کشور، فعلاً مجوز جدیدی صادر نمی شود.
وی ادامه داد: تنها مجوز راه اندازی موسسات غیرانتفاعی تک جنسیتی برای مراکز هر استان صادر می شود.
به گفته نادری، تمام استانهای کشور بر اساس طرح آمایش آموزش عالی دارای موسسه غیردولتی هستند و نمی توان مجوز جدیدی برای متقاضیان صادر کرد.
مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی تاکید کرد: اخیراً تنها به آن دسته از موسساتی مجوز تاسیس داده شد که درخواستهایشان را از سال 87 ارائه کرده بودند.