سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

تغییر نقش معلم در کلاس درس

تغییر نقش معلم در کلاس درس و غنی سازی یادگیری

روش تدریس بااستفاده از IT گسترش و توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه ریزی دقیق و اصولی برای بهره بردای و استفاده از آن

 

یکی از مهم ترین موضوعاتی که امروزه دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور را به خود مشغول کرده است، نحوه ی مواجه شدن آموزش و پرورش با فرصت ها و تهدید های حاصل از گسترش و توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه ریزی دقیق و اصولی برای بهره بردای و استفاده از آن است به ویژه ، با توجه به تاثیر این فناوری های نوین در شیوه های یاددهی - یادگیری و تغییر نقش معلمان ، ضروری است که زمینه هایی فراهم شود تا هم وزارت آموزش و پرورش موجود در جامعه ی معلمان را شناسایی کند و هم معلمان گرامی به شناسایی و ارتقای مهارت های خود در کاربرد فناوری های نوین نظیر IDT و IT در آموزش بپردازد. از این رو ، معاونت آموزش و پرورش نظری و مهارتی با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور ، اقدام به بر گزاری جشنواره ای با عنوان « جشنواره ی روش های تدریس فعال مبتنی بر IT » میان دبیران شیمی و جغرافیای دوره ی متوسطه در 8 استان کشور اقدام نمود. بدیهی است در اثر گسترش روز افزون این فناوریها ،معلمان ،دبیران و تمام دست اندرکاران امر آموزشی باید خود را برای استفاده از فناوری های جدید در تدریس و آموزش ، آماده نمایند.

تدریس برای فردا تغییر نقش معلم در کلاس درس

 

برای مطالعه ادامه مطلب  اینجا کلیک کنید...

محرم

 

مختصری از زندگی امام حسین(ع)

نام : حسین (سومین امام که به امر خداوند تعیین شده است (
کنیه :ابو عبد اللّه

لقب : خامس آل عبا، سبط، شهید، وفى ، زکى
پدر : حضرت على بن ابى طالب (ع (
مادر: حضرت فاطمه (س (
تاریخ ولادت : شنبه سوم شعبان ، سال چهارم هجرى
مکان ولادت : مدینه
مدت عمر : 57 سال
علت شهادت : پس از روى کار آمدن یزید، امام که او را نالایق  میدانست تن به ذلت بیعت و سازش با او را نداد و براى افشاى او به فرمان خدا از مدینه به مکه و سپس به طرف کوفه و کربلا حرکت کردند و همراه با یاران خود با لب تشنه توسط دشمنان اسلام شهید شدند.
قاتل : صالح بن وهب مزنى ، سنان بن انس و شمر بن ذى الجوشن ، (لعنت خدا بر آنها)
زمان شهادت : جمعه دهم محرم ، سال 61 هجرى
مکان شهادت و دفن : کربلا

 

ادامه مطلب...

کلمات قصار امام حسین(ع)

هر کس خدا را بپرستد و خق بندگی او را بجای آورد , خداوند به او بیش از آنچه می خواهد می رساند .
:: اگر سه چیز نبود , هرگز فرزند آدم سر تسلیم فرو نمی آورد : فقر و نیازمندی , بیماری و مرگ .
:: اسقاط تدریجی خدا بر بنده خود , این است که تمام نعمتها را بر او می بخشد و شکر و سپاس را از او می گیرد.
:: بخیل کسی است که در سلام کردن بخل ورزد. نیز می فرمایند : به کسی که سلام نداده اجازه صحبت ندهید.
:: کسی از نظر مقام و منزلت بزرگوارتر است که به زرق و برق دنیا در دست هر که باشد ارزش قائل نشود.
:: هر کس از کار فرو ماند و راه تدبیر بر او بسته شود , کلیدش مداراست.
:: بپرهیز از کاری که برای آن ناچار به عذرخواهی شوی . زیرا مومن نه بدی کند و نه پوزش طلبد ولی منافق هر روز بدی می کند و عذر می خواهد .
:: خداوندا مرا با احسان خود , فزون طلب منما و با بلا و گرفتاری ادب مکن.

فرارسید سالرور حماسه سرخ حسینی را به همگان تسلیت می گوییم


آی پی

 

آدرس آی پی چیست؟ IP Address

یکی از سوالاتی که معمولا در آغاز کار با اینترنت؛ برای کاربران؛ پیش می آید این است که "آدرس
IP چیست؟" آدرس IP، شماره شناسایی هر کامپیوتر متصل به شبکه اینترنت است. بنابر این می توان گفت که آی پی، شماره شناسایی هر کاربر اینترنتی است.

آدرس آی پی را می توان با شماره تلفن های افراد در شبکه تلفن مقایسه کرد. البته تفاوت های زیادی بین آدرس آی پی و شماره تلفن ها وجود دارد. ولی همانند آن، پیش شماره دارد و وقتی کامپیوتری متصل به شبکه اینترنت است، این آدرس انحصاری بوده و فقط در اختیار آن کامپیوتر قرار دارد.

تفاوت مهم آن با شماره تلفن ها در این است که چنانکه به هر دلیلی (ارادی و یا غیر ارادی) کامپیوتری که این شماره (
IP) به آن تخصیص داده شده، از شبکه اینترنت جدا شود (ارتباطش قطع گردد) اینIP آزاد شده و ممکن است به کامپیوتر دیگری تخصیص داده شود.

البته در اینجا باز نکته مهمی وجود دارد: شماره
IP برای کامپیوترهای سرور شبکه (کامپیوترهایی که به شبکه سرویس می دهند و شبکه را تحت نظارت مستمر خود دارند) و نیز کامپیوترهایی که به روشی غیر از روش شماره گیری تلفنی (Dial Up) به اینترنت وصل هستند (کامپیوترهای کلاینت) معمولا عددی ثابت بوده و تغییر نمی کند. (توضیحات بیشتردر مورد این اصطلاحات در سایر مقالات سایت میکرو رایانه) ولی همانطوری که اشاره شد برای دیگر کامپیوترها، عددی متغیر است و در هر بار اتصال به اینترنت ممکن است این شماره عوض شود. یعنی هر بار که شما با شرکت ISP خود تماس می گیرید و از طریق آن به شبکه اینترنت وصل می شوید، عددی جدید (از مجموعه شماره های IP آزاد در آن موقع) به کامپیوتر شما تخصیص داده می شود. www.zibaweb.com


ساختار آدرس IP

آدرس
IP یک عدد 32 بیتی است و معمولا برای سهولت در خواندن و نوشتن به صورت ارقام جداگانه نوشته می شود. یعنی به صورت 8 رقم هگزا دسیمال یا 12 رقم دهدهی (دسیمال) به صورت زیر:

X X X . X X X . X X X . X X X

منظور از  X X X  عددی است بین صفر تا 255 (یا همان 00H الی FFH در سیستم اعداد مبنای 16)


بسیج

 

هفته بسیج گرامی باد

hfth_bsyj.jpg

بسیج در حقیقت، مظهر  یک  وحدت مقدس،  میان افراد ملت است.  همه  میدانهائی که بسیج  در آن حضور پیدا کرده است،  میدانهائی ملی است؛  میدانهای مربوط به همه ملت است، هیج وقت کشور، از یک مجموعه عظیمی که از بهترین  فرزندان کشور و  با این خصوصیات تشکیل شده است،  بی نیاز نیست.  بسیج در واقع،  مظهر عشق و ایمان و آگاهی و  مجاهدت و آمادگی کامل، برای  سربلندکردن کشور و ملت است. امروز سازماندهی بسیج در سراسر کشور، بسیار وسیع است؛ اما این سازماندهی، یقینا  از این گسترده تر خواهد شد، و با یک  دید وسیع که نگاه کنیم،   همه انسانهائی که این خصوصیات را دارند،  در واقع جزء بسیجند.  درحقیقت همه انسانهای  مومن، آگاه، بصیر، عاشق، متعهد،  علاقه مند و آماده به کار،  در هر میدانی از میدانها هستند که برای ملت  مفید است،جزو بسیجند.

 لذا بسیج، یک نام مقدس است. همه آحاد ملت،  بخصوص اعضای بسیج، بسیج دانش آموزی، دانشجوئی، کارگری،صنفی و  عشایری، یگانهای گوناگون بسیج و کسانی که جزو سازمان بسیج نیستند و در واقع جزو بسیجند، همه و همه در پای انجام تکلیف، حاضر و آماده باشند، خودشان را برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی آماده کنند.  دفاع هم همیشه، با آلات قهریه نیست، با مشت نیست،  با تفنگ  نیست،  گاهی دفاع با فهمیدن است. گاهی دفاع  از حقیقت،  با حضور در جائی است.  شاید یکی از بزرگترین خدماتی که انقلاب به ملت ایران کرد، این بود که ذهنها را باز کرد، ذهنها را سیاسی کرد، چشمها را باز کرد، و همه را با مسائل کشور آشنا کرد. این آشنائی، این بصیرت، باید روز به روز بیشتر و زیادتر بشود. اگر این بشود، دشمن هیچ کاری نمی تواند انجام بدهد.

 منبع :سایت شهید آوینی


سرنوشت نامرئیترین ذره جهان

 

سرنوشت نامرئی‌ترین ذره جهان به زودی معلوم می‌شود

سرنوشت نامرئی‌ترین ذره جهان به زودی معلوم می‌شود
 - همشهری آنلاین: دانشمندان امیدوارند در صورت دسترسی به اطلاعات کافی
 تا پایان ماه جاری بتوانند موجودیت بوزون هیگز یکی از گریزپاترین ذرات جهان که
 گفته می‌شود در شکل گرفتن جهان نقشی حیاتی داشته است را اثبات یا انکار کنند
به گزارش خبرگزاری مهر، در صورتی پاسخ این سوال منفی باشد، دانشمندان باید
مدل استاندارد فیزیک ذره‌ای که 40 سال است بسیاری از نظریات بر اساس آن ارائه شده
 و چگونگی عملکرد جهان را تشریح می‌کند مورد بازبینی دوباره قرار دهند.

فیزیکدانان مرکز مطالعاتی فرمی که مدیریت برخورد دهنده تواترون را به عهده دارند

با فیزیکدانان مرکز سرن که برخورد دهنده بزرگ هادرون را در اختیار دارند

برای یافتن بوزون هیگز رقابتی دوستانه داشته‌اند.

ادامه مطلب...

نوترینوها

نوترینوها هنوز سریع‌تر از نور حرکت می‌کنند

نوترینوها هنوز سریع‌تر از نور  حرکت می‌کنند

  همشهری آنلاین:
فیزیکدانان ایتالیایی که دو ماه پیش اعلام کردند که کشف کرده‌اند
ذرات زیراتمی به نام نوترینو سریع‌تر از سرعت نور حرکت می‌کنند،
می‌گویند تکرار آزمایش یک چارچوب تجربی دقیقتر باز به نتایج مشابهی رسیده است.
البته هنوز آزمایش های بیشتری مورد نیاز است تا جامعه فیزیکدانان
 این نتیجه انقلابی را به عنوان یافته‌ای قطعی بپذیرد.
به گزارش لایو ساینس فرنادنو فرونی، رئیس "موسسه فیزیک هسته‌ای ایتالیا" (INFN)
که مدیریت آزمایشگاهی که این تجربه در آن انجام شد را به عهده دارد،
می‌گوید: "تجربه OPERA(طرح نوسان سنجی با دستگاه ردیاب امولسیون)
 با استفاده از تابش نوترینوها از مرکز CERN نتایج مشابه تجربه قبلی به دست داده است.
 و به این ترتیب ما اطمینان بیشتری از نتایج به دست آورده‌ایم.، گرچه نتیجه قطعی
هنگامی به دست می‌آید که اندازه‌گیری مشابه در آزمایشگاه‌های دیگر در جهان انجام شود."

ادامه مطلب...

هفته کتاب باید .....

هفته کتاب باید فرصتی برای رفع دغدغه‌های رهبر انقلاب باشد
به اعتقاد علی‌اکبر اشعری هفته کتاب باید فرصت مناسبی را ایجاد کند تا با کمک صاحبان فکر و اندیشه، راهکارهایی برای رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در امر کتاب و کتابخوانی اجرایی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌اکبر اشعری رئیس سابق کتابخانه ملی درباره شعار هفته کتاب و همسو بودن آن با ترویج کتاب و کتابخوانی گفت: انتخاب شعار و پیام برای هفته کتاب یک کار ذوقی است اما آنچه مسلم است این است که بحث ماندگاری کتاب باید در نظر گرفته شود.

وی افزود: شعار هفته کتاب یعنی کتاب در کنار سایر رسانه‌ها از ماندگاری بسیاری برخوردار است نه اینکه عمر بیشتری دارد بلکه انس کتاب با خواننده آن، ماندگار است که این مساله در شعار «یادگار ماندگار» مستتر است.

رئیس سابق کتابخانه ملی ایران ادامه داد: کتاب بر خلاف رسانه‌های صوتی و تصویری به عنوان رسانه‌ای که مطالبش در طول زمان قابل مطالعه است و همیشه نیز در دسترس است، کاربرد دارد. ضمن اینکه کتاب به زمان خاصی محدود نیست و عموماً در طول زمان از لحاظ محتوا ماندگارتر است.

اشعری با اشاره به انجام فعالیت‌های جدید در نوزدهمین دوره هفته کتاب، گفت: من فکر می‌کنم که امسال فرصت مناسبی است برای اینکه کارها و فعالیت‌های جدی‌تری صورت بگیرد. به ویژه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کتابداران لازم است انتظارات ایشان از دستگاه‌های فرهنگی برای روی آوردن این ارگانها به کارهای جدید فرهنگی و بررسی تاثیرگذاری آنها برآورده شود.

مدیر پروژه باغ کتاب تهران پیشنهاد داد: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته کتاب، باید فرصت مناسبی را ایجاد کند تا با کمک صاحبان فکر و اندیشه، به راهکارها و شیوه‌هایی دست پیدا کنیم تا دغدغه‌های رهبری رفع شوند.


جستجوی گوگل

گوگل سهم جستجو را از چنگ مایکروسافت درآورد
مایکروسافت مقادیر زیادی پول را برای توسعه موتور جستجوی Bing صرف کرد درحالیکه نتوانسته است سهم بازار بیشتری نسبت به قبل به دست آورد.

بر اساس گزارشی که توسط مرکز comScore تهیه شده است، می توان دید که سهام گوگل در فاصله زمانی سپتامبر تا اکتبر در آمریکا 65.3 رشد داشته است.

در همین فاصله زمانی، سایت های یاهو با رشد نزولی از 15.5 به 15.2 مواجه بوده اند و سایت های مایکروسافت با بهبود نسبی از 14.7 به 14.8 رشد داشته اند.

با برآورد جمع سهام این دو متحد، مایکروسافت و یاهو متوجه نزول در رشد سهام آن ها از 30.2 به 30.0 درصد می شویم.

یاهو، مایکروسافت و AOL در اقدامی دست به تشکیل اتحادی سه گانه زدند تا بر یکه تازی گوگل در زمینه تبلیغات آنلاین غلبه کنند، اما آنچه که مشخص است در دنیای مجازی، پیروزی از آن کسی است که برترین شمار جستجو را در اختیار داشته باشد.