سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش متوسطه دوره اول فلاورجان

نکاتی جالب در مورد بازار کار ایران

در این یادداشت کوتاه، تلاش می‌شود تا برخی ویژگی‌های مهم حاکم بر بازار کار ایران، به طور اجمالی مرور شود. ویژگی‌های مورد اشاره، ویژگی‌هایی هستند که تا حد زیادی خاص بازار کار ایران بوده و در سایر کشورها بروز کمتری دارند: ادامه مطلب...

فناوری نانو چیست؟

فناوری نانو چیست؟

درست به همان نسبتی که یک ساختمان بلند به تک تک واحدها و دانه دانه بلوک‌ها و آجرهایش دارد، بخش‌های تشکیل دهنده ساختمان مواد نیز مرحله به مرحله کوچک و کوچک‌تر می‌شوند. از دید همه کسانی که ساختمان درونی مواد را بررسی می‌کنند. هر جسمی مثل یک بنای عظیم از آجرهای کوچک‌تری ساخته شده است . این آجرها نیز به نوبه خود از آجرهای کوچک و کوچک‌تر ساخته شده‌اند ادامه مطلب...

پیام عاشورا

پیام عاشورا

«السلام علیک یا ثارالله و ابن‏ثاره و الوتر الموتور»

عاشوراى سال 61 ه.ق فرا رسید ، و سید الشهداء(ع) که همراه پاکباختگان دین خدا به صحراى کربلا آمده بود، در آفتاب سوزان ظهر عاشورا همچون نگین انگشترى در محاصره دشمنان اسلام و قرآن قرار گرفت. حسین بن‏على ( ع ) با دلى آرام، قلبى مطمئن و روحى بلند در برابر همه سردمداران کفر و مزدورانشان ایستاد و پیام عاشورا را چنین ابلاغ کرد: ادامه مطلب...

کربلا

 

 

کربلا می خواهم با تو سخن بگویم

سلام، سلام بر دشت تفتیده عشق، سلام بر میدان عشق بازی یاران عاشق دلباخته کوی معشوق . سلام بر تشنگی کشیده در کنار نهر آب . سلام بر تو ای کربلا، سلام بر تو ای دشت پر بلا . سلامم را با گلوی بغض فرو خورده ات و چشمان مواج از دریاچه اشک دلتنگی ات و با جگر سوخته ات و قلب پاره پاره ات پاسخ گو . می خواهم که با تو سخن بگویم می خواهم بقچه حرفهای بردوش مانده ام را برای تو پهن کنم نمی دانم، نمی دانم تاب شنیدن حرفهایم را داری یا نه؟  

تو خود بگو حدیث عشق را با کدامین زبان قاصر می ‏توان بیان کرد.

و راستى گفتى که در گذر زمان شاید کربلا و آن غم جانسوزش را فراموش کنم!

و تو (کربلا) واقعاً نمی ‏دانستى یا در خاطرت نمی گنجید که هر چه می ‏گذرد داغ آن غم پنهانى تو در من سوزناک‏ تر می شود به قدرى که بندبند تنم را به آتش کشیده است.

کربلا اندکى درنگ کن تو که خود شاهد بودى

برایم بگو: هنوز صداى شیهه اسبان تشنه قافله عشق را می ‏شنوم

هنوز گرد و غبار سم اسبان را به چشم می ‏بینم

هنوز رد پاى غریبانه زینب سلام الله علیها بر روى تل زینبیه باقى مانده است.

هنوز نواى دلنشین آخرین نماز حسین علیه السلام در گرما گرم ظهر عاشورا، آن مقتداى هر چه عاشق که هست در گوش جانم طنین انداز می ‏شود.

هنوز پرپر شدن آن نو گل نوخاسته دامن ائمه را می ‏بینم و مشاهده می ‏کنم

هنوز فریاد العطش العطش طفلان معصوم حرم در تاریخى از فراسوى سال‏ها به گوش می ‏رسد؛ آیا تو می ‏شنوى؟!

هنوز آواى «یا اخا ادرک اخاى‏» ابوالفضل العباس علیه السلام در گوش زمین و زمان به کرات تکرار می ‏شود و اگر قدرى درنگ کنى به گوش جان می توانى آن را بشنوى.

هنوز فریاد «هل من ناصر ینصرنى‏» حسین علیه السلام را به رسایى می شنوم، نمی ‏دانم که آیا تو آن لحظه را درک کردى یا نه؟

کربلا می دانم من و تو هر دو دلتنگیم! من دلتنگ درک نکردن واقعه عاشورا و تو دلتنگ مردان نامرد روز عاشورا که حسین زمانشان را یارى نکردند.

کربلا بغض فرو خورده ‏ات را امروز براى من شکوفا کن و بگو بگو کربلا . . . کربلا . . . خاطر کوچکم دیگر یاراى گفتن ندارد.

تو بگو: بگو که چگونه تاب آوردى؟

بگو که چگونه توانستى صحنه عاشورا را ببینى و خم بر ابرو نیاورى.

بگو که چطور شیهه اسبان هنوز در گوش جانت طنین انداز است.

بگو، بگو که هنوز هم که هنوز است در سجده نمازت براى واقعه عاشورا خون گریه می کنى.

بگو، بگو که هنوز به یاد تشنگى کربلا، کام جانت‏ خشک خشک است و جگرت هنوز هم به یاد آن روز تب دار.

کربلا بگو بر تو چه گذشت آن زمان که قافله عشق با خیل خصم به مبارزه برخاست و تو چگونه توانستى تحمل کنى که کبوتران قافله عشق یکى پس از دیگرى جلوى چشمانت پرپر شوند و آیا جگرت آتش نگرفت؟

آیا جگرت آتش نگرفت زمانى که حسین علیه السلام تنها و بی یاور در برابر انبوه دشمن ایستاده بود، آه می ‏دانم که گفتى دستانت ‏بسته بود و پاهایت از حجب و حیا یاراى راه رفتن نداشت و از چشمانت‏ باران خون می بارید.


آموزش ابزار Disk Cleanup

آموزش ابزار Disk Cleanup


همان طور که از نام این ابزار پیداست ، کارش پاک سازی Hard از فایلهای اضافه و مشکل دار و قدیمی و بلا مصرف و... است.
اگر کمی دقت کرده باشید هر وقت که یکی از درایوهای سیستم حجمش بیشتر از حد استاندارد ویندوز اشغال میشود ، ناگهان ویندوز یک پیام هشدار مبنی بر کمبود فضا در آن درایو را در نوار وظیفه نمایش میدهد ( Baloon Tips ) و از کاربر میخواهد که به این نکته توجه کند و نسبت به آزاد سازی فضای درایو اقدام کند.
متاسفانه بسیاری از کاربران این هشدارها را یک مزاحم تلقی کرده و این قابلیت را از طریق ترفندهای رجیستری و ... غیر فعال میکنند. این کاربران اگر دقت نکنند ممکن است صدمات بسیار زیادی را در اثر همین کار متحمل شوند ( در مورد ویندوز ). بنابراین اگر این قابلیت مفید را غیر فعال کرده اید توصیه میکنم آن را به حالت اول برگردانید.
حال اگر شما روی این پیام کلیک کنید ابزار Disk Cleanup اجرا شده و تا حدودی به کمک کاربر می آید ( از طریق حذف کردن فایلهای زائد ).
اما این ابزار فقط برای این لحظه استفاده نمیشود ، شما میتوانید هر هفته یا هر ماه از این ابزار مفید برای پاکسازی سیستم خود استفاده کنید تا همواره ویندوزی سالم داشته باشید البته در کنار مراقبت های دیگر.


مهارت های که باعث ایجاد اشتغال می شوند

 

اشاره:

هر چند گسترش بیکاری در سال‌های اخیر باعث گردیده، مطالب جدیدی در حوزه کار و اشتغال مطرح شود اما هنوز مقالاتی که با توجه به ویژگی‌های بومی تدوین شده باشد کمتر دیده می‌شوند و کماکان استفاده از منابع خارجی به عنوان یک ضرورت خود را نشان می‌دهد.

مقاله حاضر از یک منبع آمریکایی انتخاب شده است، هر چند برخی از نکات درج شده در این مقاله به خصوص در مورد ارایه اطلاعات توسط کارفرمایان در کشور ما به سختی صورت می‌گیرد، اما هنوز نکاتی در آن دیده می‌شود که برای کارجویان ایرانی خواندن آن را مفید می‌سازد.

ادامه مطلب...